Co wybrać - Z16??? Z18???
- szpenio
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 mar 2013, 21:20
- Imię: Paweł
- Auto: ASTRA H Caravan 45kkm
- Silnik: Z18XE
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Co wybrać - Z16??? Z18???
Witam serdecznie Szanownych Forumowiczów,
Po lekturze wątków archiwalnych, na które poświęciłem 3 dni nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi na następujące pytania i wątpliwości.
Założenie:
Opel Astra H Kombi w benzynie pod zagazowanie (warunek konieczny)
Prywatny import z niemiec - do wydania w niemczech max. 7000euro (29 tyś. PLN)
Zakup auta z mniejszym przebiegiem (tj, 70 - 80 kkm a nie 150kmm) kosztem starszego rocznikowo egzemplarza.
Pytania:
Który silnik wybrać (z myślą o gazie) jak i jak najmniejszej awaryjności na tym paliwie? Z16XEP Z16XE1 Z16XER Z18XE Z18XER ?
Ogólne wady i zalety takiego benzynowca?
Z jakimi wydatkami - z uwagi na "ten typ tak ma" - muszę się liczyć po wyborze danej jednostki ?
Z jakimi kosztami tymi normalnymi (czysta eksploatacja) i ponad programowymi musze się liczyć?
Mam swój typ ale nie chce na wstępie sugerować...
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie,
Paweł
Po lekturze wątków archiwalnych, na które poświęciłem 3 dni nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi na następujące pytania i wątpliwości.
Założenie:
Opel Astra H Kombi w benzynie pod zagazowanie (warunek konieczny)
Prywatny import z niemiec - do wydania w niemczech max. 7000euro (29 tyś. PLN)
Zakup auta z mniejszym przebiegiem (tj, 70 - 80 kkm a nie 150kmm) kosztem starszego rocznikowo egzemplarza.
Pytania:
Który silnik wybrać (z myślą o gazie) jak i jak najmniejszej awaryjności na tym paliwie? Z16XEP Z16XE1 Z16XER Z18XE Z18XER ?
Ogólne wady i zalety takiego benzynowca?
Z jakimi wydatkami - z uwagi na "ten typ tak ma" - muszę się liczyć po wyborze danej jednostki ?
Z jakimi kosztami tymi normalnymi (czysta eksploatacja) i ponad programowymi musze się liczyć?
Mam swój typ ale nie chce na wstępie sugerować...
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie,
Paweł
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:46
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z18XE
- Województwo: lubelskie
Cześć,
Widzę, że na razie jeździsz Felicją- u mnie było podobnie. Przesiadłem się z Felicji do AH kombi Z18XE.
Jeżeli chcesz auto typowo do gazu i nie przejmować się kontrolą luzu zaworowego bierz Z18XE. Dodatkowo przewaga tej konstrukcji nad silnikami 1,6 to brak EGR oraz możliwość wymiany samego wkładu termostatu (podobnie jak w Felicji). W 1,6 wymiana termostatu jest piekielnie droga ze względu na jego typ.
Co do kosztów ogólnych eksploatacji- części będą na pewno trochę droższe niż te od Felicji, do tego AH ma już sporo elektroniki więc pan Czesio w garażu na wiosce wszystkiego ci nie ogarnie.
Na forum jest już sporo wątków o tych silnikach. Przepatrz też temat o zakupie samochodu- dowiesz się na pewno kilku rzeczy.
Widzę, że na razie jeździsz Felicją- u mnie było podobnie. Przesiadłem się z Felicji do AH kombi Z18XE.
Jeżeli chcesz auto typowo do gazu i nie przejmować się kontrolą luzu zaworowego bierz Z18XE. Dodatkowo przewaga tej konstrukcji nad silnikami 1,6 to brak EGR oraz możliwość wymiany samego wkładu termostatu (podobnie jak w Felicji). W 1,6 wymiana termostatu jest piekielnie droga ze względu na jego typ.
Co do kosztów ogólnych eksploatacji- części będą na pewno trochę droższe niż te od Felicji, do tego AH ma już sporo elektroniki więc pan Czesio w garażu na wiosce wszystkiego ci nie ogarnie.
Na forum jest już sporo wątków o tych silnikach. Przepatrz też temat o zakupie samochodu- dowiesz się na pewno kilku rzeczy.
