Co wybrać - Z16??? Z18???

Awatar użytkownika
szpenio

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 mar 2013, 21:20
Imię: Paweł
Auto: ASTRA H Caravan 45kkm
Silnik: Z18XE
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Co wybrać - Z16??? Z18???

#1

Nieprzeczytany post autor: szpenio »

Witam serdecznie Szanownych Forumowiczów,

Po lekturze wątków archiwalnych, na które poświęciłem 3 dni nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi na następujące pytania i wątpliwości.

Założenie:
Opel Astra H Kombi w benzynie pod zagazowanie (warunek konieczny)
Prywatny import z niemiec - do wydania w niemczech max. 7000euro (29 tyś. PLN)
Zakup auta z mniejszym przebiegiem (tj, 70 - 80 kkm a nie 150kmm) kosztem starszego rocznikowo egzemplarza.

Pytania:
Który silnik wybrać (z myślą o gazie) jak i jak najmniejszej awaryjności na tym paliwie? Z16XEP Z16XE1 Z16XER Z18XE Z18XER ?
Ogólne wady i zalety takiego benzynowca?
Z jakimi wydatkami - z uwagi na "ten typ tak ma" - muszę się liczyć po wyborze danej jednostki ?
Z jakimi kosztami tymi normalnymi (czysta eksploatacja) i ponad programowymi musze się liczyć?

Mam swój typ ale nie chce na wstępie sugerować...

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie,

Paweł

Tommyfun

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:46
Imię: Tomek
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z18XE
Województwo: lubelskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Tommyfun »

Cześć,
Widzę, że na razie jeździsz Felicją- u mnie było podobnie. Przesiadłem się z Felicji do AH kombi Z18XE.
Jeżeli chcesz auto typowo do gazu i nie przejmować się kontrolą luzu zaworowego bierz Z18XE. Dodatkowo przewaga tej konstrukcji nad silnikami 1,6 to brak EGR oraz możliwość wymiany samego wkładu termostatu (podobnie jak w Felicji). W 1,6 wymiana termostatu jest piekielnie droga ze względu na jego typ.

Co do kosztów ogólnych eksploatacji- części będą na pewno trochę droższe niż te od Felicji, do tego AH ma już sporo elektroniki więc pan Czesio w garażu na wiosce wszystkiego ci nie ogarnie.

Na forum jest już sporo wątków o tych silnikach. Przepatrz też temat o zakupie samochodu- dowiesz się na pewno kilku rzeczy.

Awatar użytkownika
szpenio

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 mar 2013, 21:20
Imię: Paweł
Auto: ASTRA H Caravan 45kkm
Silnik: Z18XE
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#3

Nieprzeczytany post autor: szpenio »

Tommyfun pisze: Co do kosztów ogólnych eksploatacji- części będą na pewno trochę droższe niż te od Felicji, do tego AH ma już sporo elektroniki więc pan Czesio w garażu na wiosce wszystkiego ci nie ogarnie.

Na forum jest już sporo wątków o tych silnikach. Przepatrz też temat o zakupie samochodu- dowiesz się na pewno kilku rzeczy.
Silnik z18xe przestali produkować w 2006 roku - jak wygląda temat dostępności części aktualnie ( dobre zamienniki np. allegro a i używki) a jak będzie wyglądać powiedzmy za 3 lata czyli dziesięć lat po zaprzestaniu produkcji.

Czy po zakupie odpowiedniego modułu i wgraniu jakiegoś oprogramowania sam będę mógł jak np. w vw kasować błędy?

Teoretycznie tematów jest dużo, ale sensownych odpowiedzi jest niestety mało, bo w tematach silnika z18 poruszane są zaraz sprawy silnika z16 i inne pierdoły nie dotyczące tematu.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Trudno przewidziec co bedzie za 10 lat z czesciami ale skoro ja nie mam zadnych problemów z zakupem czesci do astry f 95 sadze ze z astra h tez nie bedzie.Ogólnie silnik z18XE to sprawdzona jednostka z astry g sam sie zastanawiłem, nad zakupem tego silnika tyle ze w astrze g.
Sa programy do odczytu i kasowania błedów a diagnostyka w astrze h jest rozbudowana.

Tommyfun

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:46
Imię: Tomek
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z18XE
Województwo: lubelskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Tommyfun »

@mk5
Z18xe występował też w Vectrze C przed liftem. Także jednostka bardzo popularna w Oplach. Do tego jeżeli chodzi o osiągi dobrze pasuje do AH kombi.

@szpenio
Felicję skończyli produkować w 2000 roku. Czy po 13 latach masz jakieś problemy z dostępnością części?
Uważam podobnie jak mk5- tematem dostępności części nie zawracaj sobie w tym przypadku głowy.

