Blad P0105 kontrolka check, gdzie szukac?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30 wrz 2007, 17:43
- Imię: Krystian
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.7 CDTI
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Blad P0105 kontrolka check, gdzie szukac?
Witam.
Przez zime nie mialem z tym raczej problemu, moze raz na 2-3 miesiace wyskoczyla ta kontrolka. Zrobilo sie troche cieplej i coraz czesciej sie pojawia i muli do 3,5tys obrotow i ani mm wiecej. Po odpaleniu silnika od nowa jest ok. Prawie wcale nie ma przyspieszenia.
Astra G 1.7 CDTI, 2004r (Z17DTL).
Jesli chodzi o blad, ktory sie wyswietla to dokladnie:
P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka
Sensor mam wymieniony od roku prawie na oryginalny Boscha (nowy).
Zauwazylem tez, ze jak przejade dluzsza trase i pozniej mocno wcisne gaz to bardzo mocno mi kopci na czarno.
Przejechalem teraz 450km i co jakis czas jak odpale auto po chwili zaswieci sie kontrolka i auto wchodzi na max 3500 obrotow... nie wiem co mam juz sprawdzac jesli czujnik byl wymieniany na nowy oryginalny, EGR mialem sprawdzany w tamtym roku i byl ok...
Co byscie jeszcze poradzili zrobic?
Przez zime nie mialem z tym raczej problemu, moze raz na 2-3 miesiace wyskoczyla ta kontrolka. Zrobilo sie troche cieplej i coraz czesciej sie pojawia i muli do 3,5tys obrotow i ani mm wiecej. Po odpaleniu silnika od nowa jest ok. Prawie wcale nie ma przyspieszenia.
Astra G 1.7 CDTI, 2004r (Z17DTL).
Jesli chodzi o blad, ktory sie wyswietla to dokladnie:
P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka
Sensor mam wymieniony od roku prawie na oryginalny Boscha (nowy).
Zauwazylem tez, ze jak przejade dluzsza trase i pozniej mocno wcisne gaz to bardzo mocno mi kopci na czarno.
Przejechalem teraz 450km i co jakis czas jak odpale auto po chwili zaswieci sie kontrolka i auto wchodzi na max 3500 obrotow... nie wiem co mam juz sprawdzac jesli czujnik byl wymieniany na nowy oryginalny, EGR mialem sprawdzany w tamtym roku i byl ok...
Co byscie jeszcze poradzili zrobic?
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
moze podstawowe sprawy jak kabloteke, wtyczki oraz weze dolotu itp. To jest auto rpacujace w roznych temperaturach i w duzych wstrzasach. Chyba nie myslisz ze kabloteka w aucie jest wieczna przy takim srodowisku agresywnym.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- GrzegorzAhJ
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lut 2013, 18:02
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra G
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: mazowieckie
Od 6 miesięcy trapi mnie podobny problem-Astra G Z17DTL 59 KW 2005, przebieg obecny 212 000 km. Były identyczne objawy: czasami zapalała sie kontrolka emisji spalin, silnik się mulił i wkręcał max do 3500 rpm. Wyłączenie zapłonu nie dawało efektu, ale po kilku odpaleniach kontrolka gasła i wszystko wracało do normy. Przy mocniejszej jeździe sytuacja się powtarzała choć nie zawsze. Czasami tracił moc ale kontrolka się nie zapalała. Nie przeszkadzało mi to specjalnie dopóki jeździłem głównie w mieście i wolno. Podjechałem kiedyś na diagnostykę i jak dobrze pamiętam był błąd P0400 (chyba zbyt niski przepływ zaworu EGR- nie zapisałem kodu błędu i szkoda, ale może jeszcze uda sie odczytać).
Prosze o info, czy w Waszych przypadkach udało się zdiagnozować usterkę lub są jakieś przypuszczenia co może być powodem? Z góry dzięki
Prosze o info, czy w Waszych przypadkach udało się zdiagnozować usterkę lub są jakieś przypuszczenia co może być powodem? Z góry dzięki
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30 wrz 2007, 17:43
- Imię: Krystian
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.7 CDTI
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Nadal czasami pojawia sie u mnie kontrolka check i auto przechodzi w tryb awaryjny.
Nie ma mocy i obroty do 3,5tys max.
Dzieje sie to nie od razu po odpaleniu silnika tylko czasami w czasie jazdy, a po jakims czasie nawet jak nie zgasze silnika auto juz ma moc z powrotem...
Astra G 1.7 CDTI, 2004r (Z17DTL).
Jesli chodzi o blad, ktory sie wyswietla to dokladnie:
P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka
Sensor MAP mam wymieniony od roku prawie na oryginalny Boscha (nowy).
Co moze jeszcze to powodowac bo juz nie mam pomyslow i mechanicy rowniez...
-- 21 sie 2013, o 17:13 --
Mechanik mowil, ze mozna sprobowac zaslepic EGR i zobaczyc czy nie bedzie tego komunikatu bo juz niewiadomo od czego to jest.
Czy to moze byc dobry pomysl?
Nie ma mocy i obroty do 3,5tys max.
Dzieje sie to nie od razu po odpaleniu silnika tylko czasami w czasie jazdy, a po jakims czasie nawet jak nie zgasze silnika auto juz ma moc z powrotem...
Astra G 1.7 CDTI, 2004r (Z17DTL).
Jesli chodzi o blad, ktory sie wyswietla to dokladnie:
P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka
Sensor MAP mam wymieniony od roku prawie na oryginalny Boscha (nowy).
Co moze jeszcze to powodowac bo juz nie mam pomyslow i mechanicy rowniez...
-- 21 sie 2013, o 17:13 --
Mechanik mowil, ze mozna sprobowac zaslepic EGR i zobaczyc czy nie bedzie tego komunikatu bo juz niewiadomo od czego to jest.
Czy to moze byc dobry pomysl?
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 lis 2014, 12:24
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra G 1.7 cdti 2003
- Województwo: wielkopolskie
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 lis 2014, 12:24
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra G 1.7 cdti 2003
- Województwo: wielkopolskie
[External Link Removed for Guests]
chyba padł mi zawór podciśnienia turbiny... tylko pytanie czy da się go przeczyścić... muszę poszukać
chyba padł mi zawór podciśnienia turbiny... tylko pytanie czy da się go przeczyścić... muszę poszukać