Czarny płyn w zbiorniczku wyrównawczym

maxio69

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:39
Imię: Piotr
Województwo: podkarpackie

Czarny płyn w zbiorniczku wyrównawczym

#1

Nieprzeczytany post autor: maxio69 »

Witam.
Mam astrę g 1.7 dti 01r.
Jakoś 3 miesiące temu miałem problem z ubywajacym płynem chłodnicy. wlalem uszczelniacz w płynie i mam spokój już mi nie ubywa. Teraz zauważyłem ostatnio ze w zbiorniczku jest czarny płyn. Podobny do oleju ale co najlepsze to oleju mi wgl nie ubywa od wymiany minęło 6tys.i ani trochę nie ubywa. Pod korkiem na bagnecie nie ma wody mazi. jedynie ten czarny płyn auto jeszcze nigdy nie osiągnęło mi temp większej niż 90 stopni. A mam go od stycznia. Węże od wody można spokojnie naciskać nie ma w nich wysokiego ciśnienia. A dodam ze jak kupiłem auto to zbiorniczek a dokładnie jego scianki były pokryte lekka czarna mazią. Może ten czarny płyn w zbiorniczku to ten płyn uszczelniający co wlalem i te ścianki zbiorniczka się przemyly?
Myślę przepłukać cały układ chłodzenia ale nie wiem jak się zabrać za to na dole przy chłodnicy mam czerwony korek tym pewnie wypuszcza się płyn ale czy musi przy wypuszczanie pracować silnik ? Czy nie ? czym przepłukać cały układ ? Ile płynu wchodzi do całego układu ?

Artison93

Astro-maniak
Posty: 109
Rejestracja: 02 paź 2012, 19:53
Imię: CharlesacathAV
Auto: Opel Astra G Selection
Silnik: Y17DT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Paraguay
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Artison93 »

Przyczyna: ja mam to samo, w zbiorniczku mam olej, prawdopodobnie chłodniczka oleju jest winna. Dzisiaj będę się zabierał za to i ewentualnie sie podzielę info tu na forum.
Renault 19 1.9D-->Opel Astra G 1.7 DTI

maxio69

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:39
Imię: Piotr
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: maxio69 »

Artison93 pisze:Przyczyna: ja mam to samo, w zbiorniczku mam olej, prawdopodobnie chłodniczka oleju jest winna. Dzisiaj będę się zabierał za to i ewentualnie sie podzielę info tu na forum.
Ok daj znać!
Koledzy a może być przyczyna gdzieś na uszczelniaczu wtrysków?

Artison93

Astro-maniak
Posty: 109
Rejestracja: 02 paź 2012, 19:53
Imię: CharlesacathAV
Auto: Opel Astra G Selection
Silnik: Y17DT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Paraguay
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Artison93 »

Mam pekniętą chłodniczkę. Zrobiłem ominięcie jej i zalałem wodą układ.
Renault 19 1.9D-->Opel Astra G 1.7 DTI

maxio69

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:39
Imię: Piotr
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: maxio69 »

Artison93 pisze:Mam pekniętą chłodniczkę. Zrobiłem ominięcie jej i zalałem wodą układ.
Kolego a mógł byś podać jak zrobić to ominiecie tej chlodniczki?

Artison93

Astro-maniak
Posty: 109
Rejestracja: 02 paź 2012, 19:53
Imię: CharlesacathAV
Auto: Opel Astra G Selection
Silnik: Y17DT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Paraguay
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Artison93 »

mogę Ci zdjęcia wysłać, bo dużo pisania by było i mętlik....
Renault 19 1.9D-->Opel Astra G 1.7 DTI

maxio69

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:39
Imię: Piotr
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: maxio69 »

ok podeślij możesz tutaj albo na maila piotrbukowy@op.pl

Artison93

Astro-maniak
Posty: 109
Rejestracja: 02 paź 2012, 19:53
Imię: CharlesacathAV
Auto: Opel Astra G Selection
Silnik: Y17DT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Paraguay
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Artison93 »

spoko jutro wieczorkiem podeślę
Renault 19 1.9D-->Opel Astra G 1.7 DTI

GM-PARTNER

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:06
Imię: trebuH
Auto: Każdy,byle OPEL;)
Silnik: CDTI/BENZYNA
Województwo: dolnośląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: GM-PARTNER »

albo chłodniczka albo rękawy na wtryskach.Z mojego doświadczenia rękawy częściej padają niż chłodniczka.

webronin

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 22 cze 2012, 18:03
Imię: Marek
Auto: Astra Hkombi
Silnik: Z16xep
Województwo: podlaskie

#10

Nieprzeczytany post autor: webronin »

Przerabiam temat właśnie. W podlaskim ciężko znależć mechanika który by się znał na tym silniku. Wpadłem jednak na mechanika do którego jak zajechałem z usterką(czyli olej w zbiorniku wyrownawczym) od razu pokazał mu się uśmiech na twarzy i stwierdził że to już chyba standard w tych silnikach i że to oringi na obsadach wtryskiwaczy. Mówi że bardzo żadko się zdarza ze padnieta jest uszczelka pod głowicą w tym silniku. Zarządał 300 za robocizne + części(w ASO 18 zł za oring a trzeba ich 8, lub zwykle oringi tylko trzeba dopasowac za kilka złotych) Czekam narazie u niego w kolejce - jak zrobie dam znać co i jak.
PS: nie trzeba zdejmować głowicy.

ODPOWIEDZ