1.9CDTI 120KM 2006 Szarpanie przy dodawaniu gazu

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.9CDTI 120KM 2006 Szarpanie przy dodawaniu gazu

#11

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Jupiter pisze:O jakiej blaszce mówisz??
o fiatowskiej ... :mrgreen:







... [External Link Removed for Guests]
pzdr
zbigor

Jupiter

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 10 kwie 2013, 22:04
Imię: Wojtek
Auto: Astra H
Województwo: małopolskie

#12

Nieprzeczytany post autor: Jupiter »

zbigor pisze: o fiatowskiej ...
Aha no tak przecież to ta blaszka tam wiesz gdzie

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#13

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Linka widział ? :D Ale w ASO Ci nie założą bo GM to firma lubiąca wyważać otwarte drzwi i problem EGRa uparli sie leczyć aktualizacją softu a nie blaszką za 5 złotych co oczywiście jest psu na budę.
Checesz sie pozbyć kłopotu to podjedź do tunera-magika niech usunie EGR z softu silnika i po sprawie.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
biesu87

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2012, 15:18
Imię: Pawel
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.9 cDTI
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: biesu87 »

Witam!
Miałem podobny problem jak kolega, tj. przy powolnym dodawaniu gazu samochód łapał czkawkę dodatkowo wyświetlił mi błąd silnika ECN 0606031, błąd ten znalazłem przez przypadek metodą gaz hamulec, EGR, przepustnica wyczyszczona uszczelki zmieniona samochód ciut lepiej pracuje ale nadal ma dławienie na drugim biegu, bład wykasowany na razie się nie pojawia. Co robić?

wbau

Astro-maniak
Posty: 124
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:48
Imię: Wojciech
Auto: opel astra f kat kombi
Silnik: 1,6 8V X16SZR
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tarnów

#15

Nieprzeczytany post autor: wbau »

Podpinam się pod temat wywaliło błąd 1405 - uszkodzenie EGR silnik X16SZR astra F oraz uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza czyli kod 0200 a objaw to wysokie obroty z zakresu 1500-2000 na jalowym biegu.
czy to może być spowodowane padniętym EGR-em jak mogę sprawdzić czy faktycznie egr jest padnięty a jeżeli to jak go naprawić lub wyeliminować samemu nie bardzo mnie stać na mechanika w tej chwili.
SZCZĘŚLIWYCH POWROTÓW

Jupiter

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 10 kwie 2013, 22:04
Imię: Wojtek
Auto: Astra H
Województwo: małopolskie

#16

Nieprzeczytany post autor: Jupiter »

zbigor pisze:Linka widział ? Ale w ASO Ci nie założą bo GM to firma lubiąca wyważać otwarte drzwi i problem EGRa uparli sie leczyć aktualizacją softu a nie blaszką za 5 złotych co oczywiście jest psu na budę.
Checesz sie pozbyć kłopotu to podjedź do tunera-magika niech usunie EGR z softu silnika i po sprawie.
Dzięki już dostrzegłem link :)

Co właściwie powoduje owo zaślepienie EGR'a? Czy to jest zdrowe dla silnika? Nie pogarsza osiągów, zwiększa zużycia paliwa itp??

pozdrawiam

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#17

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Zmniejsza przepływ spalin. Powoduje że EGR sie mniej syfi i jednocześnie niweluje problem szarpania. Zrobiłem już natej blaszcze z 50 tyś. Negatywnych odczuć brak a problem szarpania nie wrócił. Ta blaszka to patent Fiata . Możesz sobie nawet kupić ją w fiatowskim ASO. KIedyś nawet mechasy z Opla czasami je kupowali jak nie mogli sobie poradzić z szarpaniem.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: hoses »

zbigor pisze:Zmniejsza przepływ spalin. Powoduje że EGR sie mniej syfi i jednocześnie niweluje problem szarpania. Zrobiłem już natej blaszcze z 50 tyś. Negatywnych odczuć brak a problem szarpania nie wrócił. Ta blaszka to patent Fiata . Możesz sobie nawet kupić ją w fiatowskim ASO. KIedyś nawet mechasy z Opla czasami je kupowali jak nie mogli sobie poradzić z szarpaniem.
Kolego czy mógłbyś napisać lub dać linka jaką blaszkę zastosowałeś bo czytałem troszkę na ten temat i są różne wątki typu całkowite zaślepienie czy też częściowe zaślepienie.. I jeszcze jedno czy aby ECU nie głupieje po zaślepieniu?

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#19

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Przejrzyj jeszcze raz cały temat,albo chociaż kilka ostatnich postów to dowiesz się o jaką blaszkę chodzi :twisted: .
Przy częściowym zaślepieniu ECU działa bez zarzutu, przy całkowitym trzeba EGR wyłączyć programowo.

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#20

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

hoses pisze:Kolego czy mógłbyś dać linka jaką blaszkę
:shock: :shock: :shock: przecież pare postów wyżej dałem linka. ...
hoses pisze:I jeszcze jedno czy aby ECU nie głupieje po zaślepieniu
Przeczytałeś to co napisałem? Jeśli nie, to pozwolę sobie się :mrgreen: zacytować a Ty wyciągnij wnioski.
zbigor pisze:Ta blaszka to patent Fiata
zbigor pisze:nawet mechasy z Opla czasami je kupowali jak nie mogli sobie poradzić z szarpaniem.
zbigor pisze:Zrobiłem już natej blaszcze z 50 tyś. Negatywnych odczuć brak a problem szarpania nie wrócił.
pzdr
zbigor

ODPOWIEDZ