Zmiana biegów kilka pytań
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Zmiana biegów kilka pytań
Siemka, mam astre f 1,6 8v i mam pytanko, jeśli chcecie zmienić bieg np. jak się z kimś ścigacie jakiś kumpel czy coś, po prostu żeby jak najlepsze uzyskać przyśpieszenie to przy jakich obrotach zmieniacie bieg? Chciałbym po prostu uzyskać jak najlepsze przyśpieszenie. Kolejne pytanie jak mnie jwięcej mam jeździć żeby uzyskać małe spalanie, chodzi mi o miasto? Mniej więcej staram się jeździć ekonomicznie ale może macie jakieś lepsze patenty:P
- slivka91
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
- Silnik: AVF/1Z
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Laskowice
- Kontakt:
Co do miasta do spokojna wręcz emerytka wolniejsza. Tempo 2000tys. Nie ciskać pedałem bo za chwilę swiatłą czerwone będą. Ja stosuję luźny dojazd do światełka. Jak już widzę w oddali czerwone to tyle by się doturlać na luzie aczkolwiek spora część ludzi dojeżdza na biegu. Zawsze taniej jest wybrać komunikację miejską lub własne obuwie
Co do ścigania nie mierzyłem dokładnie swoich parametrów ale ja stosuję zmianę do około 4500. I dobrze odchodzi. To trzeba auto wyczuć kiedy power jest . U siebie staram się by autko po zmianie biegu podczas ścigania minimum miało na 3200.
Co do ścigania nie mierzyłem dokładnie swoich parametrów ale ja stosuję zmianę do około 4500. I dobrze odchodzi. To trzeba auto wyczuć kiedy power jest . U siebie staram się by autko po zmianie biegu podczas ścigania minimum miało na 3200.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2013, 8:37 przez slivka91, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Słyszałem że dojazd do skrzyżowania na biegu jest bardziej ekonomiczny, prawda to? A tempo 2tys to masz na myśli że jedziesz 50km/h na 3 np? Ja zawsze zmieniałem już na 4 i miałem 1300 około, auto wtedy ma ciężej i więcej pali?
- slivka91
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
- Silnik: AVF/1Z
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Laskowice
- Kontakt:
Niby prawda chociaż mam swoje zdanie na ten temat. Chyba na forum był poruszany ten temat. Nie widzi mi się dojazd przy 20-30km/h na biegu. Przywykłem do jazdy na luzie i nie mogę narzekać. Zresztą dane odnośnie oszczędności między jednym a drugim w kroplach się liczy Ja przez miasto jak latam to z 60 by czwórka mogła śmiało lecieć. Jak mu wdepniesz "chamsko" to musi pociągnąć z większym trudem. Trójką spokojnie mógłbyś przy 50 lecieć. 1500-2000 starcza Czwórkę dopiero przy 60 conajmniej. Te 50 przy trójce to jak dla mnie wyznacznik zmiany biegu. jak wiem, że szybciej polece to 4 jak w tempie 50 i mniej to 3. Zresztą sprawdź obie metody i wybierz najkorzystniejszą dla Ciebie. Oszczędności w trasie wychodzą
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- 0wen
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 gru 2012, 17:33
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
No staram się jeździć naprawdę oszczędnie i spalanie wychodzi nawet około 6l w mieszanym cyklu także tragedii nie ma . Dzięki za rady
- slivka91
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 lis 2012, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Škoda Superb '03/Audi 80 B4 '95
- Silnik: AVF/1Z
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Laskowice
- Kontakt:
Spalanie mamy na podobnym cyklu Jak już ten poziom jest to jest oszczędnie
Było:
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- Astra F HB 5d '93 C16SE
- Audi 80 B4 ABK '92 sedan
- Vectra B '97 X20DTL sedan
- Astra F HB 3d '96 X16SZ
- Ford Focus MK1 3D '99 1.8 115KM
Jest:
- Vectra B '99 X20XEV sekwencja sedan
- Audi 80 B4 '95 1Z Avant
- razz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 gru 2011, 10:54
- Imię: razz
- Auto: astra hatchback 92'
- Silnik: c14nz
- Województwo: dolnośląskie
Im większe masz obroty= większa moc, więc żeby uzyskać max przyśpieszenie, czy to przy wyprzedzaniu czy przy ściganiu się ciągniesz do większych obrotów, przy bucie w podłodze ciągniesz do czerwonego pola , ale broń boże nie wchodzisz z obrotami na czerwone pole....
