Gaśnie po odpaleniu
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 gru 2014, 16:05
- Auto: Astra G 2002 r
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: wielkopolskie
Gaśnie po odpaleniu
Witam.
Astra g 1.6 16V 2001 Benzyna + LPG
W astrze borykałem się z problemem szarpania przy zmianie biegu, lekkiego szarpania przy hamowaniu silnikiem, lekkiego szarpania przy przyspieszaniu przede wszystkim na zimnym silniku - wpadanie w 'dziury'. Objawy na lpg i benzynie. Na benzynie lekko odczuwalne, na gazie mocniej. Sprawę póki co zignorowałem, autkiem dało się kiepsko jeździć ale jeździło.
Od dwóch dni auto dostało kolejnej choroby. Gaśnie podczas jazdy np. gdy zatrzymuję się na czerwonym świetle, po odpaleniu znowu od razu gaśnie i tak w kółko, chyba, że podtrzymuję wysokie obroty. Mam wrażenie, że spaliny nie równo się wydobywają z rury wydechowej i pierdzą. Podczas przyduszenia gazu na postoju i puszczeniu słychać pierdzenie/strzały z rury.
Objawy takie same na lpg i benzynie.
Błędy jakie wyczytałem na gaz/hamulec to :
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
Świece, filtry wymienione 10k km temu.
Lpg nowy parownik, wyczyszczone wtryski lpg, regulowana instalacja.
Jakieś propozycje jak walczyć z tymi problemami?
Przed chwilą robiłem test z astrą. Odpaliłem to po 2 sekundach gasł, i tak w kółko. Po którymś razie przytrzymałem gaz na wysokich obrotach, parę razy jakby silnik przytkało i obroty próbowały spaść ale od razu mocniej przydusiłem, następnie zdjąłem nogę z gazu to obroty chwilę stały na 2000 po czym opadły do 750 i tak stabilnie trzymały...
Na cewkę mi to nie wygląda..
Jeszcze jedno pytanie, z silnika słyszę jakby metalicznie cykanie/pukanie.. Popychacze? Zawory?
EDIT:
Odpaliłem kilka razy z rzędu samochód i ani razu nie zgasł, jak to wytłumaczyć...
Wczoraj, przed wczoraj gasł podczas jazdy i po odpaleniu, teraz spokojnie chodził.
Czym różni się błąd 0302 od 0300, wiadomo 0302 to wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, a 0300 to wypadanie zapłonu? Pytam bo jakiś czas temu miałem błąd 0302, błąd znikł i teraz wyświetla się 0300.
Astra g 1.6 16V 2001 Benzyna + LPG
W astrze borykałem się z problemem szarpania przy zmianie biegu, lekkiego szarpania przy hamowaniu silnikiem, lekkiego szarpania przy przyspieszaniu przede wszystkim na zimnym silniku - wpadanie w 'dziury'. Objawy na lpg i benzynie. Na benzynie lekko odczuwalne, na gazie mocniej. Sprawę póki co zignorowałem, autkiem dało się kiepsko jeździć ale jeździło.
Od dwóch dni auto dostało kolejnej choroby. Gaśnie podczas jazdy np. gdy zatrzymuję się na czerwonym świetle, po odpaleniu znowu od razu gaśnie i tak w kółko, chyba, że podtrzymuję wysokie obroty. Mam wrażenie, że spaliny nie równo się wydobywają z rury wydechowej i pierdzą. Podczas przyduszenia gazu na postoju i puszczeniu słychać pierdzenie/strzały z rury.
Objawy takie same na lpg i benzynie.
Błędy jakie wyczytałem na gaz/hamulec to :
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
Świece, filtry wymienione 10k km temu.
Lpg nowy parownik, wyczyszczone wtryski lpg, regulowana instalacja.
Jakieś propozycje jak walczyć z tymi problemami?
