Za mocne tylne hamulce, blokują się
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Za mocne tylne hamulce, blokują się
Siemka, mam taki dość poważny problem z hamulcami. Ostatnio jechałem w mieście i na skrzyżowaniu nie mogłem ruszyć, po męczarniach dojechałem i okazało się że pękła sprężyna od szczęk hamulcowych. Problem niby rozwiązany ale dziś podczas jazdy w deszczu przy średnim hamowaniu już tylne koła się blokują. Co może to powodować? Wcześniej zawsze tylko przednie się blokowały (tak to powinno być chyba xD) a teraz tylne, a potem dopiero przednie jak mocniej zahamuje...Przewody nowe, szczęki w db stanie, nie mam abs. Z góry dzięki ;P
- bartnor
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 maja 2013, 20:30
- Imię: Bartek
- Auto: astra f
- Silnik: 1.8
- Województwo: zachodniopomorskie
Jeżeli korektory to masakra,cena niby oryginałów to kilkaset złotych za sztukę ,miałem ostatnio ten problem i autko na przeglądzie poległo,hamulce miałem robione i wszystko działało jak trzeba,ręczny był szalony ale na rolkach prawe 130 pokazało a lewe poniżej 50.W zaprzyjaźnionej hurtowni po długiej rozmowie dowidziałem się że są jakieś zamienniki zamówiłem i ponoć wszystko działa (nie sprawdzałem jeszcze bo wyjechałem) ale wkrótce będę wiedział.Teść mechanik i zna się na tym mówi że ABS wszystko fafa jak trzeba.Ale też słyszałem że są jakieś triki i trzeba uważać bo ABS nie będzie chodził,latem pół biedy ale zimą może być gorzej.
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Tak jak pisałem nie mam abs. Nie były zmieniane raczej . Ogólnie to byłem teraz pojeździć i sprawdziłem na piasku ślady to tylko lewe koło tylne zostawia. A sprężyna pękła w prawym, która zmieniłem. Mam cały komplet więc może wymienię wszystkie i wyczyszczę wszystko jutro co? Co mogę zrobić z linką od ręcznego żeby nie było syfu i się nie zacinała ? Dzięki za odpowiedzi
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Tak bym radził. U mnie operacja wymiany kompletu naprawczego na obu kołach doraźnie rozwiązało problem
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Problem chyba rozwiązany, bo teraz nie pada i nie mam jak sprawdzić. Ale ogólnie tarcze teraz wymieniłem i jeszcze tylko bębny i mam cały układ hamulcowy nowy więc jest git . Dzięki za pomoc
- odhnhr
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 maja 2013, 11:11
- Imię: Karol
- Województwo: pomorskie
Ja miałem podobną sytuację. Jednak u mnie sytuacja była prosta, po prosu odkleiła się okładzina ścierna ze szczęki i ona ją blokowała. Jednak co mają [External Link Removed for Guests] z blokowaniem się szczęk z tyłu?
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Tarcze musiałem zmienić i tylko o tym napomniałem. Naprawiłem w taki sposób że wymieniłem sprężyny i przeczyściłem wszystko.
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Ostatnio znów miałem to samo i przeczyściłem samoregulatory (?) czy jak to się nazywa i ustawiłem tak aby szczęki były w miarę dość blisko bębnów, do tego naciągnąłem teraz ręczny i nie mam problemów z hamulcami . Z tego co ogarnałem wychodziło na to że szczęki musiały za bardzo się wysuwać do bębnów które już były toczone i potem nie cofały się. Mam nadzieje że komuś się to przyda, żeby nie bawić się dużo z tym