1.6 8v 75 km czy 1.4 8v 82 km

testy i porównania
Awatar użytkownika
slivka91

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
Imię: Łukasz
Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
Silnik: AVF/1Z
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Laskowice
Kontakt:

Re: 1.6 8v 75 km czy 1.4 8v 82 km

#21

Nieprzeczytany post autor: slivka91 »

Kokosów po 1.6 się nie spodziewać. Miałem zaszczyt latać kolegi asterixem 1.4 i szału nie było. Długi dystans do pierwszej setki musiał pokonać (miałem wtedy myśli, że legendarny maluch z palcem w t**** wyprzedzi i słusznie xD). Moim SE już ciśnie o niebo lepiej ale i tak bez rewelki. Ścigać sie nie ma co. Normalne auto do sprawnego przemieszczania się z punktu A do B. Najsłabsze Audi 80 B4 90KM ABT objeżdza CSE (zmiany kierowcy tez byly to sam audikiem jeszcze dalej odplynalem) Wyprzedzać i bez buta da się z załadowanym autem. ;) Co mi osobiście może przeszkadzać to w zasadzie od stron mechanicznej skrzynia za krótka w moim bolidzie. Na dłuższe trasy nie nadaje się (no słuchać jak dla mnie silnika przy 3000tys a ledwo po setce na garach to lekka przesada) ale plany ida ku zmianie na długą (do Niemiec to chcę płynąć a nie wyć).
W zasadzie asterixów są maści na drogach więc i dostęp do części jest ogromny
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#22

Nieprzeczytany post autor: papieju »

slivka91 pisze:Najsłabsze Audi 80 B4 90KM ABT objeżdza CSE
Polemizowałbym. Swoim spokojnie daję radę sporej ilości tdi-ków, a one najsłabiej mają 90km. Może to zależy od kondycji C16SE, moje ciągnie całkiem przyzwoicie. No i wyprzedzanie - naprawdę robi się mniej stresujące. Co nie zmienia faktu, że następne auto będzie miało cylindrów 6 a nie 4 i min. 2800cm pojemności. Astrę z powodów ilości kapuchy utopionej zostawię jako woła roboczego.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
slivka91

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
Imię: Łukasz
Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
Silnik: AVF/1Z
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Laskowice
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: slivka91 »

No kondycja jest :D Swoje ciągnie i zawsze wciągnie lekko w fotelik ;) Audikiem pomimo tych 90KM idzie obstawić wiele obrodzonych w większą ilość koników. A4 B5 TDI właśnie 140KM - objechane, kijożmije - to samo. Miło się lata Asią ale też właśnie chcę przeskoku w swoim czasie dokonać na coś w typie 2.6/2.8 i z quattro na pokładzie. Parę razy miałem przyjemnośc polatać Q - można sie zakochać ;)

Lekko offtopnę a propos B4 - Ktoś miał doczynienia z motorkiem parametrami identycznymi jak C16SE?? Też 1.6 też 101KM, wielopunkt tyle tylko, że kolizyjny. Podobno a w zasadzie wszędzie dokumentowany, że najsłabszy z gamy B4. Jak ktoś miał przygodę z tym motore proszę o opinię i ewentualne porównianie ;)
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant

Awatar użytkownika
ROBERT72

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:18
Imię: robert
Auto: astra f
Silnik: 1600
Województwo: zachodniopomorskie

#24

Nieprzeczytany post autor: ROBERT72 »

Kiedyś jeżdziłem 1.6 kombi było OK teraz miałem kupić golfa ale znowu padło na ASIE 1.6 i nie żałuje :D :D :D

marynarz41

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 26 kwie 2013, 7:12
Imię: Wojtek
Auto: opel astra kombi
Silnik: 1.6 X16SZR
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Świecie

#25

Nieprzeczytany post autor: marynarz41 »

Witam,4latka temu może 5 miałem Astere F 1.6Si 3D piękne autko tym bardziej że mało paliło i dosłownie bezawaryjne sporo kilometrów nią pokonałem ale wiadomo nic nie trwa wiecznie.Potem była Audi 80 B4 2.0 ABT również solidne auto które mogę szczerze polecić,ale i to auto przyszło mi sprzedać.Nie tak dawno kupiłem obecną Astre kombi 1.6 8V a przemawia za tym to że jest tanie,proste w naprawach i tanie części jest wygodne a jak ktoś zadba to nie ma aż takiego kłopotu z rdzą,1.4 jest podobny do 1.6 8V różnica to tylko w osiągach.Jeżeli komuś nie zależy na osiągach jak najbardziej polecam ja nie żałuje!!!

