Problem z klimatyzacją
-
- Posty: 373
- Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J HB
- Silnik: 1,4 Turbo
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
Problem z klimatyzacją
Witam,
I nadszedł ten dzień gdy chciałem użyć pierwszy raz klimy .... efekt mizerny powietrze jest minimalnie chłodniejsze od zwykłego nawiewu. Mam więc kilka pytań bo problem leży albo w rozszczelnionej klimatyzacji, albo w sprężarce albo w elektryce. W związku z tym:
1. Czy w przypadku mniejszego ciśnienia w klimatyzacji nie będzie tak, że komputer powinien to wychwycić?
2. Po ilu od włączenia czujecie zimne powietrze?
3. Jakiej temperatury jest powietrze wiejące z klimy - zastnawiam się bo może działa a jest za mała różnica temperatury pomiędzy klimą a temp. na dworze teraz. Przykładając rękę do nawiewu - nie czuję wybitnego zimna ...
4. Czy komputer wykryje usterkę sprężarki.
Co waszym zdaniem powinienem zrobić jako pierwsze? Myślę by jechać sprawdzić ciśnienie w klimie od tego chciałbym zacząć ale muszę się upewnić czy nie zrobić czegoś innego wczęsniej. Miał ktoś podobny problem?
I nadszedł ten dzień gdy chciałem użyć pierwszy raz klimy .... efekt mizerny powietrze jest minimalnie chłodniejsze od zwykłego nawiewu. Mam więc kilka pytań bo problem leży albo w rozszczelnionej klimatyzacji, albo w sprężarce albo w elektryce. W związku z tym:
1. Czy w przypadku mniejszego ciśnienia w klimatyzacji nie będzie tak, że komputer powinien to wychwycić?
2. Po ilu od włączenia czujecie zimne powietrze?
3. Jakiej temperatury jest powietrze wiejące z klimy - zastnawiam się bo może działa a jest za mała różnica temperatury pomiędzy klimą a temp. na dworze teraz. Przykładając rękę do nawiewu - nie czuję wybitnego zimna ...
4. Czy komputer wykryje usterkę sprężarki.
Co waszym zdaniem powinienem zrobić jako pierwsze? Myślę by jechać sprawdzić ciśnienie w klimie od tego chciałbym zacząć ale muszę się upewnić czy nie zrobić czegoś innego wczęsniej. Miał ktoś podobny problem?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Klimatyzacja jest całkowicie szczelnym układem i nie ma potrzeby jej uzupełniać "na zapas". Jak czynnik znika to znaczy, że jest nieszczelność.
Sprawna klima powinna mieć wydajność około 7 stopni na wylocie z kanału wentylacyjnego. Kup sobie taki termometr z sondą. Kosztuje kilka złotych a nada się do tego idealnie.
Jak pojedziesz do jakiegoś fachowca od klimy dogadaj się, że kasuje cie za nabicie, a jak się okaże że ucieka to robisz u niego i kolejne nabicie gratis.
Sprawna klima powinna mieć wydajność około 7 stopni na wylocie z kanału wentylacyjnego. Kup sobie taki termometr z sondą. Kosztuje kilka złotych a nada się do tego idealnie.
Jak pojedziesz do jakiegoś fachowca od klimy dogadaj się, że kasuje cie za nabicie, a jak się okaże że ucieka to robisz u niego i kolejne nabicie gratis.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- aaliyah
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J COSMO
- Silnik: 1.7 CDTI 125KM
- Województwo: wielkopolskie
Trochę się z Tobą nie zgodzę. Nawet jeśli mamy zupełnie szczelny układ jest możliwość ubytków niewielkiej ilości czynnika np. po kilku latach użytkowania może ubyć kilka gram i już nie będzie tak idealnie chłodzićmarwisn pisze:Klimatyzacja jest całkowicie szczelnym układem i nie ma potrzeby jej uzupełniać "na zapas". Jak czynnik znika to znaczy, że jest nieszczelność.
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Te dwa zwroty się wykluczają "całkowicie szczelny" i "możliwość ubytków".
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- aaliyah
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J COSMO
- Silnik: 1.7 CDTI 125KM
- Województwo: wielkopolskie
nie chwytaj za słówka wiadomo o co chodzi
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Nie czepiam się . Po prostu ze szczelnego układu nie ma prawa nic ubywać. W kilku letnim aucie nie trudno o jakieś nieszczelności. Wystarczy kamyczek, który trafi w chłodnicę. Ale układ już nie będzie idealnie szczelny.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
- Imię: Krzysztof
- Województwo: świętokrzyskie
Obaj macie po trochę racji. W układzie klimatyzacji, wraz z czynnikiem chłodzącym krąży również olej. O ile czynnik chłodzący się nie zużywa, to już olej tak - ulega degradacji. Pomijam oczywistą sprawę ubytku w wyniku nieszczelności. Dlatego przy najmniejszych problemach z klimatyzacją nie należy próbować jej włączać, testować i kombinować bo można zatrzeć sprężarkę.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Generalnie jest czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, można odczytać jego wskazanie za pomocą op-coma, zatem należy domniemywać, że skoro mierzy, to da znać, jak pomiar wyjdzie poza zakres. Ale pewności nie mam.draxterix pisze: 1. Czy w przypadku mniejszego ciśnienia w klimatyzacji nie będzie tak, że komputer powinien to wychwycić?
4. Czy komputer wykryje usterkę sprężarki.
Wczoraj sprawdzałem jedną Astrę i w czasie jazdy testowej znikało wskazanie pomiaru prędkości prawego tylnego koła, i jeśli wskazanie było OK, to ABS, ESP działało OK, a jeśli wskazanie było 0km/h pomimo oczywiście jazdy, to ABS i ESP wskazywał "wadliwe działanie" to pomimo tego na wyświetlaczu komputer nie zgłaszał błędu. Op-comem też w module hamulca nie było błędu. Nie wiem, czy to tylko ten egzemplarz ale tak ważny parametr żeby nie powodował błędu i wskazania na wyświetlaczu?
Także tym bardziej trudno powiedzieć, czy pokaże błąd klimy. Trzeba znaleźć kogoś z op-comem i sprawdzić pomiar ciśnienia sprężania.
Co do samego włączenia, masz auto czy manual klimę?
Jaką miałeś ustawiona żądaną temperaturę wewnątrz auta jak włączyłeś klimę?
Ja jeżdżę z włączoną klima cały rok i automat sam dobiera, czy ją włączyć i jaką temp powietrza ustawić na wylocie z układu wentylacji. Mam automat z osobną regulacją na każda stronę. Może u Ciebie też nie było potrzeby wg komputera na maksymalne chłodzenie?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 20:56
- Auto: Astra Sedan J
- Silnik: A16XER
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 1 raz
Niektórzy lubią komplikować sobie życie. Ja bym napisał jeszcze do NASA Najprościej pojechać do serwisu klimatyzacji. Po podłączeniu do automatu, który nabija czynnik w 99% będzie znana diagnoza. Ale w to wszystko mieszać jeszcze ABS i ESP ? Ale jestem pod wrażeniem wiedzy kolegi. Fiu fiu.