Przed chwilą robiłem test z astrą. Odpaliłem to po 2 sekundach gasł, i tak w kółko. Po którymś razie przytrzymałem gaz na wysokich obrotach, parę razy jakby silnik przytkało i obroty próbowały spaść ale od razu mocniej przydusiłem, następnie zdjąłem nogę z gazu to obroty chwilę stały na 2000 po czym opadły do 750 i tak stabilnie trzymały...
Na cewkę mi to nie wygląda..
Jeszcze jedno pytanie, z silnika słyszę jakby metalicznie cykanie/pukanie.. Popychacze? Zawory?
EDIT:
Odpaliłem kilka razy z rzędu samochód i ani razu nie zgasł, jak to wytłumaczyć...
Wczoraj, przed wczoraj gasł podczas jazdy i po odpaleniu, teraz spokojnie chodził.
Czym różni się błąd 0302 od 0300, wiadomo 0302 to wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, a 0300 to wypadanie zapłonu? Pytam bo jakiś czas temu miałem błąd 0302, błąd znikł i teraz wyświetla się 0300.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego. A w zasadzie to i wału i wałka. (XEL?) Zapłon gubi synchronizację z tłokami.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
- Bicyclohexyl
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 19:58
- Auto: Astra G Cabrio
- Silnik: Z16XE
- Województwo: pomorskie
Mam ten sam problem w swojej Astrze. Taki sam silnik tyle, że bez gazu Z16XE. Więc może coś wniosę do tematu opisując swój przypadek.
Kilka dni temu chciałem pojechać do pracy i nie mogłem odpalić, gdzie zawsze palił "na dotyk". Po kilku próbach udało się ale tym samym sposobem, czyli przygazowaniami, jeżeli odpuszczałem gaz, obroty spadały, silnikiem cały czas szarpało i gasł.
Po powrocie z pracy, postanowiłem odpalić go jeszcze raz, tym razem udało się za pierwszym razem i nie zgasł ani razu, obroty trzyma jednak falują. Najmocniej ok. tysiąca, im wyższe obroty tym mniejsze falowanie. Nie strzelał z wydechu jednak, cały czas słychać owe metaliczne cykanie/pukanie.
Niestety dostępu do kompa nie mam. Jak do tej pory wymieniłem świece, chociaż stare były jeszcze b.dobre i nie zaolejone. Wszyscy znajomi typują cewkę.
Dzisiaj wymontowałem cewkę, żeby pomierzyć opory. Co prawda nie da się wykluczyć na 100% jej uszkodzenia tym sposobem, ale ewidentne uszkodzenia wykryć można. Na wszystkich stykach wynosił 0,8-0,9 tak jak wycztałem na jakimś forum, oprócz jednego gdzie było ok. 0,3. czyli prawdopodobnie jest zwarcie. Będę teraz szukał działającej cewki na podmiankę do testu, a przez ten czas może przeczyszczę Egr i przepustnicę.
Kilka dni temu chciałem pojechać do pracy i nie mogłem odpalić, gdzie zawsze palił "na dotyk". Po kilku próbach udało się ale tym samym sposobem, czyli przygazowaniami, jeżeli odpuszczałem gaz, obroty spadały, silnikiem cały czas szarpało i gasł.
Po powrocie z pracy, postanowiłem odpalić go jeszcze raz, tym razem udało się za pierwszym razem i nie zgasł ani razu, obroty trzyma jednak falują. Najmocniej ok. tysiąca, im wyższe obroty tym mniejsze falowanie. Nie strzelał z wydechu jednak, cały czas słychać owe metaliczne cykanie/pukanie.
Niestety dostępu do kompa nie mam. Jak do tej pory wymieniłem świece, chociaż stare były jeszcze b.dobre i nie zaolejone. Wszyscy znajomi typują cewkę.
