1.6 8v 75 km czy 1.4 8v 82 km
- slivka91
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
- Silnik: AVF/1Z
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Laskowice
- Kontakt:
Re: 1.6 8v 75 km czy 1.4 8v 82 km
Kokosów po 1.6 się nie spodziewać. Miałem zaszczyt latać kolegi asterixem 1.4 i szału nie było. Długi dystans do pierwszej setki musiał pokonać (miałem wtedy myśli, że legendarny maluch z palcem w t**** wyprzedzi i słusznie xD). Moim SE już ciśnie o niebo lepiej ale i tak bez rewelki. Ścigać sie nie ma co. Normalne auto do sprawnego przemieszczania się z punktu A do B. Najsłabsze Audi 80 B4 90KM ABT objeżdza CSE (zmiany kierowcy tez byly to sam audikiem jeszcze dalej odplynalem) Wyprzedzać i bez buta da się z załadowanym autem. Co mi osobiście może przeszkadzać to w zasadzie od stron mechanicznej skrzynia za krótka w moim bolidzie. Na dłuższe trasy nie nadaje się (no słuchać jak dla mnie silnika przy 3000tys a ledwo po setce na garach to lekka przesada) ale plany ida ku zmianie na długą (do Niemiec to chcę płynąć a nie wyć).
W zasadzie asterixów są maści na drogach więc i dostęp do części jest ogromny
W zasadzie asterixów są maści na drogach więc i dostęp do części jest ogromny
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Polemizowałbym. Swoim spokojnie daję radę sporej ilości tdi-ków, a one najsłabiej mają 90km. Może to zależy od kondycji C16SE, moje ciągnie całkiem przyzwoicie. No i wyprzedzanie - naprawdę robi się mniej stresujące. Co nie zmienia faktu, że następne auto będzie miało cylindrów 6 a nie 4 i min. 2800cm pojemności. Astrę z powodów ilości kapuchy utopionej zostawię jako woła roboczego.slivka91 pisze:Najsłabsze Audi 80 B4 90KM ABT objeżdza CSE
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- slivka91
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
- Silnik: AVF/1Z
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Laskowice
- Kontakt:
No kondycja jest Swoje ciągnie i zawsze wciągnie lekko w fotelik Audikiem pomimo tych 90KM idzie obstawić wiele obrodzonych w większą ilość koników. A4 B5 TDI właśnie 140KM - objechane, kijożmije - to samo. Miło się lata Asią ale też właśnie chcę przeskoku w swoim czasie dokonać na coś w typie 2.6/2.8 i z quattro na pokładzie. Parę razy miałem przyjemnośc polatać Q - można sie zakochać
Lekko offtopnę a propos B4 - Ktoś miał doczynienia z motorkiem parametrami identycznymi jak C16SE?? Też 1.6 też 101KM, wielopunkt tyle tylko, że kolizyjny. Podobno a w zasadzie wszędzie dokumentowany, że najsłabszy z gamy B4. Jak ktoś miał przygodę z tym motore proszę o opinię i ewentualne porównianie
Lekko offtopnę a propos B4 - Ktoś miał doczynienia z motorkiem parametrami identycznymi jak C16SE?? Też 1.6 też 101KM, wielopunkt tyle tylko, że kolizyjny. Podobno a w zasadzie wszędzie dokumentowany, że najsłabszy z gamy B4. Jak ktoś miał przygodę z tym motore proszę o opinię i ewentualne porównianie
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- ROBERT72
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:18
- Imię: robert
- Auto: astra f
- Silnik: 1600
- Województwo: zachodniopomorskie
Kiedyś jeżdziłem 1.6 kombi było OK teraz miałem kupić golfa ale znowu padło na ASIE 1.6 i nie żałuje
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 7:12
- Imię: Wojtek
- Auto: opel astra kombi
- Silnik: 1.6 X16SZR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Świecie
Witam,4latka temu może 5 miałem Astere F 1.6Si 3D piękne autko tym bardziej że mało paliło i dosłownie bezawaryjne sporo kilometrów nią pokonałem ale wiadomo nic nie trwa wiecznie.Potem była Audi 80 B4 2.0 ABT również solidne auto które mogę szczerze polecić,ale i to auto przyszło mi sprzedać.Nie tak dawno kupiłem obecną Astre kombi 1.6 8V a przemawia za tym to że jest tanie,proste w naprawach i tanie części jest wygodne a jak ktoś zadba to nie ma aż takiego kłopotu z rdzą,1.4 jest podobny do 1.6 8V różnica to tylko w osiągach.Jeżeli komuś nie zależy na osiągach jak najbardziej polecam ja nie żałuje!!!