- szpenio
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 mar 2013, 21:20
- Imię: Paweł
- Auto: ASTRA H Caravan 45kkm
- Silnik: Z18XE
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Silnik z18xe przestali produkować w 2006 roku - jak wygląda temat dostępności części aktualnie ( dobre zamienniki np. allegro a i używki) a jak będzie wyglądać powiedzmy za 3 lata czyli dziesięć lat po zaprzestaniu produkcji.Tommyfun pisze: Co do kosztów ogólnych eksploatacji- części będą na pewno trochę droższe niż te od Felicji, do tego AH ma już sporo elektroniki więc pan Czesio w garażu na wiosce wszystkiego ci nie ogarnie.
Na forum jest już sporo wątków o tych silnikach. Przepatrz też temat o zakupie samochodu- dowiesz się na pewno kilku rzeczy.
Czy po zakupie odpowiedniego modułu i wgraniu jakiegoś oprogramowania sam będę mógł jak np. w vw kasować błędy?
Teoretycznie tematów jest dużo, ale sensownych odpowiedzi jest niestety mało, bo w tematach silnika z18 poruszane są zaraz sprawy silnika z16 i inne pierdoły nie dotyczące tematu.
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Trudno przewidziec co bedzie za 10 lat z czesciami ale skoro ja nie mam zadnych problemów z zakupem czesci do astry f 95 sadze ze z astra h tez nie bedzie.Ogólnie silnik z18XE to sprawdzona jednostka z astry g sam sie zastanawiłem, nad zakupem tego silnika tyle ze w astrze g.
Sa programy do odczytu i kasowania błedów a diagnostyka w astrze h jest rozbudowana.
Sa programy do odczytu i kasowania błedów a diagnostyka w astrze h jest rozbudowana.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:46
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z18XE
- Województwo: lubelskie
@mk5
Z18xe występował też w Vectrze C przed liftem. Także jednostka bardzo popularna w Oplach. Do tego jeżeli chodzi o osiągi dobrze pasuje do AH kombi.
@szpenio
Felicję skończyli produkować w 2000 roku. Czy po 13 latach masz jakieś problemy z dostępnością części?
Uważam podobnie jak mk5- tematem dostępności części nie zawracaj sobie w tym przypadku głowy.
Do diagnostyki musisz zaopatrzyć się w interfejs op-com- jest nawet na forum temat o tym.
Z18xe występował też w Vectrze C przed liftem. Także jednostka bardzo popularna w Oplach. Do tego jeżeli chodzi o osiągi dobrze pasuje do AH kombi.
@szpenio
Felicję skończyli produkować w 2000 roku. Czy po 13 latach masz jakieś problemy z dostępnością części?
Uważam podobnie jak mk5- tematem dostępności części nie zawracaj sobie w tym przypadku głowy.
Do diagnostyki musisz zaopatrzyć się w interfejs op-com- jest nawet na forum temat o tym.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
mk5 pisze: ale skoro ja nie mam zadnych problemów z zakupem czesci do astry f 95 sadze ze z astra h tez nie bedzie.
ja do astry 92 r. też jakoś nie mam problemu
to już nie te czasy kiedy to do aut " zachodnich" w PRL ciężko było dostać części.
Po pierwsze sam producent przez jakiś czas musi mieć części aby poprostu mógł zarabiac na serwisie bo są tacy co po gwarancji jeżdzą i tak dalej do ASO na naprawy
A po drugie Astry są to popularne auta i wielu producentów przez jeszcze długi czas będzie produkować zamienniki do nich
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 maja 2009, 19:29
- Imię: Wojciech
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Bemowo
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Do zagazowania masz tylko z18xe. Plusy: Hydrauliczna regulacja zaworow, brak egr, wklad termostatu (sam wymienialem), tanie czesci, w AS albo motor zajal 2 miejsce na najtanszy silnik.
Silnik nie najlepszy pod wzgledem performancu. Ma bardzo slaby dol, ale to urok 16v. Zeby pojechac, musisz wysoko krecic. Nie jest elastyczny, czesto musisz zmieniac biegi.
Ekonomia ? Dzisiaj zrobilem 540km w trasie, jechalem ciagle 100km/h duzo wyprzedzania, na stacji zaplacilem 101zł za lpg....
