Od kilku dni mam problem z moją Asią. Zaczęło się od przygasania na jałowym biegu (np. oczekując na zmianę świateł).
Silnik przygasał na ułamek sekundy i od razu wracał do normy.
Za każdym razem wyglądało to na tyle niepokojąco, że myślałem, że silnik po prostu zgaśnie.
Dziś jednak zaczęły się prawdziwe cyrki.
Zrobiło się ciepło i postałem trochę w korku. Auto przygasało co chwilę podczas postoju ale doszły problemy z ruszaniem tzn. jakby silnik chciał zgasnąć podczas ruszania.
Sprawdziłem temperaturę w test-mode i wyszło 98 st, więc chyba coś za dużo.
Parę minut później ruszyłem na skrzyżowaniu i poczułem, że samochód jakby przestał reagować na nacisk na pedał gazu. Sekundę później zareagował i ostro przyspieszył. Wyskoczył też "check engine".
Na następnym skrzyżowaniu podczas ruszania silnik zgasł.
W metodzie gaz-hamulec wyszły 2 błędy ECN 000256 i ECN 000275, które wskazują na problemy w zasilanie paliwem.
Czas wystąpienia tych problemy te kojarzę z ostatnim tankowaniem. Myślicie, że to może być wina trefnego paliwa?
Spotkaliście się z takimi objawami?
Przygasa na biegu jałowym i podczas ruszania
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 22 sty 2009, 22:08
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra H kombi 1.7 101KM '05
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Identyczny problem miałem w poprzednim samochodzie. Wynikał z syfu w baku. Wykręciłem pompkę paliwa i wyjąłem z dna baku garść badziewia. Po tym zabiegu wszystko minęło. Tyle, że tam była pompka w baku i się przytykała. U nas nawet nie wiem jak paliwo jest zasysane z baku szczerze mówiąc.
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 9:09
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Kombi 1.7 CDTI
- Silnik: Z 17 DTH
- Województwo: mazowieckie
W 1,7 nie ma niestety pompki paliwa w zbiorniku - paliwo zasysane jest przez pompę wysokiego ciśnienia. Stąd też problemy z odpowietrzeniem układu paliwowego po wymianie filtra paliwa.
- aaliyah
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J COSMO
- Silnik: 1.7 CDTI 125KM
- Województwo: wielkopolskie
Witam
mam podobny problem obroty też spadają na ułamek sekundy jak zrobiło się cieplej na dworze( wcześniej były wyższe obroty jakby jakieś ssanie). Objaw rano lub po dłuższym postoju w pracy. Jak się odpala co jakiś czas naprzykład podczas zakópów w mieście jest już ok. co to może być? silnik 1.3cdti bez filtra DPF
mam podobny problem obroty też spadają na ułamek sekundy jak zrobiło się cieplej na dworze( wcześniej były wyższe obroty jakby jakieś ssanie). Objaw rano lub po dłuższym postoju w pracy. Jak się odpala co jakiś czas naprzykład podczas zakópów w mieście jest już ok. co to może być? silnik 1.3cdti bez filtra DPF
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)