!!POMOCY!! Z16XER chodzi jak diesel
- Hosti3000
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 mar 2014, 15:10
- Auto: Astra H 1.6 115KM
- Województwo: Zagranica - UE
!!POMOCY!! Z16XER chodzi jak diesel
Witam, mam nadzieje ze mi pomozecie. Mam astre 1.6 z 2008, od kilku dni mam z nia poblem i nikt nie wie co jej jest. Zalaczam 2 filmiki.
1. Odpalanie i praca na zimnym silniku [External Link Removed for Guests]
Jak widac ma problem zeby odpalic (raz odpala normalnie a raz tak jak widac), zeby odpalila musialem dodac gazu i jesli dobrze slyszalem to wiatrak sie zalaczyl, a pozniej chodzila jak diesel i oczywiscie podcisnienie w silniku
2. Praca na rozgrzanym silniku [External Link Removed for Guests]
Temp. 67*C i zaczyna coraz bardziej slychac stukanie, im wyzsze obroty tym czestrze stukanie.
Problemy zaczely sie jakos 4-5 dni temu. Zostal zmieniony pasek rozrzadu i wyczyszczona przepustnica lecz to nic nie dalo. (Stary pasek wygladal jak by sie zsuwal i ocieral o oslone. ubylo go o ok 3-4mm w szedokosci)
Bledy ktore wyskakiwaly (gaz-hamulec) przed wymiana paska:
010506
001463 (prawdopodobnie P0014)
001462
001466
Bledy ktore wyskoczyly dzisiaj:
001466
001462
Jak by ktos mi powiedzial co to za usterka i jak sie jej pozbyc bylbym bardzo wdzieczny.
1. Odpalanie i praca na zimnym silniku [External Link Removed for Guests]
Jak widac ma problem zeby odpalic (raz odpala normalnie a raz tak jak widac), zeby odpalila musialem dodac gazu i jesli dobrze slyszalem to wiatrak sie zalaczyl, a pozniej chodzila jak diesel i oczywiscie podcisnienie w silniku
2. Praca na rozgrzanym silniku [External Link Removed for Guests]
Temp. 67*C i zaczyna coraz bardziej slychac stukanie, im wyzsze obroty tym czestrze stukanie.
Problemy zaczely sie jakos 4-5 dni temu. Zostal zmieniony pasek rozrzadu i wyczyszczona przepustnica lecz to nic nie dalo. (Stary pasek wygladal jak by sie zsuwal i ocieral o oslone. ubylo go o ok 3-4mm w szedokosci)
Bledy ktore wyskakiwaly (gaz-hamulec) przed wymiana paska:
010506
001463 (prawdopodobnie P0014)
001462
001466
Bledy ktore wyskoczyly dzisiaj:
001466
001462
Jak by ktos mi powiedzial co to za usterka i jak sie jej pozbyc bylbym bardzo wdzieczny.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2014, 20:06 przez Hosti3000, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 21:45
- Imię: zdzich
- Auto: astra h
- Silnik: 16xer
- Województwo: małopolskie
Nie wiem czy miałes takie same objawy przed wymiana paska,ale mi sie tu wydaje ,że pasek rozrzadu nie został wymieniony prawidłowo.wystarczy pomyłka o jeden ząbek by silnik tarakował.w pierwszym rzędzie trzeba to sprawdzic by szukac dalej.
- Hosti3000
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 mar 2014, 15:10
- Auto: Astra H 1.6 115KM
- Województwo: Zagranica - UE
Objawy zaczely sie kilka dni przed wymiana paska.
