Astra G diselek....

testy i porównania
Awatar użytkownika
TomuŚ

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2009, 1:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dom
Kontakt:

Astra G diselek....

#1

Nieprzeczytany post autor: TomuŚ »

Witam...
jestem nowy na forum i nie wiedziałem gdzie umieścić tego posta jesli źle to zrobiłem prosze admina o przeniesienie do odpowiedniego działu...

zamierzam kupić sobie astrę G w diselku... umieszczam kilka linków, prosze o opinie i rady....

napotkałem astrę do drobnych poprawek w dobrej cenie możecie mi powiedzieć coś na jej temat???
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]



czy moze lepiej kupić w benzynie i załozyć instalację gazową???
Pozdr.
TomuŚ



"...ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE BY CIESZYĆ SIE JEDNĄ MARKĄ..."

de_roll

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 01 kwie 2008, 7:47
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: 14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: de_roll »

TomuŚ, sam niedawno kupowałem kolejną Astre G dieselka dla siebie (coprawda 1.7). Przeszedłem drogę przez mękę. Znalazłem słownie dwa samochody, które nie były udoskonalane, przy czym jeden to Astra H a drugim Astra G, którą obecnie jeżdżę.

Obejrzałem około 20-30 samochodów - wszystkie "bezwypadkowe" i z "oryginalnymi" książkami serwisowymi.

Co do linków, które przedstawiłeś - nie wierzę w przebieg ani jednego z tych samochodów, silnik 2.0 to prawie pewna regeneracja/wymiana pompy paliwa koszt okolo 3000, silnik 82km jest faktycznie bardzo oszczędny.
Wiem, że ostatnio przy imporcie samochodów z silnikiem powyżej 2000 cm3 jest dużo wyższa opłata akcyzowa, więc upewnij się, że samochód jest po opłatach.
Napewno warto sprawdzić lakier i podłączyć samochód pod komputer, obejrzeć uważnie zawieszenie, sprawdzić pasowanie elementów karoseri, zobaczyć czy zużycie kierownicy, pedałów, reflektorów odpowiada przebiegowi no i w końcu przejechać się.
To co Cię zapewne czeka równiez w najbliższym czasie to zwykłe czynności obsługowe typu wymiana hamulców, płynów, rozrządu, może równiez zawieszenie. Stawiam też na chłodnicę klimatyzycji, która przy tym przebiegu pewnie ma całą masę mikroszczelin.

Ogólnie odradzam wszelkiej maści handlarzy (to z własnego doświadczenia) i życze powodzenia!

Awatar użytkownika
TomuŚ

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2009, 1:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dom
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: TomuŚ »

Dzięki za wyczerpująca wypowiedź, miałem już kilka aut tak jak napisałem gdy sie przedstawiałem, ale nie miałem jeszcze disla a mysle nad kupnem własnie auto na olej napędowy... nie wiem może poprostu lepiej kupić benzynke które zawsze są tańsze i zainstalowac sekwencję.... autem bede chciał z te 2 latka pośmigać także szukam czegoś w miare dobrego
Pozdr.
TomuŚ



"...ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE BY CIESZYĆ SIE JEDNĄ MARKĄ..."

de_roll

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 01 kwie 2008, 7:47
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: 14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: de_roll »

Benzyna przynajmniej w teorii jest tańsza w utrzymaniu, ja poprzednio jeździłem 1.7 cdti i oprócz czynnosci serwisowych nie dołożyłem ani grosza.
Jeżeli miałeś kiedyś diesla to wiesz jaka jest różnica miedzy jednym a drugim silnikiem, a nawet trzecim (gazem).
To co ja najbardziej w dieslu lubie to moment, turbina i spalania. A sam samochód poprostu mi się podoba :) na co byś się nie zdecydował, życze powodzenia i znalezienia udanego egzemplarza.

dziadek1982

Astro-maniak
Posty: 1210
Rejestracja: 08 sie 2008, 22:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: dziadek1982 »

TomuŚ, ja w zeszłym roku a dokładnie w 6 sierpnia kupiłem Astre II z silnikiem X17DTL czyli 1,7 DTL - jest to silnik oplowski....
Mogę Ci powidzieć tak, autko było utrzymane w bardzo ładnym stanie wewnątrz... czuć było czystością, niestety niedługo po tym powychodziło kilka rzeczy....a to nie działały halogeny przednie, a to okazało się ze połamane są zawiasy schowka, później na miejscu okazało się że nie było wycieraczki(gumy) tylnej.. i takie tam...
Silniczek chodził bardzo fajnie...wszystko było OK..
Jednak w niedługim czasie okazało się że pompa wtryskowa musiała isc do regeneracji i takie tam....

