wymiana drzwi - problem z centralnym zamkiem

Awatar użytkownika
zombik

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:58
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6
Województwo: śląskie

wymiana drzwi - problem z centralnym zamkiem

#1

Nieprzeczytany post autor: zombik »

Witam serdecznie
Zakupiłem tanio używany komplet drzwi do mojej Asterki F jako ,że te które mam obrosły w brzydkie rude purchle.
Problem polega na tym ,że te które kupiłem mają oryginalnie centralny zamek i np. z tylnych drzwi wychodzi przewód zakończony oryginalną wtyczką z 3-ema pinami a w tych starych tylnych które mam obecnie wychodzą same przewody bez wtyku i to w dodatku 2-u żyłowe które puszczone są wzdłuż progu ,a te przednie drzwi obecnie założone mają poprzez ten okrągły wkręcany wtyk przepuszczone dodatkowo przewody 3 żyłowe. Jestem już głupi w tym wszystkim ,szukam cały dzień informacji na ten temat i nic przydatnego nie znalazłem :shock:
Pytanie brzmi jak zaadaptować obecną u mnie nieoryginalną instalację centralnego zamka do tej oryginalnej znajdującej się w kupionych drzwiach ?
Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki bo bez Was nie dam sobie rady.
Z góry wszystkim dziękuję.
Pozdrawiam

grzegrz

ex-Staff
Posty: 1422
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
Imię: Grzesiek
Auto: Inne
Silnik: Inny
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ziębice

#2

Nieprzeczytany post autor: grzegrz »

nie pozostaje Ci nic innego jak przełożyć swój stary siłownik centralnego razem z kabelkami do nowych drzwi

Awatar użytkownika
zombik

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:58
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: zombik »

grzegrz pisze:nie pozostaje Ci nic innego jak przełożyć swój stary siłownik centralnego razem z kabelkami do nowych drzwi
Tak myslisz ? Do czego potrzebne są trzy żyły w centralnym zamku tylnych drzwi ? W moich tylnych są tylko 2 i wszystko działa. Może by szło jakoś to podłączyć bez przekładania siłownika ?

grzegrz

ex-Staff
Posty: 1422
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
Imię: Grzesiek
Auto: Inne
Silnik: Inny
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ziębice

#4

Nieprzeczytany post autor: grzegrz »

tylne siłowniki oryginalnego centralnego zamka biorą również udział w zamykaniu obwodu antykradzieżowego stąd 3 przewody

na własną odpowiedzialność możesz połączyć swoją instalację z kablami czarno-czerwonym i czarno-żółtym bo one są od zamykania/otwierania (sterowanie masą) ale efekt może być różny więc należy wliczyć ryzyko uwalenia czegoś od siłownika po centralkę :D

roman-v

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:55
Imię: Roman
Auto: Astra f
Silnik: 16. 16v
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ

#5

Nieprzeczytany post autor: roman-v »

Witam.
Oryginalne zamki są sterowane minusem, stały plus to właśnie ten trzeci przewód, minus jest podawany raz na jeden (otwieranie) lub na drugi kabel (zamykanie). Żadnego "obwodu antykradzieżowego" tam nie ma. Uniwersalny CZ jest sterowany na przemian, zmienia się plus na minus na przemian, dlatego są tylko dwa kable.
Co do adaptacji to nie jest takie proste, przełożyć trzeba nie tylko siłowniki ale i wtyczki (najprościej), lub całą instalacje w aucie włącznie z modułem komfortu, co już nie jest takie proste.

grzegrz

ex-Staff
Posty: 1422
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
Imię: Grzesiek
Auto: Inne
Silnik: Inny
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ziębice

#6

Nieprzeczytany post autor: grzegrz »

bzduuuury piszesz, stały plus na "trzecim" przewodzie? skąd te wiadomości? wyobraź sobie że jest tam raz + a raz masa, w zależności od położenia stycznika przy zamku w drzwiach kierowcy

coś gdzieś świta, bo fabryczny central rzeczywiście jest sterowany minusem, ale sterowanie to wyprowadzone jest tylko i wyłącznie z centrali do masterów przednich drzwi, tylne siłowniki to zwykłe slave'y i kable sterujące do nich nie dochodzą - tylko wykonawcze.... miernik do ręki i sprawdź jak działa fabryczny central który z kluczyka ma możliwość uruchomienia fabrycznego alarmu i nie wprowadzaj nikogo tutaj w błąd

roman-v

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:55
Imię: Roman
Auto: Astra f
Silnik: 16. 16v
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ

#7

Nieprzeczytany post autor: roman-v »

Sprawdziłem, muszę przyznać że masz racje.
Nie mam pod ręką auta mam tylko zamki, w tylnych drzwiach są trzy kable, czarno/żółty i czarno/czerwony to sterowanie na przemian. Nie mam kabli do przednich zamków więc nie mogę sprawdzić jakiego koloru kabel za co odpowiada.
Przepraszam za zamieszanie.

grzegrz

ex-Staff
Posty: 1422
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
Imię: Grzesiek
Auto: Inne
Silnik: Inny
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ziębice

#8

Nieprzeczytany post autor: grzegrz »

roman-v pisze:w tylnych drzwiach są trzy kable, czarno/żółty i czarno/czerwony to sterowanie na przemian.
racja i w ten sposób teoretycznie kolega mógłby podłączyć fabryczny siłownik pod swoją instalację....

a czarno niebieski tak jak już pisałem jest do fabrycznego alarmu zintegrowanego z fabrycznym centralnym, alarm załączany jest gdy zamkniemy drzwi kierowcy kluczykiem natomiast uaktywnia się jak np. złodziej podniesie rygielek którychkolwiek drzwi drutem z zewnątrz nie otwierając zamka :)

ODPOWIEDZ