Dzisiaj podpinalismy ja pod komputer i tak:
- Jesli na odpalonym silniku skasuje sie bledy to wszystko jest pieknie (ma tylko lekki spadek mocy)
- Jak sie zgasi i ponownie odpali to obroty skacza do gory ok 1500 i albo wyskakuje blad od przepustnicy a nastepnie od walka, albo tylko od walka
- Dzisiaj jak by tego bylo malo to jeszcze doszedl kolejny problem. Ma bardzo duzy spadek mocy i obroty nie wychodza powyzej 2500, chyba ze sie skasuje bledy, ale po ponownym odpaleniu silnika problem powraca
Narazie bledy zostaly skasowane i czekam az silnik ostygnie i zobacze co sie bedzie dzialo na zimnym silniku.
dzisiaj, o 00:35
Maly Update
Samochod pracuje juz troche lepiej, ale dalej czasem slychac stukanie i czasem 'terkocze' jak diesel.
Czasem odpalam i zapala sie kontrolka 'od przegladu?', a czasem odpali jedzi tak jak powinien (czasem wlacza sie w trakcie jazdy)
Czy to moze byc usterka kola zmiennych faz rozrzadu?
Dzisiaj podpinalismy ja pod komputer i tak:
- Jesli na odpalonym silniku skasuje sie bledy to wszystko jest pieknie (ma tylko lekki spadek mocy)
- Jak sie zgasi i ponownie odpali to obroty skacza do gory ok 1500 i albo wyskakuje blad od przepustnicy a nastepnie od walka, albo tylko od walka
- Dzisiaj jak by tego bylo malo to jeszcze doszedl kolejny problem. Ma bardzo duzy spadek mocy i obroty nie wychodza powyzej 2500, chyba ze sie skasuje bledy, ale po ponownym odpaleniu silnika problem powraca
Narazie bledy zostaly skasowane i czekam az silnik ostygnie i zobacze co sie bedzie dzialo na zimnym silniku.
dzisiaj, o 00:35
Maly Update
Samochod pracuje juz troche lepiej, ale dalej czasem slychac stukanie i czasem 'terkocze' jak diesel.
Czasem odpalam i zapala sie kontrolka 'od przegladu?', a czasem odpali jedzi tak jak powinien (czasem wlacza sie w trakcie jazdy)
Czy to moze byc usterka kola zmiennych faz rozrzadu?
- Hosti3000
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 mar 2014, 15:10
- Auto: Astra H 1.6 115KM
- Województwo: Zagranica - UE
Maly Update
Samochod pracuje juz troche lepiej, ale dalej czasem slychac stukanie i czasem 'terkocze' jak diesel.
Czasem odpalam i zapala sie kontrolka 'od przegladu?', a czasem odpali jedzi tak jak powinien (czasem wlacza sie w trakcie jazdy)
Czy to moze byc usterka kola zmiennych faz rozrzadu?
Samochod pracuje juz troche lepiej, ale dalej czasem slychac stukanie i czasem 'terkocze' jak diesel.
Czasem odpalam i zapala sie kontrolka 'od przegladu?', a czasem odpali jedzi tak jak powinien (czasem wlacza sie w trakcie jazdy)
Czy to moze byc usterka kola zmiennych faz rozrzadu?
- Lenovo12
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 sie 2014, 23:02
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.6T
- Województwo: śląskie
Terkotał mi tak samo jak Tobie, mam ten sam silnik co Ty, wymieniłem koła zębate + rozrząd, miałem nalatane już 100tys km, przed wymianą miałem błąd 1161, nie było spadku mocy - odczuwalnego. Po wymianie powyższego - silnik tika jak z fabryki. Wymieniłem wszystko za 2400zł w Aso.
U mnie to się objawiało - na zimny silniku przy odpaleniu - po terkotało z 3 sek i przestało. Jak się zagrzał - terkotał chwilę i przestawał ale zdarzało się że po zagrzaniu - terkotał cały czas.
Możesz spróbować odkręcić elektrozawory i poczyścić - możesz z nich ściągnąć te siateczki - tak zaleca OPEL.
U mnie to się objawiało - na zimny silniku przy odpaleniu - po terkotało z 3 sek i przestało. Jak się zagrzał - terkotał chwilę i przestawał ale zdarzało się że po zagrzaniu - terkotał cały czas.
