Cewka kompresora klimatyzacji
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 15:46
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.9 DTJ
- Województwo: pomorskie
Cewka kompresora klimatyzacji
Witam serdecznie forumowiczów...
Posiadam Astra H 2005 rok 1.9 CDTI (120KM)
Otoż taki przypadek.
Latem 2012 roku naprawiałem cewkę klimatyzacji (wymiana bezpiecznika termicznego). Klima chodziła bez zarzutu. Wyjazd na wakacje 2012 i nie było problemów. Przyszła wiosna 2013 pocieszyłem się klimą podczas tylko dwóch wypraw samochodem w dłuższą trasę, teraz gdy temperatury dochodzą do 29 stopni to nie załącza się kompresor. Podejrzewam ponownie padniętą cewkę.
Jeżeli cewka pada ponownie to problem musi tkwić gdzieś indziej że dochodzi do wysokiej temperatury na cewce (kompresorze).
Co mogę jeszcze sprawdzić aby móc dokładniej zdiagnozować?
Czynnik mam nabity.
Jakie jest prawidłowe ciśnienie na OP-COM dla klimy w Astrze H. Z tego co wiem wchodzi 475 gram czynnika. OP-COM pokazuje w kPa - ale ile jest prawidłowe?
Dziękuje za wszelką radę.
Posiadam Astra H 2005 rok 1.9 CDTI (120KM)
Otoż taki przypadek.
Latem 2012 roku naprawiałem cewkę klimatyzacji (wymiana bezpiecznika termicznego). Klima chodziła bez zarzutu. Wyjazd na wakacje 2012 i nie było problemów. Przyszła wiosna 2013 pocieszyłem się klimą podczas tylko dwóch wypraw samochodem w dłuższą trasę, teraz gdy temperatury dochodzą do 29 stopni to nie załącza się kompresor. Podejrzewam ponownie padniętą cewkę.
Jeżeli cewka pada ponownie to problem musi tkwić gdzieś indziej że dochodzi do wysokiej temperatury na cewce (kompresorze).
Co mogę jeszcze sprawdzić aby móc dokładniej zdiagnozować?
Czynnik mam nabity.
Jakie jest prawidłowe ciśnienie na OP-COM dla klimy w Astrze H. Z tego co wiem wchodzi 475 gram czynnika. OP-COM pokazuje w kPa - ale ile jest prawidłowe?
Dziękuje za wszelką radę.
- radek_n1
- Posty: 760
- Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
- Imię: Radek
- Auto: Astra h kombi
- Silnik: 1.6 105KM + LPG
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Czyżew
Sprawdziłem jak to teraz u mnie wygląda: na wyłączonej klimatyzacji ciśnienie 520 kPa na załączonej klimatyzaji wzrasta do 1100 kPa. To możesz odczytać wchodząc w silnik ->bloki pomiarowe ->diagnostyczna lista 1(na samej górze) na 3 stronie.rkowalik pisze:Jakie jest prawidłowe ciśnienie na OP-COM dla klimy w Astrze H. Z tego co wiem wchodzi 475 gram czynnika. OP-COM pokazuje w kPa - ale ile jest prawidłowe?
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 12 paź 2012, 12:06
- Imię: trebuH
- Auto: Każdy,byle OPEL;)
- Silnik: CDTI/BENZYNA
- Województwo: dolnośląskie
od nadmiernego ciśnienia(no gdyby nie działał wentylator na postoju) prędzej wydzadzi Ci cos w instalacji jak adnie kompresor.Zakłądam,że zmieniałeś sam beziecznik termiczny w cewce,zrób to znów tylko daj o mocniejszych parametrach i powinno być ok.Niestety ten o seryjnych parametrach predzej czy poźniej kazdemu się kończy.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 15:46
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.9 DTJ
- Województwo: pomorskie
A na jaką temperaturę ten bezpiecznik kupić?
2. Sprawdzałem wentyator interfejsem i jak najbardziej chodzi na 3 biegach. Może jakiś czujnik temperaury się uszkodził na skraplaczu i nie załącza w porę wentylatora i kompresor ma wysoką temperaturę i wtedy pada bezpiecznik termiczny?
3. Czy komuś udało się wymienić cewkę w Astrze H bez odkęcania kompresora od bloku silnika?
4. Czy może być coś jeszcze co może powodować palenie się bezpiecznika? Jak kręcę teraz sprzęgłem to idzie bez oporów - więc kompresor nie jest zatarty.
2. Sprawdzałem wentyator interfejsem i jak najbardziej chodzi na 3 biegach. Może jakiś czujnik temperaury się uszkodził na skraplaczu i nie załącza w porę wentylatora i kompresor ma wysoką temperaturę i wtedy pada bezpiecznik termiczny?
3. Czy komuś udało się wymienić cewkę w Astrze H bez odkęcania kompresora od bloku silnika?
4. Czy może być coś jeszcze co może powodować palenie się bezpiecznika? Jak kręcę teraz sprzęgłem to idzie bez oporów - więc kompresor nie jest zatarty.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 16 lip 2009, 11:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrowiec św
- Kontakt:
Panowei byłem dziś na przeglądzie klimatyzacji. Niestety z serwisantem zle spojzelismy na naklejke ile wchodzi czynnika i nabił mi 470gram dlatego ze twierdził ze około 20gram zostaje w weżu. Czyli klima została nabita 450gram. W domu dopiero doczytałem ze powinno być 475gram. Myslicie ze warto jechać i dobić czy nie ma to większego znaczenia.
_____________________________
Opel Astra F 1,4MPI 82Km HB 5D
Opel Astra H 1,7CDTI 101Km HB 5D
Opel Astra F 1,4MPI 82Km HB 5D
Opel Astra H 1,7CDTI 101Km HB 5D
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
dobic sie nei da bo nie ma takiej mozliwosci. Mozna conajwyzej odpompowac ponownie ten czynnik i podac jego prawidlowa ilosc. Poza tym po to sie na maszynie ustawia z ema podac 470 gram czynnika by tyle bylopodane. Owszem w wezach jest troszke czynnika ale skąd ona tam jest jak uwazasz?? Czy jak podpinasz kolejne auto to tez bedzie czynnik w tym wezu. Czyli nie liczymy tego co jest w wezu. Zreszta producent sprzetu do klim by to przewidzial. Nie wiem czmeu ci ludzi elubia byc mądrzejsi od tych co to wyprodukowali.
Ta roznica w ilosc to raczje nie bedzie miala kompletnie zadnego znaczenia w pracy klimy mozesz mi wierzyć. Mozliwe nawet ze bedzi elepiej chodzic w upalne lato bo zazwyczj ajest tak ze z doswiadczenia szpec od klim powie ci ze w niektorych autach podaje sie nieco mniej czynnika a w innych nieco wiecej.
Ta roznica w ilosc to raczje nie bedzie miala kompletnie zadnego znaczenia w pracy klimy mozesz mi wierzyć. Mozliwe nawet ze bedzi elepiej chodzic w upalne lato bo zazwyczj ajest tak ze z doswiadczenia szpec od klim powie ci ze w niektorych autach podaje sie nieco mniej czynnika a w innych nieco wiecej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Panowie, gdzie można dostać w sieci bezpiecznik termiczny do cewki ?
Chyba już jestem za stary i nie mogę go zlokalizować...
Chyba już jestem za stary i nie mogę go zlokalizować...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy