Dodatkowe gniazdo zapalniczki pod wideorejestrator
-
- Posty: 460
- Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
- Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Dodatkowe gniazdo zapalniczki pod wideorejestrator
Panowie zakupilem sobie rejestrator mio mivue 358 i chcę go podpiąć w swojej astrze.
Planuje dorobienie dodatkowego gniazda zapalniczki specjalnie pod ten rejestrator i pomyslałem o schowku po stronie pasazera, chcę go wpiąć pociagnać od kabli które doprowadzają zasilanie do lampki w schowku. Czy mogę tak podłaczyć ?? No i który kabel bedzię plusem ( jaki kolor) ?
edit
Ale chyba bedzie lepiej jak dołożę te gniazdo do kabli od zapalniczki. I teraz pytanko, jak je zdemontować ??
Planuje dorobienie dodatkowego gniazda zapalniczki specjalnie pod ten rejestrator i pomyslałem o schowku po stronie pasazera, chcę go wpiąć pociagnać od kabli które doprowadzają zasilanie do lampki w schowku. Czy mogę tak podłaczyć ?? No i który kabel bedzię plusem ( jaki kolor) ?
edit
Ale chyba bedzie lepiej jak dołożę te gniazdo do kabli od zapalniczki. I teraz pytanko, jak je zdemontować ??
- witek78
- Posty: 76
- Rejestracja: 24 sie 2008, 0:22
- Imię: Arek
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Żory
- Kontakt:
Jeśli chodzi o demontaż zapalniczki to: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 460
- Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
- Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Tak jak @witek napisał zapalniczka wychodzi bardzo łatwo, wystarczy szarpnąć i juz. Ale podłaczenie rejestratora pod to gniazdo to kiepski pomysł, zasilanie jest w niej cały czas -- kamerka nie wyłacza się po zapłonie.
Ja swoją podłączyłem pod kable do oświetlania schowka. Włącza się wraz z otwarciem auta, i wyłacza po 15 minutach od wyłaczenia zapłonu.
Ja swoją podłączyłem pod kable do oświetlania schowka. Włącza się wraz z otwarciem auta, i wyłacza po 15 minutach od wyłaczenia zapłonu.
- mtracingpro
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:29
- Imię: stefan
- Województwo: pomorskie
Od jakiegoś czasu szukam miejsca gdzie moge sie wpiać żeby podłączyć rejestrator trasy, tak by działał automatycznie, czli po zgaszeniu silnika, zanikało napiecie i rejestrator sie wyłączał. Skorzystałem z twojej rady
i rejestrator działa ale napięcie niestety nie zanika po 15 min jest cały czas na przewodach od lapki schowka. Coś jest u mnie zepsute? może to czasowe wyłanczanie mam nie aktywne? wie ktoś jak i gdzie można to ustawić?adnim pisze:Ja swoją podłączyłem pod kable do oświetlania schowka. Włącza się wraz z otwarciem auta, i wyłacza po 15 minutach od wyłaczenia zapłonu.
- canoe
- Posty: 126
- Rejestracja: 30 lip 2012, 20:41
- Imię: Andy
- Auto: Astra H kombi, Brava 1.2 16V 82KM
- Silnik: A16XER
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Lampka od schowka cały czas ma napięcie. Masz dobrze.
Wez podłącz pod przewód od lampki do zapalniczki. Ja tak mam . Tam 12V pojawia sie po wlaczeniu stacyjki i znika po wylaczeniu. Nawet jak nie masz zapalniczki - to jak wyjmiesz ten panel to jest wiszący czarny przewod ze zlaczka. Zeby nie urwać zaczepów - zdemontuj najpierw ten panel w koło dzwigni zmiany biegów - dwie sruby torx 20, pod klapka pod recznym.
tu w 5 minucie filmu sciaga ten panel
[External Link Removed for Guests]
Wez podłącz pod przewód od lampki do zapalniczki. Ja tak mam . Tam 12V pojawia sie po wlaczeniu stacyjki i znika po wylaczeniu. Nawet jak nie masz zapalniczki - to jak wyjmiesz ten panel to jest wiszący czarny przewod ze zlaczka. Zeby nie urwać zaczepów - zdemontuj najpierw ten panel w koło dzwigni zmiany biegów - dwie sruby torx 20, pod klapka pod recznym.
tu w 5 minucie filmu sciaga ten panel
[External Link Removed for Guests]
- mtracingpro
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:29
- Imię: stefan
- Województwo: pomorskie
I to jest świetny pomysł, w weekend przetestuje to.canoe pisze:Wez podłącz pod przewód od lampki do zapalniczki.
Wiesz może jaki bezpiecznik odpowiada za ten obwód ? albo co jest podpiętę razem z tą lampką - całe oświetlenie kabiny?, radio? Ta informacja zaoszczedzila by mi szukania w weekend.
- canoe
- Posty: 126
- Rejestracja: 30 lip 2012, 20:41
- Imię: Andy
- Auto: Astra H kombi, Brava 1.2 16V 82KM
- Silnik: A16XER
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Nie wiem jaki obwód. Jak się boisz że za mały prąd, to zrób sobie porządnie na lata i pewnie jak ja.
Ja wykorzystałem ten przewód czarny od podświetlenia zapalniczki tylko do wysterowania przekaźnika. A przekaźnik przepuszcza prąd z oryginalnego gniazdka zapalniczki, gdzie jest wysokoprądowy obwód. Zrobiłem odczep z oryginalnego gniazdka zapalniczki poprzez przekaźnik do dodatkowego. Mam w aucie dwa gniazdka - jedno oryginalne - gdzie jest cały czas 12V i drugie dodatkowe gdzie mam 12V po włączeniu stacyjki. Oba korzystają z tego samego obwodu zasilającego. W przedniej części panelu między nogami kierowcy a pasażera jest dużo miejsca na przewody i przekaźnik.
Oryginalne gniazdko jest zasilane taka kostką
Jak nie chcesz ciąć przewód to zrób taką wstawkę (przedłużacz) z odczepem do przekaźnika.
Dodatkowe gniazdko mam od strony pasażera, ale wzdłuż panelu środkowego tzw. nawierzchniowe, żeby wtyczka była wzdłuż, a nie w poprzek i nie była kopana nogami pasażera. Tego typu:
Ja wykorzystałem ten przewód czarny od podświetlenia zapalniczki tylko do wysterowania przekaźnika. A przekaźnik przepuszcza prąd z oryginalnego gniazdka zapalniczki, gdzie jest wysokoprądowy obwód. Zrobiłem odczep z oryginalnego gniazdka zapalniczki poprzez przekaźnik do dodatkowego. Mam w aucie dwa gniazdka - jedno oryginalne - gdzie jest cały czas 12V i drugie dodatkowe gdzie mam 12V po włączeniu stacyjki. Oba korzystają z tego samego obwodu zasilającego. W przedniej części panelu między nogami kierowcy a pasażera jest dużo miejsca na przewody i przekaźnik.
Oryginalne gniazdko jest zasilane taka kostką
Jak nie chcesz ciąć przewód to zrób taką wstawkę (przedłużacz) z odczepem do przekaźnika.
Dodatkowe gniazdko mam od strony pasażera, ale wzdłuż panelu środkowego tzw. nawierzchniowe, żeby wtyczka była wzdłuż, a nie w poprzek i nie była kopana nogami pasażera. Tego typu:
-
- Posty: 460
- Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
- Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie po 15 minutach od wyłaczenia zapłonu prąd w schowku wyłącza się. Oczywiscie jesli schowek ciągnie ten prąd, czyli jesli jest otwarty lub w moim przypadku rejestrator jest podłaczony. To jest tzw power save --- komp odcina zasilanie aby nie rozładowac aku. W momencie kiedy otwieram drzwi z pilota prąd na nowo zaczyna płynac do rejestratora.
- canoe
- Posty: 126
- Rejestracja: 30 lip 2012, 20:41
- Imię: Andy
- Auto: Astra H kombi, Brava 1.2 16V 82KM
- Silnik: A16XER
- Województwo: warmińsko-mazurskie
To nie wiedzialem - musze sprawdzic - myslalem ze gniazdko jest na sztywno do akumulatora.
Chcialem sobie wziasc maly aku taki jaki w UPS i zrobic wtyk zapalniczki zeby jak wyjme duzy akumulator do ladowania to zeby normalnie zamknac auto na alarm i centralny zamek. Ale z tego co piszesz to moze byc problem z takim rozwiazaniem i lepiej taki aku pod klemy podlaczyc.
Chcialem sobie wziasc maly aku taki jaki w UPS i zrobic wtyk zapalniczki zeby jak wyjme duzy akumulator do ladowania to zeby normalnie zamknac auto na alarm i centralny zamek. Ale z tego co piszesz to moze byc problem z takim rozwiazaniem i lepiej taki aku pod klemy podlaczyc.
- mtracingpro
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:29
- Imię: stefan
- Województwo: pomorskie
Niestety w moim aucie napięcie w schowku jest cały czas. Widocznie ta funkcja power save jest wyłączona albo nieaktywna.adnim pisze:U mnie po 15 minutach od wyłaczenia zapłonu prąd w schowku wyłącza się.
Dzieki Canoe za podpowiedz co do instalacji z przekaznikiem , kompletuje juz czesci do wykonania instalacji.