wymiana drzwi - problem z centralnym zamkiem
- zombik
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 mar 2012, 16:58
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.6
- Województwo: śląskie
wymiana drzwi - problem z centralnym zamkiem
Witam serdecznie
Zakupiłem tanio używany komplet drzwi do mojej Asterki F jako ,że te które mam obrosły w brzydkie rude purchle.
Problem polega na tym ,że te które kupiłem mają oryginalnie centralny zamek i np. z tylnych drzwi wychodzi przewód zakończony oryginalną wtyczką z 3-ema pinami a w tych starych tylnych które mam obecnie wychodzą same przewody bez wtyku i to w dodatku 2-u żyłowe które puszczone są wzdłuż progu ,a te przednie drzwi obecnie założone mają poprzez ten okrągły wkręcany wtyk przepuszczone dodatkowo przewody 3 żyłowe. Jestem już głupi w tym wszystkim ,szukam cały dzień informacji na ten temat i nic przydatnego nie znalazłem
Pytanie brzmi jak zaadaptować obecną u mnie nieoryginalną instalację centralnego zamka do tej oryginalnej znajdującej się w kupionych drzwiach ?
Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki bo bez Was nie dam sobie rady.
Z góry wszystkim dziękuję.
Pozdrawiam
Zakupiłem tanio używany komplet drzwi do mojej Asterki F jako ,że te które mam obrosły w brzydkie rude purchle.
Problem polega na tym ,że te które kupiłem mają oryginalnie centralny zamek i np. z tylnych drzwi wychodzi przewód zakończony oryginalną wtyczką z 3-ema pinami a w tych starych tylnych które mam obecnie wychodzą same przewody bez wtyku i to w dodatku 2-u żyłowe które puszczone są wzdłuż progu ,a te przednie drzwi obecnie założone mają poprzez ten okrągły wkręcany wtyk przepuszczone dodatkowo przewody 3 żyłowe. Jestem już głupi w tym wszystkim ,szukam cały dzień informacji na ten temat i nic przydatnego nie znalazłem
Pytanie brzmi jak zaadaptować obecną u mnie nieoryginalną instalację centralnego zamka do tej oryginalnej znajdującej się w kupionych drzwiach ?
Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki bo bez Was nie dam sobie rady.
Z góry wszystkim dziękuję.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
nie pozostaje Ci nic innego jak przełożyć swój stary siłownik centralnego razem z kabelkami do nowych drzwi
- zombik
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 mar 2012, 16:58
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.6
- Województwo: śląskie
Tak myslisz ? Do czego potrzebne są trzy żyły w centralnym zamku tylnych drzwi ? W moich tylnych są tylko 2 i wszystko działa. Może by szło jakoś to podłączyć bez przekładania siłownika ?grzegrz pisze:nie pozostaje Ci nic innego jak przełożyć swój stary siłownik centralnego razem z kabelkami do nowych drzwi
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
tylne siłowniki oryginalnego centralnego zamka biorą również udział w zamykaniu obwodu antykradzieżowego stąd 3 przewody
na własną odpowiedzialność możesz połączyć swoją instalację z kablami czarno-czerwonym i czarno-żółtym bo one są od zamykania/otwierania (sterowanie masą) ale efekt może być różny więc należy wliczyć ryzyko uwalenia czegoś od siłownika po centralkę
na własną odpowiedzialność możesz połączyć swoją instalację z kablami czarno-czerwonym i czarno-żółtym bo one są od zamykania/otwierania (sterowanie masą) ale efekt może być różny więc należy wliczyć ryzyko uwalenia czegoś od siłownika po centralkę
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:55
- Imię: Roman
- Auto: Astra f
- Silnik: 16. 16v
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Nowy Targ
Witam.
Oryginalne zamki są sterowane minusem, stały plus to właśnie ten trzeci przewód, minus jest podawany raz na jeden (otwieranie) lub na drugi kabel (zamykanie). Żadnego "obwodu antykradzieżowego" tam nie ma. Uniwersalny CZ jest sterowany na przemian, zmienia się plus na minus na przemian, dlatego są tylko dwa kable.
Co do adaptacji to nie jest takie proste, przełożyć trzeba nie tylko siłowniki ale i wtyczki (najprościej), lub całą instalacje w aucie włącznie z modułem komfortu, co już nie jest takie proste.
Oryginalne zamki są sterowane minusem, stały plus to właśnie ten trzeci przewód, minus jest podawany raz na jeden (otwieranie) lub na drugi kabel (zamykanie). Żadnego "obwodu antykradzieżowego" tam nie ma. Uniwersalny CZ jest sterowany na przemian, zmienia się plus na minus na przemian, dlatego są tylko dwa kable.
Co do adaptacji to nie jest takie proste, przełożyć trzeba nie tylko siłowniki ale i wtyczki (najprościej), lub całą instalacje w aucie włącznie z modułem komfortu, co już nie jest takie proste.
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
bzduuuury piszesz, stały plus na "trzecim" przewodzie? skąd te wiadomości? wyobraź sobie że jest tam raz + a raz masa, w zależności od położenia stycznika przy zamku w drzwiach kierowcy
coś gdzieś świta, bo fabryczny central rzeczywiście jest sterowany minusem, ale sterowanie to wyprowadzone jest tylko i wyłącznie z centrali do masterów przednich drzwi, tylne siłowniki to zwykłe slave'y i kable sterujące do nich nie dochodzą - tylko wykonawcze.... miernik do ręki i sprawdź jak działa fabryczny central który z kluczyka ma możliwość uruchomienia fabrycznego alarmu i nie wprowadzaj nikogo tutaj w błąd
coś gdzieś świta, bo fabryczny central rzeczywiście jest sterowany minusem, ale sterowanie to wyprowadzone jest tylko i wyłącznie z centrali do masterów przednich drzwi, tylne siłowniki to zwykłe slave'y i kable sterujące do nich nie dochodzą - tylko wykonawcze.... miernik do ręki i sprawdź jak działa fabryczny central który z kluczyka ma możliwość uruchomienia fabrycznego alarmu i nie wprowadzaj nikogo tutaj w błąd
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:55
- Imię: Roman
- Auto: Astra f
- Silnik: 16. 16v
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Nowy Targ
Sprawdziłem, muszę przyznać że masz racje.
Nie mam pod ręką auta mam tylko zamki, w tylnych drzwiach są trzy kable, czarno/żółty i czarno/czerwony to sterowanie na przemian. Nie mam kabli do przednich zamków więc nie mogę sprawdzić jakiego koloru kabel za co odpowiada.
Przepraszam za zamieszanie.
Nie mam pod ręką auta mam tylko zamki, w tylnych drzwiach są trzy kable, czarno/żółty i czarno/czerwony to sterowanie na przemian. Nie mam kabli do przednich zamków więc nie mogę sprawdzić jakiego koloru kabel za co odpowiada.
Przepraszam za zamieszanie.
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
racja i w ten sposób teoretycznie kolega mógłby podłączyć fabryczny siłownik pod swoją instalację....roman-v pisze:w tylnych drzwiach są trzy kable, czarno/żółty i czarno/czerwony to sterowanie na przemian.
a czarno niebieski tak jak już pisałem jest do fabrycznego alarmu zintegrowanego z fabrycznym centralnym, alarm załączany jest gdy zamkniemy drzwi kierowcy kluczykiem natomiast uaktywnia się jak np. złodziej podniesie rygielek którychkolwiek drzwi drutem z zewnątrz nie otwierając zamka