Ja w sumie po zakupie musialem caly uklad kierowniczy wymienic - maglownica puscila (regeneracja) drazki i koncowki.
Chlodnica klimy jest za zderzakem i kamienie ja dziurawia - wymiana 500zl.
Klapka recylkulacji powietrza - naprawiasz z tego co masz w garazu
Szumi, piski, trzaski - wiekszosc chochlików na astra h ru z opisem naprawy znajdziesz
Tuleje tylniej belki kolo 150tys km wymieniasz parami.
Silnik nie najlepszy pod wzgledem performancu. Ma bardzo slaby dol, ale to urok 16v. Zeby pojechac, musisz wysoko krecic. Nie jest elastyczny, czesto musisz zmieniac biegi.
Ekonomia ? Dzisiaj zrobilem 540km w trasie, jechalem ciagle 100km/h duzo wyprzedzania, na stacji zaplacilem 101zł za lpg....
Ja w sumie po zakupie musialem caly uklad kierowniczy wymienic - maglownica puscila (regeneracja) drazki i koncowki.
Chlodnica klimy jest za zderzakem i kamienie ja dziurawia - wymiana 500zl.
Klapka recylkulacji powietrza - naprawiasz z tego co masz w garazu
Szumi, piski, trzaski - wiekszosc chochlików na astra h ru z opisem naprawy znajdziesz
Tuleje tylniej belki kolo 150tys km wymieniasz parami.
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
- Imię: michal
- Auto: astra H
- Silnik: z18xe
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Lodz-Pabianice
sam zakładałem gaz do z18xe i polecam, występował w ag, ah, vc, za, meriva, corsa c sport
- szpenio
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 mar 2013, 21:20
- Imię: Paweł
- Auto: ASTRA H Caravan 45kkm
- Silnik: Z18XE
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Temat mi się rozjaśnia:maspex pisze:Do zagazowania masz tylko z18xe. Plusy: Hydrauliczna regulacja zaworow, brak egr, wklad termostatu (sam wymienialem), tanie czesci, w AS albo motor zajal 2 miejsce na najtanszy silnik.
Silnik nie najlepszy pod wzgledem performancu. Ma bardzo slaby dol, ale to urok 16v. Zeby pojechac, musisz wysoko krecic. Nie jest elastyczny, czesto musisz zmieniac biegi.
Ekonomia ? Dzisiaj zrobilem 540km w trasie, jechalem ciagle 100km/h duzo wyprzedzania, na stacji zaplacilem 101zł za lpg....
Chlodnica klimy jest za zderzakem i kamienie ja dziurawia - wymiana 500zl.
Klapka recylkulacji powietrza - naprawiasz z tego co masz w garazu
Szumi, piski, trzaski - wiekszosc chochlików na astra h ru z opisem naprawy znajdziesz
1. Do gazu najlepszy motor z18xe - Na jakich podzespołach macie u siebie lpg - pod awatarami można wytyczać, że najczęściej jest to Stag300 premium, wtryski hana + r. zavoli... Co najczęściej boli astrę z gazem w sensie co trzeba z reguły wymieniać regularnie jeżdżąc na gazie (co może się zemścić w przypadku zlekceważenia)?
2. Lata "ciężkiej" nogi już minęły, a zresztą za dużo mam do stracenia (rodzina itp.) więc sądzę że i tak po przesiadce z felicji 1.3 będzie rewelacja. Ten termostat w astrach to jakies fatum???
3. Średnie spalanie gazu należy kalkulować przy mieszanej jeździe na około 9-11 l/100km?
4. Uszkodzenia tej chłodnicy od klimy to częsty przypadek?
5. "Klapka recylkulacji powietrza - naprawiasz z tego co masz w garazu Szumi, piski, trzaski - wiekszosc chochlików na astra h ru z opisem naprawy znajdziesz" - rozumiem że to TTM Opla Astry ale nie ciągnie ostro po kieszeni?
6. Pytanie do osób co ściągały Astrę z18xe z Niemiec - czy pojawiła się u Was korozja pod lusterkami, pod listwą tylną czy tez na rantach dolnych drzwi? (może występuje ten problem tylko w astrach z Polski) Dość mocno jest rozwinięty ten temat na powyższym forum i nie napawa on optymizmem...
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, 21:00 przez szpenio, łącznie zmieniany 1 raz.