Opel Astra GSI to jedna z wciąż żywych legend motoryzacji początku lat 90. Rywalizujące na rynku głównie z VW Golfem GTI auto odniosło wiele sukcesów w sporcie samochodowym, jest lubiane i rozpracowane na wszystkie strony przez tunerów.
Powstała na bazie "zwykłej" Astry wersja GSI wyposażona była w zależności od wersji w silnik 2,0 8V (oznaczenie c20ne, moc 115 KM) lub, tak jak prezentowany egzemplarzz w motor 2,0 16V (oznaczenie c20xe i moc 150 KM). Do mocy dopasowano oczywiście zawieszenie i hamulce. Wersja 16V przyspiesza do setki w 8 sekund i potrafi pojechać z prędkością 220 km/h. Spalanie przy normalnej jeździe oscyluje wokół 10 l/100 km.
Auto jest stosunkowo bezawaryjne (szczególnie gdy właściciel o nie dba), a części szeroko dostępne i niedrogie. Przy zakupie trzeba zwrócić szczególną uwagę na stan blacharki (większość GSI na polskim rynku ma powypadkową przeszłość) i wszelkie ślady po "domowym tuningu", które mogą być potencjalną przyczyną problemów. Ceny Astry GSI na rynku wtórnym wachają się od 6 tys. zł (trupy) do 10-11 tys. zł (rodzynki).
źródło: [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
ja dodam od siebie ze jak to w kazdym tescie astry gsi jak zwykle zapomnieli wspomniec o 3 silniku jaki wychodzil w tym modelu ktory byl produkowany zaledwie pol roku a mianowicie 1.8 16V mial 125 koni oznaczony symbolem c18xe po liftingu i wprowadzeniu norm spalin byl to juz silnik c18XEL ktory posiadal EGR i inny komputer przez co moc spadla do 115KM
Auto dnia: Opel Astra GSI
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 lis 2007, 20:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt: