OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY

testy i porównania
Skoczek

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 12 kwie 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY

#1

Nieprzeczytany post autor: Skoczek »

Przedstawiam dokładnie opis Opla Astra II 1.7 DTI w wersji Njoy (najbogatszej na Polskę) z silnikiem ISUZU.

DANE TECHNICZNE POJAZDU:

segment rynku: klasa C
nadwozie: hatchback, 5-drzwiowe
silnik: diesel 1686 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy
moc maksymalna: 75 KM (55 kW) przy 4400 obr/min
maksymalny moment obrotowy: 165 Nm przy 1800 obr/min
przyspieszenie 0-100 km/h: 14,5 s
prędkość maksymalna: 173 km/h
skrzynia biegów: ręczna, 5-stopniowa
hamulce: tarczowe, przód wentylowane
ogumienie seryjne: 185/65 R 15
wymiary (dł/szer./wys.): 4252/1709/1425 mm
rozstaw osi: 2606 mm
masa własna: 1330 kg
ładowność: 445 kg
pojemność bagażnika: 370 l
pojemność zbiornika paliwa: 52 l
zużycie paliwa (średnie): 4,8 l/100 km
droga hamowania: 52 m

ŹRÓDŁO: autoplus+ oraz oryginalna instrukcja obsługi samochodu.

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]


A teraz kilka słów odemnie:
Silniki dieslowskie ISUZU o pojemności 1686 cm3 były instalowane w Astrach G do roku '03.
Po tym czasie zastąpiły je już oplowskie jednostki 1.7 CDTI. Obecnie silniki ISUZU są chwalone za swoją niezawodność, bezawaryjność i długowieczność.
Oczywiście nie są to demony szybkości, ale poziom spalania tych jednostek zadowoli nie jednego sknerusa :D . Nie oznacza to wcale, że te silniki nie są dynamiczne. W mieście samochód sprawdza się doskonale, spalanie wynosi ok. 6 litrów. Natomiast na trasie, samochód z tym silnikiem przechodzi samego siebie. Przy utrzymywaniu prędkości ok. 110 km/h, poziom spalania na 100km, może spaść poniżej 5 litrów ON :P .

Wyniki te są bardzo satysfakcjonujące, co sprawia, że tak bardzo trudno jest znaleźć Astrę z tym silnikiem na naszym polskim rynku samochodowym, ponieważ tak naprawdę nikt nie chce jej sprzedawać, a napewno nie Ja :mrgreen: .

Pozdrawiam,
Skoczek
MÓJ ARTYKUŁ NA FORUM O OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY. POLECAM: [External Link Removed for Guests]
_________________
JAK OPEL, TO TYLKO ASTRA.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

Koji

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Koji »

to rzutnij cos z wyposazenia to porownam sobie do mojego ECO ;)
We can do everything
We will make it

Skoczek

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 12 kwie 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Skoczek »

Przykładowo moja Astra II 1.7 DTI z roku '03
wersja NJOY !!

Wyposażenie modelu:

*Poduszka powietrzna kierowcy + Poduszka powietrzna pasażera (2xAIRBAG)
*Immobiliser
*Zderzaki w kolorze nadwozia
*Wspomaganie kierownicy
*Centralny zamek
*ABS
*Elektryczne szyby (tylko z przodu)
*Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
*Halogeny przeciwmgielne
*Skórzana kierownica
*Podłokietnik z tyłu z otworem do przewożenia długich przedmiotów
*Przyciemniane przednie i tylne światła
*Centralny panel w kolorze szarym
*Radio Siemens CDR500 sterowane z koła kierownicy + seryjne nagłośnienie
*Klimatyzacja manualna
*Tapicerka materiałowa
*Chromowane obwódki prędkościomierza i obrotomierza + obwódka na skrzyni biegów
*Klamki w kolorze nadwozia
*Lakier metalik

TO WSZYSTKO ;)

-----------------------------------------

Wyposażenie jak na tamte czasy w Oplach wydaje się dosyć bogate. Samochód ma już prawie 5 lat, a wyposażenie samochodów w Polsce a za granicą jest znaczące, no cóż tak zawsze było (na szczęście to się zmienia :D).
Wiadomo, że na chwilę obecną może brakować większej ilości poduszek powietrznych, elektryki, lepszego radio z MP3 (teraz robią te wielkie kloce, zupełnie niepotrzebnie), automatycznej klimatyzacji albo dodatkowych systemów jak ESP itd.
Jednkaże, ja nie narzekam, bo moja Aśka posiada klimę i ABS, a to dla mnie priorytet. :mrgreen:

[ Dodano: 2008-04-15, 23:25 ]
Jednostki 1.7 DTI zostały zastąpione przez oplowskie jednostki 1.7 CDTI w roku 2004, produkowane i montowane już w Gliwicach. Niestety 1.7 DTI ISUZU przeszło do lamusa, a nowy silnik Opla uzyskał dodatkową opcję COMMONRALE, co wiąże sie z nowymi osiągami, posiadaniem większej ilości koni mechanicznych i mniejszego spalania. Jednakże nowe jednostki 1.7 CDTI, są bardziej wrażliwe na gorszą jakość paliwa niż DTI.
Oczywiście nie da sie ukryć, że nowe oplowskie silniki diesla o pojemności 1700cm3 są lepsze, ale czy są i będą w stanie dorownać bezawaryjności i długowieczności poprzedniczki?

Więcej o silnikach CDTI tutaj: [External Link Removed for Guests]

Właśnie w roku 2004, nastąpił "koniec" produkcji Astry G (II) z silnikiem 1.7 CDTI, a zastąpiono ją nową nazwą ASTRA CLASSIC = Buda ta sama, silnik też, tylko nazwa już inna.

No cóż postęp technologiczny idzie pełną parą :mrgreen: Szkoda, ale tak było, jest i będzie. Nie ma się jednak tak bardzo dziwić, skoro za niedługi czas, możemy oczekiwać już na Astrę IV, a nawet III-ką się nie nacieszyliśmy jeszcze tak długo, jak poprzednimi wersjami. :mrgreen: ale to już taka lekka dygresja :P

[ Dodano: 2008-04-20, 14:38 ]
SPALANIE SAMOCHODU (na podstawie mojej 3-miesięcznej obserwacji i wyliczeń):

trasa: 4.6 - 4.7 (przy prędkości 110km/h)
cykl mieszany: 5.4-5.7
miasto: 6.0-6.2 (jazda wmiarę dynamiczna)
MÓJ ARTYKUŁ NA FORUM O OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY. POLECAM: [External Link Removed for Guests]
_________________
JAK OPEL, TO TYLKO ASTRA.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

Gabson

Astro-maniak
Posty: 99
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:24
Imię: Robert
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 isuzu
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Siedlce

#4

Nieprzeczytany post autor: Gabson »

Witam i pochwalam opis. Bardzo ładnie ten samochód opisałeś ale morze masz jakieś opisy do tych Isuzu???? Ja nabyłem N-Joya tydzień temu i chciałbym się dowiedzieć więcej o tych silnikach. Z góry THX.

Mario:)

#5

Nieprzeczytany post autor: Mario:) »

Opel na swojej stronie podaje że w trasie Astra powinna spalić 3,8l/100km zakładając, że jedzie się stałą prędkością 90 km/h bo taka jest najbardziej ekonomiczna. Starałem się osiągnąć taki wynik na trasie Bydgoszcz-Szczyrk. Co prawda jechałem z thoulą na dachu więc spalanie na 100km wzrasta o 1l/100km. Wynik który osiągnąłem to 5,5l/100km. Czyli bez thouli jakieś 4,5l/100km. Spalanie podane przez Opla w cyklu poza miejskim przynajmniej na polskich drogach jest niemożliwe do osiągnięcia :( - a szkoda ( przy takim spalaniu przejechać ponad 1200 km w trasie na jednym baku... :) )

Maxx

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 28 maja 2008, 9:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Maxx »

Jestem właścicielem Astry z silnikiem ISUZU, wersja Elegance. Naprawdę, jak na razie (ODPUKAĆ !! !! !!) nie mam powodów do narzekań.
Spalanie niezłe (w mieście w granicach 5,5 ON/100km)
Prędkości i przyspieszenie też nieźle (wycisnąłem 160km/h a jeszcze miałem trochę do podłogi)

Mario:)

#7

Nieprzeczytany post autor: Mario:) »

Mi się udało wycisnąć 180 km/h na autostradzie Poznań-Łódź i to jeszcze z thoulą na dachu :) Było ciekawie a wskaźnik stanu paliwa bardzo szybko opadał :D
A co do przyspieszenia jest niezłe ale jak sie przeciągnie do 4 - 4,5 tysiąca obrotów/min. Bo przy zmianie biegów przy 2 - 2,5 tys. ob/min. przyspieszenie nie robi dużego wrażenia

Skoczek

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 12 kwie 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Skoczek »

rekord co do mojej astrzany ustanowił mój brat, jechał w 4 osoby i osiagnał 187 km/h (dalej już nie było szans) może samemu dałby rade powyżej 190 :P

spalanie ostatnio w trasie: 4,5 :) wynik,mistrz jak dla mnie
MÓJ ARTYKUŁ NA FORUM O OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY. POLECAM: [External Link Removed for Guests]
_________________
JAK OPEL, TO TYLKO ASTRA.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

Żwirek

Astro-maniak
Posty: 405
Rejestracja: 14 cze 2007, 20:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Żwirek »

Jak narazie mój wynikto 5,2 w trasie przy szybkiej jezdźie 0k 140-160
Prędkosc max 175

Skoczek

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 12 kwie 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Skoczek »

katalogowo jest podobno 173 km/h :mrgreen: hehehe nie znają się ci z Opla :m i tyle

[ Dodano: 2008-08-25, 10:55 ]
Gabson pisze:Witam i pochwalam opis. Bardzo ładnie ten samochód opisałeś ale morze masz jakieś opisy do tych Isuzu???? Ja nabyłem N-Joya tydzień temu i chciałbym się dowiedzieć więcej o tych silnikach. Z góry THX.
Witam,

Po długiej nieobecności na forum i licznych pytań, postanowiłem uzupełnić dalszą historię o silnikach ISUZU. Tym razem więcej się dowiemy odnośnie samej spółki, jej historii, współpracy z GM, wzlotach i upadkach oraz o wielu, wielu innych rzeczach.

Zatem zaczynajmy:

[center]ISUZU[/center]

Isuzu - to marka należąca do przedsiębiorstwa Isuzu Motors Ltd..

Isuzu Motors Ltd. - to japońskie przedsiębiorstwo działające w przemyśle motoryzacyjnym z siedzibą w Tokio. Zajmuje się produkcją samochodów dostawczych, ciężarowych, autobusów i silników spalinowych.

Historia ISUZU w pigułce:

* 1997 - Powstaje w Tychach spółka Isuzu Motors Polska produkującą silniki diesla o pojemności 1.7L

* 1998 - General Motors i Isuzu tworzą w USA spółkę joint venture o nazwie DMAX, mającą produkować silniki diesla.

* 1999 - GM zwiększa udziały w Isuzu do 49%, przejmując kontrolę nad przedsiębiorstwem.

* 2002 - Fuji Heavy Industries odkupuje od Isuzu udziały w Subaru Isuzu Automotive Inc..

* 2002 - Z powodu kłopotów finansowych, GM przejmuje kontrolę nad spółkami DMAX i Isuzu Motors Polska, zyskując prawa do większości konstrukcji silnikowych produkowanych przez Isuzu.

* 2003 - Isuzu kończy produkcję samochodów osobowych.

ŹRÓDŁO: [External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2008-08-25, 10:58 ]
Kolejny, ciekawy artykuł z serwisu INTERIA.PL o dalszych losach ISUZU.

Isuzu Motors Polska Sp. z.o.o.

Isuzu Motors Polska Sp. z.o.o. (ISPOL) to spółka joint-venture, działająca w sektorze motoryzacyjnym, z siedzibą w Tychach. Większość udziałów (60 proc.) należy do General Motors Corporation, zaś pozostałe 40 proc. jest własnością Isuzu Motors Limited. Firma zajmuje się produkcją silników wysokoprężnych Diesla do samochodów osobowych. Głównymi jej odbiorcami są Opel, Vauxhall, Honda i MerCruiser.

Isuzu Motors Polska została założona jako filia Isuzu Motors w styczniu 1997 r. Była to pierwsza, na tak dużą skalę, japońska inwestycja na terenie Polski. Pochłonęła ona około 193 mln USD. Tyska fabryka rozpoczęła montaż już 2 lata później. W 2002 roku, z powodu kłopotów finansowych Isuzu., General Motors przejął kontrolę nad Isuzu Motors Polska, zyskując jednocześnie prawa do większości konstrukcji silnikowych. Obecnie firma zatrudnia około 900 pracowników, a zainstalowane w niej moce wytwórcze pozwalają na produkcję ponad 330 tysięcy silników rocznie.

Ubiegłe lata nie były jednak najlepsze dla Isuzu Motors Polska. W 2005 roku produkcja spadła o 20 procent - do 239 tysięcy sztuk, natomiast rok później sprzedano jedynie 147 tysięcy silników wyprodukowanych w tyskich zakładach (spadek o 38 % w porównaniu do roku poprzedniego). Dodatkowo firma była zmuszona do zwolnienia około 350 pracowników i zlikwidowania pracy na trzecią zmianę. Powodem tych trudności jest konkurencja ze strony fabryki silników Diesla w Bielsku-Białej, w której również swoje udziały posiada General Motors - właściciel ISPOL.

Nadzieją dla tyskiej fabryki może być nawiązana niedawno współpraca Isuzu Motors z innym japońskim koncernem samochodowych - Toyotą. Obie firmy zadeklarowały współpracę przy projektowaniu i produkcji nowej generacji ekologicznych "diesli". Dodatkowo od 2012 roku Isuzu będzie dostarczało Toyocie 200 tys. silników wysokoprężnych rocznie, dla małych miejskich samochodów. Nieoficjalnie mówi się, że decyzja o przejęciu polskiej fabryki przez Toyotę już zapadła.

ŹRÓDŁO: [External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2008-08-25, 11:07 ]
A teraz kilka słów ode mnie.

Co do opisów silnika 1.7 DTI w internecie, praktycznie oprócz mojego na tym forum, praktycznie nie ma nic. Zdarzają się pobieżne komentarze oraz jakieś testy, ale najczęściej na stronach wygasłych lub krzak.pl

A co firmy ;) ISUZU wróć do nas :m :m :m CZEKAMY !!!

[ Dodano: 2008-08-25, 11:15 ]
Znalazłem jedyny i porządny artykuł odnośnie ISUZU i silników 1.7 DTI w internecie, dlatego co to tutaj można przeczytać będzie to cytat ze strony, który można przeczytać na naszym forum lub pod linkiem: [External Link Removed for Guests] (trzeba tam się jednak rejestrować)

"

[center]Opel Astra II 1.7 DTI - Diesel, któremu można ufać?[/center]

Opel Astra II z silnikiem Diesla 1.7 nie jest autem wzbudzającym emocje, ale jeśli ktoś planuje dużo jeździć, warto się nim zainteresować - awaryjność nie jest duża, a koszty utrzymania są przystępne.

Druga generacja Opla Astry II jest wciąż produkowana, mimo że od czterech lat można już kupić nowszą III generację. To dowód, że konstrukcja auta jest udana. Użytkownicy cenią je przede wszystkim za to, że nie sprawia zbyt wielu kłopotów, a jeśli już, to można je stosunkowo tanio naprawić.

Oczywiście, wiele zależy od wybranego silnika – w dalszej części przyjrzymy się bliżej dieslom o pojemności 1,7.


Opis auta warto zacząć od tego, że Astry II nie dręczą problemy z korozją, z którymi notorycznie borykał się wcześniejszy model. Nadwozie zostało całkowicie ocynkowane, więc bezwypadkowy egzemplarz nie powinien mieć żadnych śladów rdzy. Jeśli je zauważymy, świadczyć to może jedynie o naprawach blacharskich w tym miejscu.

