Za mocne tylne hamulce, blokują się

Awatar użytkownika
0wen

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: kujawsko-pomorskie

Za mocne tylne hamulce, blokują się

#1

Nieprzeczytany post autor: 0wen »

Siemka, mam taki dość poważny problem z hamulcami. Ostatnio jechałem w mieście i na skrzyżowaniu nie mogłem ruszyć, po męczarniach dojechałem i okazało się że pękła sprężyna od szczęk hamulcowych. Problem niby rozwiązany ale dziś podczas jazdy w deszczu przy średnim hamowaniu już tylne koła się blokują. Co może to powodować? Wcześniej zawsze tylko przednie się blokowały (tak to powinno być chyba xD) a teraz tylne, a potem dopiero przednie jak mocniej zahamuje...Przewody nowe, szczęki w db stanie, nie mam abs. Z góry dzięki ;P

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Przewody nowe...a korektory? Czy może wywalone?

Awatar użytkownika
bartnor

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:30
Imię: Bartek
Auto: astra f
Silnik: 1.8
Województwo: zachodniopomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: bartnor »

Jeżeli korektory to masakra,cena niby oryginałów to kilkaset złotych za sztukę :shock: ,miałem ostatnio ten problem i autko na przeglądzie poległo,hamulce miałem robione i wszystko działało jak trzeba,ręczny był szalony ale na rolkach prawe 130 pokazało a lewe poniżej 50.W zaprzyjaźnionej hurtowni po długiej rozmowie dowidziałem się że są jakieś zamienniki zamówiłem i ponoć wszystko działa (nie sprawdzałem jeszcze bo wyjechałem) ale wkrótce będę wiedział.Teść mechanik i zna się na tym mówi że ABS wszystko fafa jak trzeba.Ale też słyszałem że są jakieś triki i trzeba uważać bo ABS nie będzie chodził,latem pół biedy ale zimą może być gorzej.

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Jeśli korektory na przewodach to koszt 130-200zł sztuka.

Awatar użytkownika
0wen

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: kujawsko-pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: 0wen »

Tak jak pisałem nie mam abs. Nie były zmieniane raczej :P. Ogólnie to byłem teraz pojeździć i sprawdziłem na piasku ślady to tylko lewe koło tylne zostawia. A sprężyna pękła w prawym, która zmieniłem. Mam cały komplet więc może wymienię wszystkie i wyczyszczę wszystko jutro co? Co mogę zrobić z linką od ręcznego żeby nie było syfu i się nie zacinała ? Dzięki za odpowiedzi :)

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#6

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Tak bym radził. U mnie operacja wymiany kompletu naprawczego na obu kołach doraźnie rozwiązało problem
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
0wen

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: kujawsko-pomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: 0wen »

Problem chyba rozwiązany, bo teraz nie pada i nie mam jak sprawdzić. Ale ogólnie tarcze teraz wymieniłem i jeszcze tylko bębny i mam cały układ hamulcowy nowy więc jest git :D. Dzięki za pomoc ;)

Awatar użytkownika
odhnhr

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2013, 11:11
Imię: Karol
Województwo: pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: odhnhr »

Ja miałem podobną sytuację. Jednak u mnie sytuacja była prosta, po prosu odkleiła się okładzina ścierna ze szczęki i ona ją blokowała. Jednak co mają [External Link Removed for Guests] z blokowaniem się szczęk z tyłu?

Awatar użytkownika
0wen

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: kujawsko-pomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: 0wen »

Tarcze musiałem zmienić i tylko o tym napomniałem. Naprawiłem w taki sposób że wymieniłem sprężyny i przeczyściłem wszystko.

Awatar użytkownika
0wen

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: kujawsko-pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: 0wen »

Ostatnio znów miałem to samo i przeczyściłem samoregulatory (?) czy jak to się nazywa i ustawiłem tak aby szczęki były w miarę dość blisko bębnów, do tego naciągnąłem teraz ręczny i nie mam problemów z hamulcami :). Z tego co ogarnałem wychodziło na to że szczęki musiały za bardzo się wysuwać do bębnów które już były toczone i potem nie cofały się. Mam nadzieje że komuś się to przyda, żeby nie bawić się dużo z tym :P

ODPOWIEDZ