Pomiar poziomu oleju Astra IV 1.7 cdti kombi

Awatar użytkownika
lukasz83

Astro-maniak
Posty: 267
Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI DTR
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

Re: Pomiar poziomu oleju Astra IV 1.7 cdti kombi

#11

Nieprzeczytany post autor: lukasz83 »

Przed chwilą zmieniłem olej w swoim bolidzie. Wlałem tylko 5 litrów bo nie jestem pewien jaki jest obecny stan. Olej był tak czysty że praktycznie nie było go wiać na bagnecie 8-) nawet po odpaleniu silnika. Po przykładaniu szmatki robiła się tłusta więc coś tam jest :) a lampka nie krzyczy aby coś dolać. Zastanawiam się nad tym co napisali w książce serwisowej. Do silnika wchodzi 5,4 litra a pomiędzy min i max to 1 litr. W takim przypadku ile powinno mi wskazać na bagnecie? min? czy 1/2 ? Rano zrobię dokładną kontrolę jak się troszkę wybrudzi 8-)

ps. najwięcej czasu straciłem na odkręcenie śruby - troszkę się zapiekła i myślałem że już ją ukręcę ale udało się 8-)

Awatar użytkownika
lukasz83

Astro-maniak
Posty: 267
Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI DTR
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: lukasz83 »

Olej utrzymuje się w normie więc wystarczyła bańka 5l. :), nawet już się wybrudził.

Zastanawia mnie jedno dlaczego po tygodniu i przejechaniu 300 km wskaźnik żywotności oleju pokazuje mi 95 % jak to jest obliczane. Cały czas byłem przekonany że 1% znikał co 3 dni lub co 350 km.

MiG25

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2011, 20:08
Imię: Marcin
Auto: Sports Tourer
Silnik: 1,7CDTI 110KM

#13

Nieprzeczytany post autor: MiG25 »

Wymieszal sie z tym 0,4l co zalegal w kanalach olejowych i tyle.
Znaczy pisze ,dlaczego sie tak szybko wybrudzil , a o stanie to nie wiem jak to komputer obliczyl, bo na pewno nie ma zadnego czujnika jakosci:-)

tomekdm

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 31 sie 2013, 20:16
Imię: Tomek
Auto: Opel Astra ST 1.7 EcoFlex 110
Silnik: 1.7
Województwo: lubelskie

#14

Nieprzeczytany post autor: tomekdm »

mi w ASO powiedzieli żeby robić pomiar na ciepłym silniku . ciepły silnik z 10 minut odczekać i robić pomiar

piwi

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 24 wrz 2013, 23:24
Imię: Piotr
Auto: Astra J Sport
Silnik: 2.0 CDTI
Województwo: śląskie

#15

Nieprzeczytany post autor: piwi »

Panowie którzy pisaliście w tym wątku o tym, że oleju cały czas mieliście za dużo nawet po odsysaniu - jesteście pewni że nie przerywacie czasem procedury wypalania DPF? Ja kiedyś przerwałem i stan oleju zwiększył się o jakieś pół litra, oczywiście to przez olej napędowy który w momencie przerwania procedury wypalania ścieka do miski olejowej w dosyć dużych ilościach rozrzedzając olej silnikowy...
Inną sprawą jest rzeczywiście kiepski bagnet który nie pozwala na miarodajne wyniki...

MiG25

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2011, 20:08
Imię: Marcin
Auto: Sports Tourer
Silnik: 1,7CDTI 110KM

#16

Nieprzeczytany post autor: MiG25 »

Szczerze ,to nigdy nie zauważyłem u siebie ( no może raz na początku jak strasznie śmierdziało) , ,że się DPF wypala... A mam już przejechane ponad 100 tys km. Może dlatego ,że codzienna trasa do pracy i do domu to 80km na autostradzie , i zawsze uda się go tam wypalić...

piwi

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 24 wrz 2013, 23:24
Imię: Piotr
Auto: Astra J Sport
Silnik: 2.0 CDTI
Województwo: śląskie

#17

Nieprzeczytany post autor: piwi »

Wiadomo przy jeżdżeniu głównie na trasach DPF wypala się niezauważalnie, ale mogłeś mieć tak, że wypalał się pod koniec trasy, a gdy dojechałeś do celu to procedura jeszcze trwała, zgasiłeś silnik i do oleju dostało się paliwo. Zawsze jednak warto sprawdzić sobie po zakończeniu trasy jakie jest spalanie na postoju (jak więcej niż 1,5 l/h to znaczy że się DPF wypala), bo obroty nie muszą być dużo większe przy takiej procedurze i dźwięk silnika też dużo się nie zmienia.
Moim zdaniem nie ma innego powodu dla którego stan oleju mógłby wzrastać, chyba, że poprzez nieszczelne uszczelki na głowicy i płyn chłodniczy ląduje w misce olejowej, ale to raczej zauważyłbyś mniejszy poziom płynu chłodniczego i charakterystyczny biały nalot pod korkiem oleju.

MiG25

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2011, 20:08
Imię: Marcin
Auto: Sports Tourer
Silnik: 1,7CDTI 110KM

#18

Nieprzeczytany post autor: MiG25 »

Wg tego : [External Link Removed for Guests]

Istnieje wypalanie pasywne bez dodawania ON i zadnej ingerencji komputera ( nagrzany filtr sam sie wypali) i aktywne (wtedy wtryskiwwnycjest ON aby rozgrzac filtr)
Wiec moze po prostu u mnie wypalanie zawsze przebiega samoistnie na autostradzie i nigdy nie trzeba bylo go dopalac aktywnie.

Marcov

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 27 sty 2013, 19:54
Imię: Marcov
Województwo: śląskie

#19

Nieprzeczytany post autor: Marcov »

W Oplu podcasz regeneracji DPF zawsze jest wtryskiwana dodatkowa dawka paliwa.

MiG25

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2011, 20:08
Imię: Marcin
Auto: Sports Tourer
Silnik: 1,7CDTI 110KM

#20

Nieprzeczytany post autor: MiG25 »

Masz jakies potwierdzenie tej informacji? Tak jak pisalem ,przejecgalem sam tym samochodem juz 110tys km ,i tylko raz na samym poczatku uswiadczylem wypalania DPF w postaci smrodu na skrzyzowaniu. Praktycznie kazda trasa odbywa sie po autostradzie i nigdy nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa,a mam wyswietlacz ustawiony na pokazywanie chwilowego.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