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#26

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Kolega miał w B3 1.6 tyle że na gaźniku, podejrzewam że w B4 jest to wersja rozwojowa, niemniej B3 sedan z tym motorem nie jeździł a palił więcej jak 2.0 115KM. B4 ogólnie z 1.6 nie widziałem, muszą być bardzo rzadkie, albo bardzo szybko z nich zrezygnowano.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

masaman

Astro-maniak
Posty: 1182
Rejestracja: 11 lut 2012, 12:09
Ostrzeżenia: 2
Imię: Piotr
Auto: Vectra B
Silnik: X20DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

#27

Nieprzeczytany post autor: masaman »

Znajomy ma auti 80b3 bodajże 1.8 90KM silniczek na wielopunktowym wtrysku, i szczerze rakieta:) skubany nie jednego TDI 90-110KM objeżdżał : )

Biorąc pod uwage temat, aktualnie pod maską do ubiegłego tyg miałem 1.4 8v SPI - 60 konny motor, w sedanie i ...
tico z silnikie 0.8 41KM miało lepszego buta. Silnik troche mułowaty, szczególnie załadowany, ale pare 1.6 potrafil objechać. Bezawaryjny, sporo palący biorąc pod uwage iż to 1.4 a spalanie na pułapie 1.6-1.8 (mówie o dynamicznej jeździe, nie emeryckiej). Teraz swap na 1.4 MPI i ciekaw jestem rezultatów. Dół silnika wg. mnie w dobrej kondycji = 13.5 Bar ciśnienia. Powinien conajmniej z 80 kucyków mieć :]

Awatar użytkownika
slivka91

Astro-maniak
Posty: 288
Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
Imię: Łukasz
Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
Silnik: AVF/1Z
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Laskowice
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: slivka91 »

Miałem okazję przejechać się ze znajomym niedawno tikaczem po autobahnie. Śmierć w oczach :P Buda tańcowała a bezpiecznie po autobahnie nie szło jechać :P Tiry poganiały xD
B4 1.6 mało było. Choć od czasu do czasu gdzieś ujrzę taki motorek. TDI to nie problem objechać ;) Benka to już inna bajka ;)
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#29

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Kiedyś z nowego Tico matki mojej ówczesnej dziewczyny wycisnąłem 150 km/h, na dobrej bezkoleinowej drodze. Na światłach wszelkiej maści Polo i inne maluchy zostawiał w tyle. Ale to bardzo niebezpieczne auto i chyba bym się już na jazdę nim nie zdecydował.
masaman pisze:Powinien conajmniej z 80 kucyków mieć :]
Powinno być dobrze. U mnie na dole x16szr i reszcie z c16se szczerze mówiąc różnicy nie widzę w stosunku do fabrycznego c16se. W razie W po wrzuceniu III i przyduszeniu pedału do podłogi dzieje się dokładnie to co powinno się dziać, znaczy wciska w oparcie. Wyprzedzanie jest bardzo łatwe. Ale nastaw się, że te silniki zbierają się dobrze jak są na obrotach i lubią mieć powyżej 3500, wtedy masz moc, poniżej tego zakresu dynamika nie jest już taka dobra. Na TDI-ki do 110KM wystarcza w zupełności. Jeśli masz gaz, przerób na sekwencję, tylko to zapewni bezstresową jazdę na tym paliwie - żadnych klapek, wybuchów, nieszczelności, mikserów i żelastwa pod maską
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

masaman

Astro-maniak
Posty: 1182
Rejestracja: 11 lut 2012, 12:09
Ostrzeżenia: 2
Imię: Piotr
Auto: Vectra B
Silnik: X20DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

#30

Nieprzeczytany post autor: masaman »

Zauwazylem ze lubi wysokie obroty. Dzisiaj pierwsze odpalenie tego silnika było, z tym ze nie c16se, a c14se:)

ODPOWIEDZ