Funkcjonalny, zwinny kompakt, ale nietani

Sylwetka Astry II jest atrakcyjna, ale nie wyróżnia się niczym szczególnym. Takie też były założenia: samochód, który ma się sprzedawać w milionach egzemplarzy, nie może być awangardowy. Dla popularnego odbiorcy liczy się przede wszystkim funkcjonalność, a tej kompaktowi Opla nie można odmówić. Zwłaszcza wersja hatchback okazuje się bardzo przyjemna w użytkowaniu. Auto jest zwinne (średnica zawracania tylko 10,8 m), widoczność z miejsca kierowcy dobra, ilość miejsca w środku przyzwoita, podobnie jak 370-litrowy bagażnik. Wadą jest, że w ubogich wersjach (na rynku spotkamy ich wiele) możemy nie spotkać regulacji położenia kierownicy i wysokości fotela kierowcy. Nie ma jednak co liczyć na niskie ceny – za Astrę II trzeba dość dużo zapłacić, ale po kilku latach łatwo ją odsprzedać bez wysokiej utraty wartości.

Wśród wielu dostępnych silników warto zainteresować się dieslami 1.7.

Trzeba jednak od razu zaznaczyć, że to propozycja dla osób, które godzą się zrezygnować z dobrych osiągów na rzecz niskiego zużycia paliwa. Interesujące są szczególnie jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwsza z nich – 1.7 DTI – weszła do produkcji pod koniec 1999 r. Wcześniej w ofercie znajdował się tylko turbodiesel 1.7 TD (X17DTL), będący spadkiem po pierwszej generacji modelu. To oplowska konstrukcja, osiągająca moc 68 KM, z wtryskiem pośrednim, 8-zaworową głowicą i niestety, odznaczająca się niską kulturą pracy. Słabe są również osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 17,5 s), silnik nie jest też aż tak oszczędny, jak następca. Ponadto słabym punktem tego motoru jest rozrząd, który trzeba bardzo często zmieniać – co 60 tys. km.

Zdecydowanie korzystniej jest dopłacić do młodszej Astry z 75-konnym silnikiem 1.7 DTI (Y17DT).


To zupełnie inna konstrukcja, produkcji Isuzu – zastosowano w niej wtrysk bezpośredni (ale jeszcze z pompą rotacyjną) i 16-zaworową głowicę. Dla użytkownika ważne jest jednak, że to silnik cichszy, dynamiczniejszy i oszczędniejszy.

Auto wyposażone w ten motor przyspiesza do "setki" w 14,5 s i spala średnio tylko od 5 do 6 l/100 km. Istotna jest również mniej kłopotliwa eksploatacja – producent tego silnika dopuszcza wymianę rozrządu co 10 lat lub co 150 tys. km, jednak mechanicy zalecają skrócenie tego dystansu do 120 tys. km, a nawet do 90 tys. km, gdyż zdarzyły się przypadki pęknięcia paska przed terminem zmiany. Również wymiana oleju zalecana jest rzadko (co 30 tys. km), ale dla zwiększenia żywotności turbiny warto zmieniać go częściej. Usterkowość silnika nieduża, niebezpieczny może być jedynie zdarzający się w wielu egzemplarzach wyciek z pompy oleju w kierunku napędzającego ją paska rozrządu (pasek może ulec zerwaniu). Jak na razie nie ma problemu z trwałością wtryskiwaczy, również niewiele aut miało dotychczas kłopoty z turbiną (niestety, będą one częściej występować wraz ze wzrostem przebiegów). Zdarzały się nieliczne uszkodzenia sterowników pompy wtryskowej, ale nietrudno je naprawić (koszt kilkaset zł).

Silniki 1.7 DTI i CDTI to mało ryzykowny wybór.

W 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną, mocniejszą o 5 KM wersję silnika 1.7 o oznaczeniu CDTI (Z17DTL), z nowym układem wtryskowym typu Common Rail, dzięki któremu poprawiła się jeszcze kultura pracy. Turbodiesle 1.7 współpracują tylko ze skrzynią 5-biegową, w przypadku której zdarzają się jedynie wycieki oleju przez uszczelniacze półosi. Przy zakupie warto przyjrzeć się układowi kierowniczemu – czasami elektrohydrauliczne wspomaganie pracuje zbyt głośno i występują luzy w przekładni kierowniczej. Użytkownicy Astry II nie mają wielu problemów z nieskomplikowanym zawieszeniem. Częściej natomiast borykają się np. z awariami klimatyzacji (rozszczelnienia układu, głośna praca sprężarki), wycieraczki przedniej szyby (zaciera się prowadnica) czy wentylatora chłodnicy (uszkodzony sterownik). Jednak w naprawach pomagają niewygórowane ceny części oryginalnych, łatwo dostępne zamienniki i prosta konstrukcja ułatwiająca zdiagnozowanie usterki.

