Cewka kompresora klimatyzacji

rkowalik

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 25 kwie 2012, 15:46
Imię: Rafał
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.9 DTJ
Województwo: pomorskie

Cewka kompresora klimatyzacji

#1

Nieprzeczytany post autor: rkowalik »

Witam serdecznie forumowiczów...
Posiadam Astra H 2005 rok 1.9 CDTI (120KM)
Otoż taki przypadek.
Latem 2012 roku naprawiałem cewkę klimatyzacji (wymiana bezpiecznika termicznego). Klima chodziła bez zarzutu. Wyjazd na wakacje 2012 i nie było problemów. Przyszła wiosna 2013 pocieszyłem się klimą podczas tylko dwóch wypraw samochodem w dłuższą trasę, teraz gdy temperatury dochodzą do 29 stopni to nie załącza się kompresor. Podejrzewam ponownie padniętą cewkę.

Jeżeli cewka pada ponownie to problem musi tkwić gdzieś indziej że dochodzi do wysokiej temperatury na cewce (kompresorze).

Co mogę jeszcze sprawdzić aby móc dokładniej zdiagnozować?

Czynnik mam nabity.
Jakie jest prawidłowe ciśnienie na OP-COM dla klimy w Astrze H. Z tego co wiem wchodzi 475 gram czynnika. OP-COM pokazuje w kPa - ale ile jest prawidłowe?

Dziękuje za wszelką radę.

Awatar użytkownika
radek_n1

Astro-maniak
Posty: 760
Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
Imię: Radek
Auto: Astra h kombi
Silnik: 1.6 105KM + LPG
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Czyżew

#2

Nieprzeczytany post autor: radek_n1 »

rkowalik pisze:Jakie jest prawidłowe ciśnienie na OP-COM dla klimy w Astrze H. Z tego co wiem wchodzi 475 gram czynnika. OP-COM pokazuje w kPa - ale ile jest prawidłowe?
Sprawdziłem jak to teraz u mnie wygląda: na wyłączonej klimatyzacji ciśnienie 520 kPa na załączonej klimatyzaji wzrasta do 1100 kPa. To możesz odczytać wchodząc w silnik ->bloki pomiarowe ->diagnostyczna lista 1(na samej górze) na 3 stronie.

rkowalik

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 25 kwie 2012, 15:46
Imię: Rafał
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.9 DTJ
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: rkowalik »

1. Czy kompresor może padać od zbyt wielkiego ciśnienia (czyli za dużo czynnika?)?
Ostatnio zmieniony 18 maja 2013, 23:29 przez rkowalik, łącznie zmieniany 2 razy.

GM-PARTNER

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:06
Imię: trebuH
Auto: Każdy,byle OPEL;)
Silnik: CDTI/BENZYNA
Województwo: dolnośląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: GM-PARTNER »

od nadmiernego ciśnienia(no gdyby nie działał wentylator na postoju) prędzej wydzadzi Ci cos w instalacji jak adnie kompresor.Zakłądam,że zmieniałeś sam beziecznik termiczny w cewce,zrób to znów tylko daj o mocniejszych parametrach i powinno być ok.Niestety ten o seryjnych parametrach predzej czy poźniej kazdemu się kończy.

rkowalik

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 25 kwie 2012, 15:46
Imię: Rafał
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.9 DTJ
Województwo: pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: rkowalik »

A na jaką temperaturę ten bezpiecznik kupić?

2. Sprawdzałem wentyator interfejsem i jak najbardziej chodzi na 3 biegach. Może jakiś czujnik temperaury się uszkodził na skraplaczu i nie załącza w porę wentylatora i kompresor ma wysoką temperaturę i wtedy pada bezpiecznik termiczny?
3. Czy komuś udało się wymienić cewkę w Astrze H bez odkęcania kompresora od bloku silnika?
4. Czy może być coś jeszcze co może powodować palenie się bezpiecznika? Jak kręcę teraz sprzęgłem to idzie bez oporów - więc kompresor nie jest zatarty.

stlag

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2009, 12:26
Imię: Tomek
Auto: Opel Meriva B
Silnik: 1,4 T
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: konin
Wdzięczny: 13 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: stlag »

Polecam ten link:
[External Link Removed for Guests]
8-)

ast

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 16 lip 2009, 11:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostrowiec św
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: ast »

Panowei byłem dziś na przeglądzie klimatyzacji. Niestety z serwisantem zle spojzelismy na naklejke ile wchodzi czynnika i nabił mi 470gram dlatego ze twierdził ze około 20gram zostaje w weżu. Czyli klima została nabita 450gram. W domu dopiero doczytałem ze powinno być 475gram. Myslicie ze warto jechać i dobić czy nie ma to większego znaczenia.
_____________________________
Opel Astra F 1,4MPI 82Km HB 5D
Opel Astra H 1,7CDTI 101Km HB 5D

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

dobic sie nei da bo nie ma takiej mozliwosci. Mozna conajwyzej odpompowac ponownie ten czynnik i podac jego prawidlowa ilosc. Poza tym po to sie na maszynie ustawia z ema podac 470 gram czynnika by tyle bylopodane. Owszem w wezach jest troszke czynnika ale skąd ona tam jest jak uwazasz?? Czy jak podpinasz kolejne auto to tez bedzie czynnik w tym wezu. Czyli nie liczymy tego co jest w wezu. Zreszta producent sprzetu do klim by to przewidzial. Nie wiem czmeu ci ludzi elubia byc mądrzejsi od tych co to wyprodukowali.

Ta roznica w ilosc to raczje nie bedzie miala kompletnie zadnego znaczenia w pracy klimy mozesz mi wierzyć. Mozliwe nawet ze bedzi elepiej chodzic w upalne lato bo zazwyczj ajest tak ze z doswiadczenia szpec od klim powie ci ze w niektorych autach podaje sie nieco mniej czynnika a w innych nieco wiecej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Panowie, gdzie można dostać w sieci bezpiecznik termiczny do cewki ?

Chyba już jestem za stary i nie mogę go zlokalizować... :oops:
[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Sprobuj [External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