Opór na dźwigni biegów
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 05 sie 2012, 11:17
- Imię: Mauri
- Auto: ASTRA IV
- Silnik: A16XER
- Województwo: małopolskie
Opór na dźwigni biegów
Astra IV; od kilku tygodni przekładanie biegów napotyka na opór, jakby gdzieś coś trzymało dźwignię, wrażenie jakby coś zatarte przez brak smaru co raczej nie jest możliwe, samochód 30 tys. km, 2,5 roku. Co to może być?
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 mar 2013, 15:30
- Imię: andrzej
- Auto: astra j
- Silnik: 1.6 xer
- Województwo: dolnośląskie
Witam! dziwna przypadłość, u mnie biegi wchodzą dosłownie "paluszkiem"bez żadnych oporów,zacięć,jak w masło,spróbuj wrzucać biegi oczywiście po wyciśnięciu sprzęgła bez włączania silnika /czy są opory,zgrzyta/,a potem po włączeniu silnika? są to mogą być synchronizatory skrzyni biegów,mogą by również inne przyczyny domowym sposobem trudne do zdiagnozowania,podjedź do aso lub dobrego mechanika powinni coś zaradzić.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 05 sie 2012, 11:17
- Imię: Mauri
- Auto: ASTRA IV
- Silnik: A16XER
- Województwo: małopolskie
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 sty 2014, 11:14
- Imię: czes
- Auto: astra
- Silnik: 1,6 132 kw
- Województwo: łódzkie
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 31 sie 2013, 20:16
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Astra ST 1.7 EcoFlex 110
- Silnik: 1.7
- Województwo: lubelskie
Ten Typ tak ma ja kupiłem auto z przebiegiem 11 tys. i biegi chodziły i chodzą nadal delikatnie ciężkawo tzn. masło to nie jest jak np w VW czy Audi czuć delikatny opór lub i trzeba wrzucać dość dokładnie . mam wrażenie tzw "dwuetapowego wrzucania " ciężko mi to określić
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 05 sie 2012, 11:17
- Imię: Mauri
- Auto: ASTRA IV
- Silnik: A16XER
- Województwo: małopolskie
A ja zrezygnowałem z mechanika bo mam wrażenie, że ten delikatny opór jest gdzieś tuż pod tą gumą ochraniającą: jak ją odchylić aby spróbować coś nasmarować lub psiknąć np. WD40?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 cze 2013, 13:24
- Imię: Remigiusz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 2.0 CDTI 165KM
- Województwo: pomorskie
Witam
Mam ten sam problem, na zimno dźwignia zmiany biegów pracuje leciutko, jak troche popracuje to mam problem ze zmianą biegów, dokładnie tak jakby gdzieś brakowało smaru, a konkretnie w mechaniźmie zmiany biegów. Podniosłem osłonę drążka, psiknąłem smarem silikonowym w sprayu i dalej to samo. W najblizszym czasie mam zamiar powalić się pod auto i szukać przyczyny, jeśli ktoś znalazł rozwiązanie problemu to chętnie bym się dowiedział, bo walka z lewarkiem w czasie jazdy zaczyna mnie irytować. Pzdr
Mam ten sam problem, na zimno dźwignia zmiany biegów pracuje leciutko, jak troche popracuje to mam problem ze zmianą biegów, dokładnie tak jakby gdzieś brakowało smaru, a konkretnie w mechaniźmie zmiany biegów. Podniosłem osłonę drążka, psiknąłem smarem silikonowym w sprayu i dalej to samo. W najblizszym czasie mam zamiar powalić się pod auto i szukać przyczyny, jeśli ktoś znalazł rozwiązanie problemu to chętnie bym się dowiedział, bo walka z lewarkiem w czasie jazdy zaczyna mnie irytować. Pzdr
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Proponuje zajrzeć od góry do komory silnika i spojrzeć pomiędzy silnikiem a grodzią i szukać linek od zmiany biegów łączących lewarek ze skrzynią biegów i nasmarować je w miejscach zaznaczonych czerwonym kółkiem na poniższej grafice:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje autko => Szara Eminencja