Zdaniem fachowca

Silnik 1.7 DTI i późniejsza, zmodernizowana odmiana CDTI nie zapewnią tak dobrych osiągów, jak większy, 2-litrowy diesel. Jednak za cenę gorszej dynamiki jazdy zyskamy auto oszczędne i mało problematyczne – w większej jednostce częściej zawodzi przepływomierz, zdarzają się nieszczelności układu zasilania. Trzeba jednak wyraźnie odróżnić silnik 1.7 TD starej generacji, montowany do 2000 roku, od nowszej konstrukcji Isuzu, którą zdecydowanie polecam. Jeśli pojawiają się wątpliwości, jaki motor ma auto, które zamierzamy kupić, wystarczy sprawdzić początek nr silnika – stary zaczyna się od: X17DTL.

Grzegorz Paszkowski,
kierownik serwisu w ASO Opla "Miniewski"


[center]NASZ WERDYKT[/center]
Astra II jest samochodem, który można polecić osobom ceniącym spokojną eksploatację. Nie znaczy to wcale, że jest zupełnie bezawaryjna – problemy się zdarzają, ale na utrzymanie tego auta stać bez większych wyrzeczeń średnio zarabiającą osobę. Nawet diesle, wiążące się obecnie z wyższymi niż silniki benzynowe kosztami utrzymania, w tym przypadku nie są zbyt ryzykowne. Zwłaszcza jednostka 1.7 DTI pozwala oszczędzać na paliwie, bez ryzyka dużych wydatków. To co przeraża właścicieli współczesnych diesli, czyli usterki wtryskiwaczy i turbin, zdarza się bardzo rzadko, a kosztownego dwumasowego koła zamachowego po prostu nie ma. Problemy, z jakimi należy się liczyć, dotyczą raczej wyposażenia. Zawieszenie psuje się sporadycznie – dzięki prostocie budowy dobrze znosi polskie drogi. Istotną zaletą jest również skuteczne zabezpieczenie przed rdzą.

"

ŹRÓDŁO: [External Link Removed for Guests]

POZDRAWIAM,
SKOCZEK


[ Dodano: 2008-08-27, 10:48 ]
W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na gg 1198230

Chętnie pomogę przy udzielaniu odpowiedzi, udzielę również pomocy przy wyborze samochodu oraz tego oczywiście o co mnie drogi użytkowniku spytasz :D to spróbuję także i temu zadaniu sprostać.

Jeśli pomogłem Tobie w zachęceniu lub też nie do wyboru Astry II - G z silnikiem 1.7 DTI to kliknij na POMÓGŁ, to nic nie kosztuje :P, no może tylko dla mnie jest to trochę odrobina satysfakcji za stworzenie tego artykułu :mrgreen:

Mam nadzieję, że przedstawione i ukazane przeze mnie tutaj liczne dane, teksty z pewnych źródeł oraz przeczytanie różnych opinii okażą się przydatne.

Jeszcze raz pozdrawiam i życzę miłego użytkowania dieselka ;)
Skoczek

[ Dodano: 2008-09-03, 16:08 ]
STAN LICZNIKA JEST ZGODNY OD PEŁNEGO ZATAKANOWANIA, NIE SĄ TO ŻADNE PRZEKRĘTY, BO NIBY PO CO MIAŁBYM TO ROBIĆ.

SPRAWDŹCIE SAMI, jadąc spokojnie, od 90-100 km/h elegancko na piąteczce na równo 2 tysiącach obrotów w trasie lub gdziekolwiek ;] <- mój sposób na ekonomiczną jazdę :m

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2008-09-03, 16:11 ]
Oczywiście tam jest 520.8 KM na prawie :P połówce baku.

Szkoda, że wynik się popsuł jak byłem już w Warszawskich korkach i nie przekroczyłem bariery 1000, ale spokojnie to się uda niedługo mam nadzieję na jakieś fajnej trasie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2008, 19:52 przez Skoczek, łącznie zmieniany 1 raz.
MÓJ ARTYKUŁ NA FORUM O OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY. POLECAM: [External Link Removed for Guests]
_________________
JAK OPEL, TO TYLKO ASTRA.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