Kontrolka emisji spalin.

Awatar użytkownika
Asia23

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:01
Imię: Asia
Auto: Astra G
Silnik: DTL 82KM
Województwo: dolnośląskie

Kontrolka emisji spalin.

#1

Nieprzeczytany post autor: Asia23 »

Cześć,
mam Astrę II G, 1999r 2.0 Di. Wczoraj jak jechałam przy 120 k/h zapaliła mi sie żółta kontrolka ( podobno emisja spalin, taka z piorunem), prędkość zaczęła gwałtowanie spadać, auto zgasło i nie moża go już odpalić. Kręci ale nie zaskakuje. Wiecie co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam.

grzegrz

ex-Staff
Posty: 1422
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
Imię: Grzesiek
Auto: Inne
Silnik: Inny
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ziębice

#2

Nieprzeczytany post autor: grzegrz »

to nie jest kontrolka emisji spalin tylko kontrolka wskazująca błąd silnika, w takim wypadku błąd należy odczytać i podjąć odpowiednie działania naprawcze 8-)

dj_matq

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 25 wrz 2012, 17:21
Imię: Mateusz
Auto: Ford Fusion 2.0 Turbo
Silnik: Ecoboost
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Szczytno

#3

Nieprzeczytany post autor: dj_matq »

Prawdopodobnie jest zapchany zawór recylkulacji spalin tzw. EGR.Znajomy miał to samo w swojej asi 2.2 DTI.Niestety pomogła tylko wymiana na nowy.Koszt 1500 pln
Jeździ trąbi hamuje :)

Awatar użytkownika
Asia23

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:01
Imię: Asia
Auto: Astra G
Silnik: DTL 82KM
Województwo: dolnośląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Asia23 »

Cześć,
pojawił się następny problem.

Podłączyliśmy auto do kompa. Pojawił się błąd -sterownik pompy wtryskowej-. Sterownik został zregenerowany. Po zamontowaniu auto odpaliło od razu, zresztą pali na dotyk do tej pory. Chodzi normalnie, ale nie ma mocy. Kontrolka pali sie nadal, i auto nie chce jechać więcej niż 20km/h. Znów zostało podłączone do komputera. Nie można usunąć tego błędu tej kontrolki. Mechanik powiedział, że trzeba ustawić jakiś kąt ciśnienia w pompie wtryskowej, żeby było ok. Co o tym myślicie? Nie chciałabym, żeby mnie naciągnęli, bo zaraz wyskoczą, że trzeba całą pompę za 2 tyś. wymieniać. Mieliście podobny przypadek?

Pozdrawiam.

BananQQQ

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 01 sty 2013, 20:28
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.7td
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Trzebinia

#5

Nieprzeczytany post autor: BananQQQ »

Z tego co mi się wydaje to jeżeli pompa się zaciera przez co padł sterownik, to może ona dalej stawia jakiś opór i nie podaje paliwa. Według mnie jak ktoś regeneruje pompe to powinien po zregenerowaniu to ustawić. Ja po takiej samie przygodzie w Passacie z silnikiem 2.5 V6 TDI i regeneracji sterownika nic nie musiałem poza tym robić. Mechanik po podpięciu powiedział od razu, że jak jest sam sterownik to jest dobrze, a jak pompa to naprawa 1500zł i nic nie mówił o ustawianiu kąta ciśnienia, więc albo to zrobił, bo tak trzeba albo po prostu nie było to konieczne. Dalszych przygód samochodu nie mogę opisać, ponieważ tydzień po usterce został sprzedany.
Moja Asia ;D [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Asia23

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:01
Imię: Asia
Auto: Astra G
Silnik: DTL 82KM
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Asia23 »

Wczoraj zawiozłam auto do mechanika. Jechało dobrze, nawet szybko, ale żeby się rozpędzić troszkę mu zajęło. Każdy mechanik rozkłada ręce nad tym moim samochodem. Wczoraj znowu usłyszałam, że trzeba wymieć pompę, ale nie dają 100% gwarancji, że to ona właśnie nawaliła. Już wymiękam z tym samochodem. :(

dj_matq

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 25 wrz 2012, 17:21
Imię: Mateusz
Auto: Ford Fusion 2.0 Turbo
Silnik: Ecoboost
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Szczytno

#7

Nieprzeczytany post autor: dj_matq »

Zacznij od wyjęcia zaworu EGR bo to cholerstwo powoduje różne inne błedy.Przyklad u mnie.Uszkodzony EGR powodował wywalanie błędu sondy lambdy.Powoduje także błędy przepływomierza i jakieś inne jeszcze.
Jeździ trąbi hamuje :)

ODPOWIEDZ