Olej, płyn chłodniczy i emisja spalin- powiązanie?

Nakadia

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2013, 9:47
Imię: Natalia
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,6 16V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Rybnik

Olej, płyn chłodniczy i emisja spalin- powiązanie?

#1

Nieprzeczytany post autor: Nakadia »

Witam

Przykro mi, że tak zaczynam na tym forum ale cóż... :(
Niedawno kupiłam Asterkę z 98r 1,6 16V i zauważyłam spory ubytek płynu chłodniczego (wyświetlił mi się komunikat na komputerze), uzupełniłam i było okej...na jakieś 30min jazdy bo znowu znacznie mi go ubyło. Po zgaszeniu silnika słychać syczenie spod korka-to normalne? Bo po odkręceniu to słyszałam że standard.
Szukając wycieku na przewodach znalazłam jakieś wyschnięte plamki, nie wiem czy stare, czy przy takiej temp. zdążyło wyschnąć(grubszy przewód poniżej). Natomiast natknęłam się na sporą plamę na samym 'dnie', a że nie znam się zbytnio na tym to szwagier sprawdził i powiedział że to olej, od spodu również jest go dużo, powiedział że najprawdopodobniej to ze zmiany biegów.
Mam ją od miesiąca, ale dopiero od 2ch dni coś stało się z obrotami...najpierw szarpał na 2j-ce przy średniej prędkości, teraz jak staje na 1-ce to spadają obroty i gaśnie. :(
Dodatkowo zapala mi się na stałe kontrolka emisji spalin.
Chciałam się dowiedzieć czy powodem 3 w 1 może być ten wyciek oleju? Nie wiem...jak ciepły olej ucieka to uszkadza inne przewody? I jeśli ktoś przypuszcza co to może być...na jaki koszt mogę być narażona?

Z góry przepraszam za brak fachowości, nazewnictwo postaram się w przyszłości poprawić, tymczasem proszę o pomoc.
W razie potrzeby wstawię zdjęcia wycieku i tego przewodu j.w., jeśli to coś da.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Po zgaszeniu nie powinno byc słychac syczenia spod korka.Mozna spróbowac podmienic korek i zobaczyc czy bedzie to samo.Znaczny ubytek plynu jezeli nie ma widocznego wycieku +syczenie moze ale nie musi wskazywac na uszkodzona upg.Odnosnie checka prosze spróbowac odczytac błedy metoda gaz hamulec(wcisnac pedał gazu i hamulca przekrecic zapłon nie odpalajac auta i lczyc mrugniecia kontrolki)ale nie w kazdej astrze g sie da odczytac w ten sposób
Ps prosze zerknac na korek wlewu oleju czy nie ma "majonezu".

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

mk5 pisze:Po zgaszeniu nie powinno byc słychac syczenia spod korka.
jak ma rozgrzany plyn to jak niby mialby odparowac po zgaszeniu silnika? U mnie to norma w kazdym aucie
kupie podłokietnik przód astra g

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Przy odkrecaniu słychac syczenie natomiast po samym zgaszeniu u mnie nie słychac w zadnym aucie syczenia a tez mam 2 W poprzednich tez nie było zadnego syczenia po zgaszeniu auta
Uklad chłodzenia jest zamknietym ukladem i nie moze byc tak ze odparowuje do otoczenia,

Nakadia

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2013, 9:47
Imię: Natalia
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,6 16V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Rybnik

#5

Nieprzeczytany post autor: Nakadia »

Olej czysty. Wczoraj dolewałam płynu do chłodnicy, po przejechaniu kilkudziesięciu km sprawdziłam...rozlał się dookoła, więc pewnie to ten korek.
Dziś auto trafia do mechanika...zobaczymy co powie.
Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Korek byłby najtansza wymiana,ale podejrzewam cos z ukladem chłodzenia moze termostat ,nie zalaczanie wentylatorów czarny scenariusz to UPG

Nakadia

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2013, 9:47
Imię: Natalia
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,6 16V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Rybnik

#7

Nieprzeczytany post autor: Nakadia »

Niestety, wyrok zapadł... EGR, uszczelka pod głowicą lub termostat, bo ponoć duże ciśnienie w wężach. Do tego coś z modułem wentylatorów, jutro poznam szczegóły.
Od mechanika usłyszałam, że jeśli jest taka możliwość...mam go oddać do komisu z którego go wzięłam...
Koszta słyszałam spore (koło 2000), mam nadzieję, że z drobną pomocą uda mi się go podreperować na własną rękę. Nie dam jej tak zginąć :D

Liczę na Waszą pomoc w razie dalszych problemów :) i 3mcie kciuki żeby się udało.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Egr to bym uzywke kupował lub zaslepił, 2000 za wymiane uszczelki drogi ten mechanik cos....połowa tej kwoty...z wszystkim. silnik x16xel?

Nakadia

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2013, 9:47
Imię: Natalia
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,6 16V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Rybnik

#9

Nieprzeczytany post autor: Nakadia »

UPG, EGR i wentylator. Z ogrzewaniem poczekam do jesieni pewnie. Przy zaworze już ponoć było coś robione, a używany najlepiej za + - ile? Bo widziałam za 30 i za 130 też.
Tak, x16xel.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Spisał bym numer z egr i kupił identyczny(sprzedajacy czesto myla typy silnka a tak jest pewnosc ze taki sam) a cena to juz od uczciwosci sprzedajacego
Ps Ja kupiłem lampe tylna do astry f za 10zl a ceny tych lamp zaczynały sie od 60 i zakup był udanany(lampa nawet z zarówkami)

ODPOWIEDZ