FILTR PALIWA - PO WYMIANIE odpala z opóźnieniem

Awatar użytkownika
gezzini

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2012, 13:44
Imię: Bogdan
Auto: ASTRA G 1.6 16V 98r - elegance
Silnik: 1.6 16v x16xel
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Kontakt:

FILTR PALIWA - PO WYMIANIE odpala z opóźnieniem

#1

Nieprzeczytany post autor: gezzini »

Koledzy, tydzień temu wymieniałem filtr Paliwa, nie pierwszy raz, oryginalny na oryginalny z aso, z nowymi zapinkami, stary filtr i stare zapinki wyrzuciłem.

Mój problem, nie przekręciłem po wstawieniu nowego pustego filtra kilka razy, tylko od razu odpaliłem i kręciłem ok 5 sekund, zanim odpalił, lekko się wystraszyłem, bo przy okazji świece wymieniałem na nowe oryginalne, ale to nie wina świec (wykręcałem ponownie żeby sprawdzić i wszystko ok).

Codziennie, gdy autko postoi hmm parę godzin to odpala z opóźnieniem, czego nigdy nie było, tzn. czasem 2 a czasem 3 sekundy kręcenia zanim odpali, czyli wygląda jakby hmm układ był zapowietrzony i przez czas stania kilka godzin ukł. paliwowy się zapowietrza, paliwo cofa, tak to chyba wygląda.

Kiedyś jak wymieniałem, tak samo wstawiałem suchy filtr, chwile pokręcił i normalnie potem odpalał przez rok (od strzała), a teraz mam problem z kręceniem z rana kilka sekund... HELP

Co mogę zrobić, by wróciło szybkie odpalanie, krok po kroku.

Drugie pytanie, jakim cudem przekręcenie na zapłon napełnia filtr paliwa, skoro podobno pompa paliwa pracuje gdy odpala się silnik, a nie na zapłonie, proszę o wytłumaczenie.
HELP, brakuje mi odpalania od strzała

P/S: Dodam, że nie mam pod filtrem kałuży paliwa, jak i w ogóle wszędzie sucho.

Awatar użytkownika
masterMUNGO

ex-Staff
Posty: 1498
Rejestracja: 14 wrz 2009, 5:27
Imię: Andrzej
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: masterMUNGO »

Od końca...
gezzini pisze:Drugie pytanie, jakim cudem przekręcenie na zapłon napełnia filtr paliwa, skoro podobno pompa paliwa pracuje gdy odpala się silnik, a nie na zapłonie, proszę o wytłumaczenie.

Przekręcenie zapłonu automatycznie uruchamia pompę paliwa (na 2-3 sek.) by już było ono "nabite" w układzie. W jeszcze nowszych bardziej nafaszerowanych elektroniką autkach, otwarcie drzwi kierowcy powoduje już przekazanie impulsu do pompy paliwa.

A z kręceniem, raczej mi się wydaje że jest ok... mi chyba podobnie odpala...[/align][/i]
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

to normalne ja tam zawsze pokrecic musze 2-3 sek czasem dluzej, we wczesniejszym oplu te tak bylo. Dziwi mnie fakt ze moze od strzala palic bez zadnego krecenia :shock:
kupie podłokietnik przód astra g

Awatar użytkownika
gezzini

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2012, 13:44
Imię: Bogdan
Auto: ASTRA G 1.6 16V 98r - elegance
Silnik: 1.6 16v x16xel
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: gezzini »

Winny był czujnik temperatury powietrza IAT oraz temp płynu, źle pokazywały ok 10 stopni z rana ;), wymiana i od strzała :)

ODPOWIEDZ