Możesz spróbować odkręcić elektrozawory i poczyścić - możesz z nich ściągnąć te siateczki - tak zaleca OPEL.
- kamiltopek
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 paź 2014, 21:24
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H GTC 1,6
- Silnik: Z16XER
- Województwo: łódzkie
Kolego Hosti3000, poradziłeś sobie z tym problemem? Bo mam to samo u siebie i nie wiem od czego zacząć.
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Kolego kamiltopek sprawdź może na wstępie wszystkie filty, olej oraz jeśli to jednorazowa usterka zatankuj dobre paliwo bo może poprzednie było trefne. Ewentualnie przegoń samochód po autostradzie aby udrożnić silnik z syfów
Jeśli to nie pomoże opisz czy dzieje się to na rozgrzanym silniku czy na zimnym również.
Jeśli to nie pomoże opisz czy dzieje się to na rozgrzanym silniku czy na zimnym również.
- evolution1
- Posty: 98
- Rejestracja: 26 paź 2013, 20:41
- Imię: A&K
- Auto: C:C,Astra:G,H,J,Insignia,ZC...?
- Silnik: wszelkiego typu
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Hindenburg
- Pomocny: 1 raz
Wymiana wszystkich klamorów w ASO teraz kosztuje 1800 zł. Zamiennik [External Link Removed for Guests] kosztuje 320 zł i wcale nie gorszej jakości. W/g niektórych wystarczy wymienić sam napinacz. Ja mam problem z cykaniem gdzieś z kolektora ssącego. Różne są przypadki i powody tego cykania i klepania w okolicach silnika
CORSA C,ASTRA G,H,J , VECTRA C, INSIGNIA, VIVARO, ZAFIRA C MERIVA B FL
- kamiltopek
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 paź 2014, 21:24
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H GTC 1,6
- Silnik: Z16XER
- Województwo: łódzkie
Wczoraj około 21 przy temperaturze blisko 0 stopni w ogóle miałem problem żeby go odpalić a gdy odpalił obroty bardzo falowały i przy dodawaniu gazu również się "dusił" natomiast dzisiaj koło godziny 15 przy temperaturze 10 stopni odpaliła, ale silnik pracował nie równo na wolnych obrotach, natomiast po przegazowaniu obroty się ustabilizowały. Wczoraj odwiedził mnie kolega z komputerem diagnostycznym który również jak w przypadku metody "gaz hamulec" pokazał błąd P0014. Po skasowaniu błędu i ponownym odpaleniu błąd znowu się wyświetlił.
Na zimnym silniku jest znacznie gorzej. Ale na rozgrzanym również silnik nie pracuje równo na wolnych obrotach i moim zdaniem wolniej przyspiesza podczas jazdy.
Na zimnym silniku jest znacznie gorzej. Ale na rozgrzanym również silnik nie pracuje równo na wolnych obrotach i moim zdaniem wolniej przyspiesza podczas jazdy.
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Ja bym obstawiał że coś nie tak jest z kolektorem ssącym lub wydechowym jeśli oczywiście nie masz zapchanego filtra powietrza.
Oczywiście przyczyn może być wiele.
Jedną z przypadłości Astry jest popękanie kolektora wydechowego w miejscu łączenia się rur przed katalizatorem. Skutkiem takiego popękania jest głupienie odczytów z sondy lambda oraz kłopoty z odpaleniem.
Niestety kolektor i katalizator to całość. Można to sprawdzić odkręcając blachę z przodu silnika.
A tutaj również coś można się dowiedzieć: [External Link Removed for Guests]
Oczywiście przyczyn może być wiele.
Jedną z przypadłości Astry jest popękanie kolektora wydechowego w miejscu łączenia się rur przed katalizatorem. Skutkiem takiego popękania jest głupienie odczytów z sondy lambda oraz kłopoty z odpaleniem.
Niestety kolektor i katalizator to całość. Można to sprawdzić odkręcając blachę z przodu silnika.
A tutaj również coś można się dowiedzieć: [External Link Removed for Guests]