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Kolega miał w B3 1.6 tyle że na gaźniku, podejrzewam że w B4 jest to wersja rozwojowa, niemniej B3 sedan z tym motorem nie jeździł a palił więcej jak 2.0 115KM. B4 ogólnie z 1.6 nie widziałem, muszą być bardzo rzadkie, albo bardzo szybko z nich zrezygnowano.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 1182
- Rejestracja: 11 lut 2012, 12:09
- Ostrzeżenia: 2
- Imię: Piotr
- Auto: Vectra B
- Silnik: X20DTH
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
Znajomy ma auti 80b3 bodajże 1.8 90KM silniczek na wielopunktowym wtrysku, i szczerze rakieta:) skubany nie jednego TDI 90-110KM objeżdżał : )
Biorąc pod uwage temat, aktualnie pod maską do ubiegłego tyg miałem 1.4 8v SPI - 60 konny motor, w sedanie i ...
tico z silnikie 0.8 41KM miało lepszego buta. Silnik troche mułowaty, szczególnie załadowany, ale pare 1.6 potrafil objechać. Bezawaryjny, sporo palący biorąc pod uwage iż to 1.4 a spalanie na pułapie 1.6-1.8 (mówie o dynamicznej jeździe, nie emeryckiej). Teraz swap na 1.4 MPI i ciekaw jestem rezultatów. Dół silnika wg. mnie w dobrej kondycji = 13.5 Bar ciśnienia. Powinien conajmniej z 80 kucyków mieć :]
Biorąc pod uwage temat, aktualnie pod maską do ubiegłego tyg miałem 1.4 8v SPI - 60 konny motor, w sedanie i ...
tico z silnikie 0.8 41KM miało lepszego buta. Silnik troche mułowaty, szczególnie załadowany, ale pare 1.6 potrafil objechać. Bezawaryjny, sporo palący biorąc pod uwage iż to 1.4 a spalanie na pułapie 1.6-1.8 (mówie o dynamicznej jeździe, nie emeryckiej). Teraz swap na 1.4 MPI i ciekaw jestem rezultatów. Dół silnika wg. mnie w dobrej kondycji = 13.5 Bar ciśnienia. Powinien conajmniej z 80 kucyków mieć :]
- slivka91
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
- Silnik: AVF/1Z
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Laskowice
- Kontakt:
Miałem okazję przejechać się ze znajomym niedawno tikaczem po autobahnie. Śmierć w oczach Buda tańcowała a bezpiecznie po autobahnie nie szło jechać Tiry poganiały xD
B4 1.6 mało było. Choć od czasu do czasu gdzieś ujrzę taki motorek. TDI to nie problem objechać Benka to już inna bajka
B4 1.6 mało było. Choć od czasu do czasu gdzieś ujrzę taki motorek. TDI to nie problem objechać Benka to już inna bajka
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Kiedyś z nowego Tico matki mojej ówczesnej dziewczyny wycisnąłem 150 km/h, na dobrej bezkoleinowej drodze. Na światłach wszelkiej maści Polo i inne maluchy zostawiał w tyle. Ale to bardzo niebezpieczne auto i chyba bym się już na jazdę nim nie zdecydował.
Powinno być dobrze. U mnie na dole x16szr i reszcie z c16se szczerze mówiąc różnicy nie widzę w stosunku do fabrycznego c16se. W razie W po wrzuceniu III i przyduszeniu pedału do podłogi dzieje się dokładnie to co powinno się dziać, znaczy wciska w oparcie. Wyprzedzanie jest bardzo łatwe. Ale nastaw się, że te silniki zbierają się dobrze jak są na obrotach i lubią mieć powyżej 3500, wtedy masz moc, poniżej tego zakresu dynamika nie jest już taka dobra. Na TDI-ki do 110KM wystarcza w zupełności. Jeśli masz gaz, przerób na sekwencję, tylko to zapewni bezstresową jazdę na tym paliwie - żadnych klapek, wybuchów, nieszczelności, mikserów i żelastwa pod maskąmasaman pisze:Powinien conajmniej z 80 kucyków mieć :]
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 1182
- Rejestracja: 11 lut 2012, 12:09
- Ostrzeżenia: 2
- Imię: Piotr
- Auto: Vectra B
- Silnik: X20DTH
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
Zauwazylem ze lubi wysokie obroty. Dzisiaj pierwsze odpalenie tego silnika było, z tym ze nie c16se, a c14se:)