Olej w Astrze 2 G
- siadou
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:13
- Imię: Kacper
- Auto: Astra 2 G 2003
- Silnik: Z18XE
- Województwo: mazowieckie
Re: Olej w Astrze 2 G
Jest to moje drugie auto ale nie to jest ważne w tej chwili, porównuję ten olej z poprzednim autem gdyż w tamtym nie było takiego "objawu" no nic zastosuje się do tego i zrobię płukankę, a co do miski to i tak dobrze się składa bo muszę uszczelniacz zmienić bo cieknie. Chociaż słyszałem że dość uporczywe są wycieki z sondy i nie wiem czy to nie aby to. A sam wyciek wygląda tak:
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Jest tak zawalony, że nie widać z czego cieknie. Może z filtra?
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
- siadou
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:13
- Imię: Kacper
- Auto: Astra 2 G 2003
- Silnik: Z18XE
- Województwo: mazowieckie
Nie z filtra nie bo jest sucho, z resztą jak wymieniałem wkład filtra to i uszczelkę wymieniłem wytarłem obudowę i jak ostatnio patrzyłem to nic tam się nie dzieje.
-
- Posty: 5868
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Spod filtra i jego obudowy niekoniecznie musi lecieć. Wygląda jakby przy wyjmowaniu wkładu, resztki oleju poleciały po bloku, a ten po rozgrzaniu się zrobił swoje. Olej rozpełzł na resztę podzespołów.
Na początek bym umył miejsca zaolejone i uszczelnił miskę olejową - nie ma tam oryginalnie uszczelki więc pozostaje jakaś dobra masa uszczelniająca. Np Reinzosil. Chyba, że na oryginalną masę uszczelniającą to uszczelnisz (nr 15 03 303).
Ktoś już ją chyba demontował bo widać wyciśnięty kawałek masy uszczelniającej.
Przy okazji zobaczysz co masz w misce olejowej na dnie. Pewnie błoto bo olej wygląda jak u mnie po przejechaniu 15kkm.
Na początek bym umył miejsca zaolejone i uszczelnił miskę olejową - nie ma tam oryginalnie uszczelki więc pozostaje jakaś dobra masa uszczelniająca. Np Reinzosil. Chyba, że na oryginalną masę uszczelniającą to uszczelnisz (nr 15 03 303).
Ktoś już ją chyba demontował bo widać wyciśnięty kawałek masy uszczelniającej.
Przy okazji zobaczysz co masz w misce olejowej na dnie. Pewnie błoto bo olej wygląda jak u mnie po przejechaniu 15kkm.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Też tak sądzę. Z opisu to silnik ma / miał przygodę z mineralnym.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 20 mar 2008, 18:45
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra G Caravan/Volvo S60
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn/Szczytno/Ostrołęka
- Kontakt:
Jak zrobisz płukanie teraz to może się okazać ,że zacznie sie lać tu i uwdzie . Auto ma przeszło 10 lat nie wiesz jaki olej był lany (np lotos zostawia od groma nagaru i ogólnego syfu) i czy na czas był wymieniany . Wg mnie zalej dobry olej na nastepnej wymianie tj. Midland, Motul, Valvoline oryginalny Castrol. Te oleje też zrobią swoje tj przeczyszczą trochę silnik z nagarów i innych syfów.
-
- Posty: 5868
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
No ja bym też odradził płukanki.
Trzeba uszczelnić silnik i zmienić olej co powiedzmy 5kkm tak ze 2-3 razy i już powinno byc dużo lepiej.
Jak zdejmiesz miskę i ją wymyjesz porządnie to już bardzo dużo da.
Trzeba uszczelnić silnik i zmienić olej co powiedzmy 5kkm tak ze 2-3 razy i już powinno byc dużo lepiej.
Jak zdejmiesz miskę i ją wymyjesz porządnie to już bardzo dużo da.
- siadou
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:13
- Imię: Kacper
- Auto: Astra 2 G 2003
- Silnik: Z18XE
- Województwo: mazowieckie
No w sumie nie wiem co było lane mogę się tylko sugerować tym że w książeczce serwisowej było wpisane Mobil ONE 10W40 (równie dobrze mógł być to najtańszy olej Tesco, ja dopiero wymieniłem po kupnie), samochód ogólnie sprowadzony był z Niemiec, w Polsce ma przejechane około 10 000 km więc niewiele a ogólnie na liczniku ma prawie 130 000. A jeśli chodzi o wytarcie miski to została ona wytarta po tej wymianie i jeszcze nie zdarzyłem podjechać na kanał spojrzeć jak to tam wygląda.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
To daj zdjęcia. No i pierwsze co to zdejmij miskę, Porób dużo zdjęć to powiemy ci jaki jest stan silnika po osadach jakie się tam będą znajdować.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
- siadou
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:13
- Imię: Kacper
- Auto: Astra 2 G 2003
- Silnik: Z18XE
- Województwo: mazowieckie