Dzisiaj wymontowałem cewkę, żeby pomierzyć opory. Co prawda nie da się wykluczyć na 100% jej uszkodzenia tym sposobem, ale ewidentne uszkodzenia wykryć można. Na wszystkich stykach wynosił 0,8-0,9 tak jak wycztałem na jakimś forum, oprócz jednego gdzie było ok. 0,3. czyli prawdopodobnie jest zwarcie. Będę teraz szukał działającej cewki na podmiankę do testu, a przez ten czas może przeczyszczę Egr i przepustnicę.
- AfrusTorronto
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 paź 2015, 9:58
- Imię: Bartosz
- Auto: Astra G Bertone 1.8 16V
- Województwo: pomorskie
Ten problem niestety dotknął również moje auto mogę dodać kilka objawów np:
-Auto pokazuje bez przerwy kontrolkę Engine Check po sprawdzeniu komputerem pokazuje "zbyt niskie obroty biegu jałowego"
-oczywiście by odpalić go rano muszę przytrzymać go na obrotach które falują nawet o 800 obrotów przy 3tys-3,5tys
-podczas hamowania silnikiem na biegu gaz się rozłącza, po wciśnięciu gazu szarpnie i z powrotem się na niego przełączy jednak tak dzieje się wyłącznie na biegu, na luzie oraz przy wciśnięciu sprzęgła, gaz jest cały czas podłączony.
-auto szarpie podczas utrzymywania stałej prędkości jak również potrafi energicznie przyspieszyć, a następnie zwolnić
Co zrobiłem:
-wymiana oczywiście filtrów świec jak było wyżej.
-wymiana przypustnicy,
-zaślepienie EGR
-wyczyszczenie cewek
-sprawdzenie wtrysków oraz ich wyczyszczenie,
-sprawdzenie przepływomierza
mechanicy u których byłem rozkładają ręce.
-Auto pokazuje bez przerwy kontrolkę Engine Check po sprawdzeniu komputerem pokazuje "zbyt niskie obroty biegu jałowego"
-oczywiście by odpalić go rano muszę przytrzymać go na obrotach które falują nawet o 800 obrotów przy 3tys-3,5tys
-podczas hamowania silnikiem na biegu gaz się rozłącza, po wciśnięciu gazu szarpnie i z powrotem się na niego przełączy jednak tak dzieje się wyłącznie na biegu, na luzie oraz przy wciśnięciu sprzęgła, gaz jest cały czas podłączony.
-auto szarpie podczas utrzymywania stałej prędkości jak również potrafi energicznie przyspieszyć, a następnie zwolnić
Co zrobiłem:
-wymiana oczywiście filtrów świec jak było wyżej.
-wymiana przypustnicy,
-zaślepienie EGR
-wyczyszczenie cewek
-sprawdzenie wtrysków oraz ich wyczyszczenie,
-sprawdzenie przepływomierza
mechanicy u których byłem rozkładają ręce.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 maja 2014, 18:11
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
U mnie były podobne objawy jak u kolegów z tym że nie mam lpg, winowajcą był egr (czyszczenie u mnie nie pomogło) oraz cewka zapłonowa.
- DanielJackson
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:35
- Imię: Daniel
- Auto: ASTRA G
- Województwo: śląskie
Witam, ja mam podobny problem,tylko że moja asterka 1.6 16V 99r do ubiegłego czwartku odpalała bez żadnych problemów, Rano w czwartek zawiozłem żonę do pracy i nic nie wskazywało na to że coś się zepsuje,zatrzymałem się na światłach i mi zgasła , próbując odpalić słychać jakby załapała ale w momencie zgasła. Poczekałem godz może zagrzała się,ale nic. Pompa podaje paliwo, wtryski też bo świece były mokre, 1,3 i 4 świeca dają iskrę ale 2 nie,kupiłem używaną listwę i ta ma to samo, nie wiem jak sprawdzić czujnik położenia wału czy jest sprawny czy nie, filtr paliwa czysty wymieniany w zeszłym roku. Co dzień to gorzej pali i czasami już nawet nie zachyci.