Problem z klimatyzacją

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

Problem z klimatyzacją

#1

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Witam,

I nadszedł ten dzień gdy chciałem użyć pierwszy raz klimy .... efekt mizerny powietrze jest minimalnie chłodniejsze od zwykłego nawiewu. Mam więc kilka pytań bo problem leży albo w rozszczelnionej klimatyzacji, albo w sprężarce albo w elektryce. W związku z tym:

1. Czy w przypadku mniejszego ciśnienia w klimatyzacji nie będzie tak, że komputer powinien to wychwycić?
2. Po ilu od włączenia czujecie zimne powietrze?
3. Jakiej temperatury jest powietrze wiejące z klimy - zastnawiam się bo może działa a jest za mała różnica temperatury pomiędzy klimą a temp. na dworze teraz. Przykładając rękę do nawiewu - nie czuję wybitnego zimna ...
4. Czy komputer wykryje usterkę sprężarki.

Co waszym zdaniem powinienem zrobić jako pierwsze? Myślę by jechać sprawdzić ciśnienie w klimie od tego chciałbym zacząć ale muszę się upewnić czy nie zrobić czegoś innego wczęsniej. Miał ktoś podobny problem?

Awatar użytkownika
akanaf

Astro-maniak
Posty: 148
Rejestracja: 29 cze 2014, 20:20
Auto: Astra IV HB
Silnik: 1.4 NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Chybie
Pomocny: 5 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: akanaf »

hej, być może to będzie czynnik-co pewien czas trzeba go uzupełniać, podjedź sobie do jakiegoś serwisu który się zajmuje klimą niech dobiją brakującą ilosc

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Klimatyzacja jest całkowicie szczelnym układem i nie ma potrzeby jej uzupełniać "na zapas". Jak czynnik znika to znaczy, że jest nieszczelność.

Sprawna klima powinna mieć wydajność około 7 stopni na wylocie z kanału wentylacyjnego. Kup sobie taki termometr z sondą. Kosztuje kilka złotych a nada się do tego idealnie.

Obrazek

Jak pojedziesz do jakiegoś fachowca od klimy dogadaj się, że kasuje cie za nabicie, a jak się okaże że ucieka to robisz u niego i kolejne nabicie gratis.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
aaliyah

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
Imię: Bartek
Auto: Astra J COSMO
Silnik: 1.7 CDTI 125KM
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: aaliyah »

marwisn pisze:Klimatyzacja jest całkowicie szczelnym układem i nie ma potrzeby jej uzupełniać "na zapas". Jak czynnik znika to znaczy, że jest nieszczelność.
Trochę się z Tobą nie zgodzę. Nawet jeśli mamy zupełnie szczelny układ jest możliwość ubytków niewielkiej ilości czynnika np. po kilku latach użytkowania może ubyć kilka gram i już nie będzie tak idealnie chłodzić
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Te dwa zwroty się wykluczają "całkowicie szczelny" i "możliwość ubytków".
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
aaliyah

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
Imię: Bartek
Auto: Astra J COSMO
Silnik: 1.7 CDTI 125KM
Województwo: wielkopolskie

#6

Nieprzeczytany post autor: aaliyah »

nie chwytaj za słówka :) wiadomo o co chodzi
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Nie czepiam się ;) . Po prostu ze szczelnego układu nie ma prawa nic ubywać. W kilku letnim aucie nie trudno o jakieś nieszczelności. Wystarczy kamyczek, który trafi w chłodnicę. Ale układ już nie będzie idealnie szczelny.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

K-y-n-i-u

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
Imię: Krzysztof
Województwo: świętokrzyskie

#8

Nieprzeczytany post autor: K-y-n-i-u »

Obaj macie po trochę racji. W układzie klimatyzacji, wraz z czynnikiem chłodzącym krąży również olej. O ile czynnik chłodzący się nie zużywa, to już olej tak - ulega degradacji. Pomijam oczywistą sprawę ubytku w wyniku nieszczelności. Dlatego przy najmniejszych problemach z klimatyzacją nie należy próbować jej włączać, testować i kombinować bo można zatrzeć sprężarkę.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

draxterix pisze: 1. Czy w przypadku mniejszego ciśnienia w klimatyzacji nie będzie tak, że komputer powinien to wychwycić?
4. Czy komputer wykryje usterkę sprężarki.
Generalnie jest czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, można odczytać jego wskazanie za pomocą op-coma, zatem należy domniemywać, że skoro mierzy, to da znać, jak pomiar wyjdzie poza zakres. Ale pewności nie mam.

Wczoraj sprawdzałem jedną Astrę i w czasie jazdy testowej znikało wskazanie pomiaru prędkości prawego tylnego koła, i jeśli wskazanie było OK, to ABS, ESP działało OK, a jeśli wskazanie było 0km/h pomimo oczywiście jazdy, to ABS i ESP wskazywał "wadliwe działanie" to pomimo tego na wyświetlaczu komputer nie zgłaszał błędu. Op-comem też w module hamulca nie było błędu. Nie wiem, czy to tylko ten egzemplarz ale tak ważny parametr żeby nie powodował błędu i wskazania na wyświetlaczu?

Także tym bardziej trudno powiedzieć, czy pokaże błąd klimy. Trzeba znaleźć kogoś z op-comem i sprawdzić pomiar ciśnienia sprężania.

Co do samego włączenia, masz auto czy manual klimę?
Jaką miałeś ustawiona żądaną temperaturę wewnątrz auta jak włączyłeś klimę?

Ja jeżdżę z włączoną klima cały rok i automat sam dobiera, czy ją włączyć i jaką temp powietrza ustawić na wylocie z układu wentylacji. Mam automat z osobną regulacją na każda stronę. Może u Ciebie też nie było potrzeby wg komputera na maksymalne chłodzenie?

Tolek

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 20:56
Auto: Astra Sedan J
Silnik: A16XER
Województwo: pomorskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: Tolek »

Niektórzy lubią komplikować sobie życie. Ja bym napisał jeszcze do NASA :D Najprościej pojechać do serwisu klimatyzacji. Po podłączeniu do automatu, który nabija czynnik w 99% będzie znana diagnoza. Ale w to wszystko mieszać jeszcze ABS i ESP :shock: ? Ale jestem pod wrażeniem wiedzy kolegi. Fiu fiu.

ODPOWIEDZ