Powiem CI tak kupowałem ją z przebiegiem 147tys, i na dzień dzisiejszy daje sobie obciąc hmm nie ważne co.... chociażby paznokcie że auto miało przynajmniej 2x tyle przebiegu.

Powiedz mi kto za 9 lat robi 148 tys????? pokaz mi niemców co jezdzą autem tylko do "kościoła"???

Przyjżyj się wnętrzu - ważna sprawa mieszki biegów i ręcznego, kierownica czy nie ma przetarć przy klaksonie(u mnie były)...
oglądając zaglądaj pod spód, wyciągcie koło zapasowe, i sprawdzcie wnęke na nie tam lubi się zbierać różne dziadostwo...
obejrzyj progi, prowadnice, sprawdz ręczny, światła wszystkie (w moim przypadku żarówka pozycynych tylnich była spalona).

Na pewno nie kupuj w komisie... znam osobiście gościa co prowadzi komis i regularnie przyjezdza gość cofać mu liczniki....


Jeśli chodzi o silnik...
1. X17DTL - 1,7 oplowski - moc 68 KM (bywa że brakuje mocy)- silnik ekonomiczny, u mnie spalanie w trasie przy 90km/h stałej jazdy ok 4,3/100km w mieście potrafi wziąć 6-6,5/100km; w trybie mieszanym średnio ok 5-5,5/100.
2. Y17DTI - 1,7 DTI - silnik Isuzu... - z forum naszego małopolskiego koleżanka Madzik850129 posiada taką możesz spytac co i jak....
ogólnie jeden z lepszym motorów, spalanie podobne, moc 75KM
3. X20DTL - 2,0 DTL - oplowski moc 82 KM , spalanie w mieście ok 7 choć to zalezy od jazdy. Ten silnik ma np ROBO81 z małopolski - obecnie niedostępny, ale znam sie z nim i mogę CI polecic ten silnik bo jest całkiem fajniutki.
4. Y20DTI - 2,0 DTI - Isuzu - 101KM, spalanie podobne jak moje, polecam uwadze kolegę PABITO15 jeśli się nie mylę mozesz go dopytać o autko na pewno udzieli Ci kilku rad i informacji....
CB: Lafayette Zeus + antena Lafayette ML-145

Spark^

Astro-maniak
Posty: 2926
Rejestracja: 12 paź 2008, 22:21
Imię: Krystian
Auto: Opel Astra G Caravan
Silnik: X20DTL 430kkm
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Sokółka/Białystok/Augustów
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Spark^ »

dziadek1982 pisze:X20DTL - 2,0 DTL - oplowski moc 82 KM , spalanie w mieście ok 7 choć to zalezy od jazdy. Ten silnik ma np ROBO81 z małopolski - obecnie niedostępny, ale znam sie z nim i mogę CI polecic ten silnik bo jest całkiem fajniutki.
ja swoją kupiłem z przebiegiem 276 000, obecnie przy 290 000 po pół roku padła mi pompa... już chyba jej czas był niestety, ale poza tym mnie nie zawiodła, ja w mieście spalanie osiągam na poziomie 7,5-8, ach ta młodzieńcza, ciężka noga :P w trasie da się bez większych problemów zejść poniżej 5 ;) dynamika - wystarczająca
JB na 100%!!
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
TomuŚ

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2009, 1:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dom
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: TomuŚ »

Dzieki Panowie za na prawde wyczerpujące wypowiedzi... na pewno bardzo pomoże mi to przy zakupie auta.... zawsze miałem benzynki dlatego też będe szczególnie ostrożny przy zakupie diselka
Pozdr.
TomuŚ



"...ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE BY CIESZYĆ SIE JEDNĄ MARKĄ..."

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#8

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Ja tylko jeszcze dodam, że jeśli na wszelki wypadek zrobi się przegląd pompy wtryskowej, to koszty regeneracji mogą być nawet 4-krotnie niższe ;)

Sam mam Y20DTH (101KM). Spalanie przy mojej nodze 7-8,5l/100km, ale jak oszczędzałem, to zszedłem do 6,5 w mieście. W trasie jadąc 90-100 bez wyprzedzania można zejść nawet do 4,2.

Silnik ogólnie polecam, ale trzeba o niego zadbać, żeby się odwdzięczył. Poza tym z tym silnikiem ostatnio łatwo znaleźć bardzo ciekawe wyposażenie dodatkowe auta ;) I tu elektryki/elektroniki nie trzeba się bać, bo z tym jeszcze nie miałem ani razu problemów (nie wiem jak climatronik, bo tego akurat nie mam) - jedyne co mi nie działa, to silniczek od regulacji obieg zew./wew.

Rozrząd też odpada, bo silnik jest na łańcuchu... może jedynie być do wymiany napinacz paska klinowego.

Pozostałe przypadłości to zwykłe dolegliwości wszystkich Astr, bez względu na wersję silnikową. ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