Do diagnostyki musisz zaopatrzyć się w interfejs op-com- jest nawet na forum temat o tym.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

mk5 pisze: ale skoro ja nie mam zadnych problemów z zakupem czesci do astry f 95 sadze ze z astra h tez nie bedzie.

ja do astry 92 r. też jakoś nie mam problemu
to już nie te czasy kiedy to do aut " zachodnich" w PRL ciężko było dostać części.
Po pierwsze sam producent przez jakiś czas musi mieć części aby poprostu mógł zarabiac na serwisie bo są tacy co po gwarancji jeżdzą i tak dalej do ASO na naprawy
A po drugie Astry są to popularne auta i wielu producentów przez jeszcze długi czas będzie produkować zamienniki do nich
[External Link Removed for Guests]

maspex

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 31 maja 2009, 19:29
Imię: Wojciech
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Bemowo
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: maspex »

Do zagazowania masz tylko z18xe. Plusy: Hydrauliczna regulacja zaworow, brak egr, wklad termostatu (sam wymienialem), tanie czesci, w AS albo motor zajal 2 miejsce na najtanszy silnik.

Silnik nie najlepszy pod wzgledem performancu. Ma bardzo slaby dol, ale to urok 16v. Zeby pojechac, musisz wysoko krecic. Nie jest elastyczny, czesto musisz zmieniac biegi.

Ekonomia ? Dzisiaj zrobilem 540km w trasie, jechalem ciagle 100km/h duzo wyprzedzania, na stacji zaplacilem 101zł za lpg....


Ja w sumie po zakupie musialem caly uklad kierowniczy wymienic - maglownica puscila (regeneracja) drazki i koncowki.

Chlodnica klimy jest za zderzakem i kamienie ja dziurawia - wymiana 500zl.



Klapka recylkulacji powietrza - naprawiasz z tego co masz w garazu
Szumi, piski, trzaski - wiekszosc chochlików na astra h ru z opisem naprawy znajdziesz

Tuleje tylniej belki kolo 150tys km wymieniasz parami.

Awatar użytkownika
jumpi77

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 27 mar 2011, 18:06
Imię: TOMASZ
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2009
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: jumpi77 »

Jeżdzę 2 lata Astrą G kombii z silnikiem Z18XE i mogę go polecić.

mikH

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
Imię: michal
Auto: astra H
Silnik: z18xe
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Lodz-Pabianice

#9

Nieprzeczytany post autor: mikH »

sam zakładałem gaz do z18xe i polecam, występował w ag, ah, vc, za, meriva, corsa c sport

Awatar użytkownika
szpenio

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 mar 2013, 21:20
Imię: Paweł
Auto: ASTRA H Caravan 45kkm
Silnik: Z18XE
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#10

Nieprzeczytany post autor: szpenio »

maspex pisze:Do zagazowania masz tylko z18xe. Plusy: Hydrauliczna regulacja zaworow, brak egr, wklad termostatu (sam wymienialem), tanie czesci, w AS albo motor zajal 2 miejsce na najtanszy silnik.

Silnik nie najlepszy pod wzgledem performancu. Ma bardzo slaby dol, ale to urok 16v. Zeby pojechac, musisz wysoko krecic. Nie jest elastyczny, czesto musisz zmieniac biegi.

Ekonomia ? Dzisiaj zrobilem 540km w trasie, jechalem ciagle 100km/h duzo wyprzedzania, na stacji zaplacilem 101zł za lpg....

Chlodnica klimy jest za zderzakem i kamienie ja dziurawia - wymiana 500zl.

Klapka recylkulacji powietrza - naprawiasz z tego co masz w garazu
Szumi, piski, trzaski - wiekszosc chochlików na astra h ru z opisem naprawy znajdziesz
Temat mi się rozjaśnia:
1. Do gazu najlepszy motor z18xe - Na jakich podzespołach macie u siebie lpg - pod awatarami można wytyczać, że najczęściej jest to Stag300 premium, wtryski hana + r. zavoli... Co najczęściej boli astrę z gazem w sensie co trzeba z reguły wymieniać regularnie jeżdżąc na gazie (co może się zemścić w przypadku zlekceważenia)?

2. Lata "ciężkiej" nogi już minęły, a zresztą za dużo mam do stracenia (rodzina itp.) więc sądzę że i tak po przesiadce z felicji 1.3 będzie rewelacja. Ten termostat w astrach to jakies fatum???

3. Średnie spalanie gazu należy kalkulować przy mieszanej jeździe na około 9-11 l/100km?

4. Uszkodzenia tej chłodnicy od klimy to częsty przypadek?

5. "Klapka recylkulacji powietrza - naprawiasz z tego co masz w garazu Szumi, piski, trzaski - wiekszosc chochlików na astra h ru z opisem naprawy znajdziesz" - rozumiem że to TTM Opla Astry ale nie ciągnie ostro po kieszeni?

6. Pytanie do osób co ściągały Astrę z18xe z Niemiec - czy pojawiła się u Was korozja pod lusterkami, pod listwą tylną czy tez na rantach dolnych drzwi? (może występuje ten problem tylko w astrach z Polski) Dość mocno jest rozwinięty ten temat na powyższym forum i nie napawa on optymizmem...
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, 21:00 przez szpenio, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