A jak jedziesz spokojnie no to tak żeby silnik się nie dławił, zwłaszcza jak chcesz przyśpieszyć, ale żeby też niepotrzebnie nie pracował na za wysokich obrotach jak jedziesz spokojnie. No i tak jak tu już kolega napisal, jechać przewidywalnie, jak już masz czerwone to nieporzebnie nie gnać itp. A i co do opłacalności to na luzie auto pali ok 1l/h czyli bardzo niewiele, ja też zazwyczaj dojeżdzam na luzie, ale jak trzeba jednocześnie hamować, to hamuje też silnikiem.
A jak jedziesz spokojnie no to tak żeby silnik się nie dławił, zwłaszcza jak chcesz przyśpieszyć, ale żeby też niepotrzebnie nie pracował na za wysokich obrotach jak jedziesz spokojnie. No i tak jak tu już kolega napisal, jechać przewidywalnie, jak już masz czerwone to nieporzebnie nie gnać itp. A i co do opłacalności to na luzie auto pali ok 1l/h czyli bardzo niewiele, ja też zazwyczaj dojeżdzam na luzie, ale jak trzeba jednocześnie hamować, to hamuje też silnikiem.
-
- Posty: 840
- Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
- Imię: Marek
- Auto: Megane IV
- Silnik: 1.2T 130KM xD
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lbn
- Kontakt:
nie zawsze warto palowac autko, wazny jest przebieg momentu obrotowego, najekonomiczniej jezdzi sie ponizej jego maksymalnej wartosci, w przypadku x16szr to bedzie do 2800rpm, ponizej 1700obrotow silnik dostaje dodatkowa dawke paliwa dla podtrzymania obrotow. podczas dojezdzania do skrzyzowan itp warto dojezdzac na biegu i zrzucac bieg za kazdym razem jak obroty zblizaja sie do 1700.
najdynamiczniej jedzie sie na maksymalnym momencie obrotowym, w x16szr maksymalna wartosc momentu obrotowego znajduje sie pomiedzy 2800 a 3400, latwo to zauwazyc bo powyzej 3400rpm przyspieszenie slabnie, a poza tym skrzynia jest tak zlozona ze przy 3400 zmieniajac bieg na wyzszy mamy okolo 2800rpm, wiec caly czas utrzymujemy sie w optymalnym zakresie momentu obrotowego.
najdynamiczniej jedzie sie na maksymalnym momencie obrotowym, w x16szr maksymalna wartosc momentu obrotowego znajduje sie pomiedzy 2800 a 3400, latwo to zauwazyc bo powyzej 3400rpm przyspieszenie slabnie, a poza tym skrzynia jest tak zlozona ze przy 3400 zmieniajac bieg na wyzszy mamy okolo 2800rpm, wiec caly czas utrzymujemy sie w optymalnym zakresie momentu obrotowego.
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam
zapraszam
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Zauważyłem dziwną prawidłowość. Jak jadę między 2500 a 3000 rpm, pali w okolicach 10. Jak niedawno gnałem do roboty i 4500 nie schodziło, wyszło 8. Za diabła nie wiem o co kaman...
Biegi zmieniasz tak, aby auto miało moc. Nie ma uniwersalnego poradnika, bo każdy silnik ma inna charakterystykę. Inaczej mi się jeździło z fabrycznym c16se, inaczej na hybrydzie, ale różnice nie są jakieś znaczące. U mnie generalne lubi mieć powyżej 3500, wtedy ma kopa i przy dociśnięciu zbiera się od razu, bez zbędnego myślenia.
Biegi zmieniasz tak, aby auto miało moc. Nie ma uniwersalnego poradnika, bo każdy silnik ma inna charakterystykę. Inaczej mi się jeździło z fabrycznym c16se, inaczej na hybrydzie, ale różnice nie są jakieś znaczące. U mnie generalne lubi mieć powyżej 3500, wtedy ma kopa i przy dociśnięciu zbiera się od razu, bez zbędnego myślenia.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 7:12
- Imię: Wojtek
- Auto: opel astra kombi
- Silnik: 1.6 X16SZR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Świecie
Witam!!!Miałem to samo u siebie i o dziwo kręcił do samego końca-przez pewien czas polowałem na c18se i udało mi się spotkać tylko jeden egzeplarz(jeśli pomylliłem kod silnika to przepraszam)