Silnik - spojrzenie fachowym okiem - profilaktyka
-
- Posty: 373
- Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J HB
- Silnik: 1,4 Turbo
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
Silnik - spojrzenie fachowym okiem - profilaktyka
Witam.
Posta tego piszę bo niestety kiepski ze mnie mechanik (jak jeszcze elektrykę ograniam tak już z mechaniką jest gorzej). Chodzi mi o profilaktykę - co jakiś czas otwieram maskę i ..... sprawdzam olej, płyny, dolewam płyn do spryskiwaczy i to by było na tyle. Na co waszym zdaniem dobrze jest spojrzeć poza ewentualnymi wyciekami płynów chodź i te są trudne do dostrzeżenia. W które rejony silnika spojrzeć na co zwrócić uwagę?
Dobrze by było zapodać jakieś zdjęcie poglądowe bo ja aż wstyd przyznać nie znam odstaw rozmieszczenia poszczególnych w nim części. Ewentualnie czy ktoś z kolegów podjął by się analizy stanu motoru po zdjęciu?
Druga sprawa jest taka - samochodzikowi mojemu pyknęło 60 tyś. Co muszę zrobić, co wymienić i przy jakim przebiegu. Wiem, że jest to w instrukcji ale mam ją po niemiecku. Byłem w ASO zapraszają mnie na wymianę oleju i filtrów - pojadę w sierpniu - co im wtedy powiedzieć - na co mają zwrócić uwagę, co dobrze by było gdyby sprawdzili?
Posta tego piszę bo niestety kiepski ze mnie mechanik (jak jeszcze elektrykę ograniam tak już z mechaniką jest gorzej). Chodzi mi o profilaktykę - co jakiś czas otwieram maskę i ..... sprawdzam olej, płyny, dolewam płyn do spryskiwaczy i to by było na tyle. Na co waszym zdaniem dobrze jest spojrzeć poza ewentualnymi wyciekami płynów chodź i te są trudne do dostrzeżenia. W które rejony silnika spojrzeć na co zwrócić uwagę?
Dobrze by było zapodać jakieś zdjęcie poglądowe bo ja aż wstyd przyznać nie znam odstaw rozmieszczenia poszczególnych w nim części. Ewentualnie czy ktoś z kolegów podjął by się analizy stanu motoru po zdjęciu?
Druga sprawa jest taka - samochodzikowi mojemu pyknęło 60 tyś. Co muszę zrobić, co wymienić i przy jakim przebiegu. Wiem, że jest to w instrukcji ale mam ją po niemiecku. Byłem w ASO zapraszają mnie na wymianę oleju i filtrów - pojadę w sierpniu - co im wtedy powiedzieć - na co mają zwrócić uwagę, co dobrze by było gdyby sprawdzili?
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Przy tym przebiegu wymienia się już świece zapłonowe (maksymalny przebieg 60 kkm).
Podobnie filtr powietrza (silnikowy, nie mylić z kabinowym) -- choć jak widzę, jak on się brudzi, to po prostu wymieniam raz na rok. Nie kosztuje majątku, kabinowy jest droższy
Kabinowy podobnie wymieniam nie rzadziej, niż raz na rok.
Co do oleju i filtra oleju -- nie przekraczaj maksymalnego przebiegu 12 - 15 kkm (lub rok) pomiędzy wymianami, jeśli szanujesz silnik. Po co czekasz z tym do sierpnia? Tryb long life to bzdura i w ASO nawet na ten temat nie dyskutuj. To Twój samochód, nie ich.
Instrukcje:
[External Link Removed for Guests]
Podobnie filtr powietrza (silnikowy, nie mylić z kabinowym) -- choć jak widzę, jak on się brudzi, to po prostu wymieniam raz na rok. Nie kosztuje majątku, kabinowy jest droższy
Kabinowy podobnie wymieniam nie rzadziej, niż raz na rok.
Co do oleju i filtra oleju -- nie przekraczaj maksymalnego przebiegu 12 - 15 kkm (lub rok) pomiędzy wymianami, jeśli szanujesz silnik. Po co czekasz z tym do sierpnia? Tryb long life to bzdura i w ASO nawet na ten temat nie dyskutuj. To Twój samochód, nie ich.
Instrukcje:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 gru 2014, 18:02
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Prudnik
Instrukcja po niemiecku? a w czym problem
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 373
- Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J HB
- Silnik: 1,4 Turbo
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
Dziękuje wszystkim za pomoc i uwagi.
Oglądam właśnie książkę serwisową i ostatni wpis (potwierdzony w ASO) jest z 18.08.2014 przy przebiegu 56997. Zaraz po zakupie byłem z samochodem w ASO ale właśnie to oni powiedzieli bym przyjechał do nich w sierpniu. Teraz samochód ma 62 tyś (w tym 2k przejechałem sam). Czyli licząc na dobrą sprawę od ostatniego przeglądu przejechane ma 5000km.
Żywotność oleju mam na 33% więc spokojnie poczekam do sierpnia (to tylko 3 miesiące).
Za wymianę oleju i filtrów ASO mi wyceniło mi na 550zł
Wiem już jednak że poproszę o wymianę świec i filtra silnikowego... nie sądzę że będzie to drogo kosztować.
Tak trochę żartem/serio - wbiją mi do niemieckiej książki serwisowej wpis czy dadzą polską ??
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Oglądam właśnie książkę serwisową i ostatni wpis (potwierdzony w ASO) jest z 18.08.2014 przy przebiegu 56997. Zaraz po zakupie byłem z samochodem w ASO ale właśnie to oni powiedzieli bym przyjechał do nich w sierpniu. Teraz samochód ma 62 tyś (w tym 2k przejechałem sam). Czyli licząc na dobrą sprawę od ostatniego przeglądu przejechane ma 5000km.
Żywotność oleju mam na 33% więc spokojnie poczekam do sierpnia (to tylko 3 miesiące).
Za wymianę oleju i filtrów ASO mi wyceniło mi na 550zł
Wiem już jednak że poproszę o wymianę świec i filtra silnikowego... nie sądzę że będzie to drogo kosztować.
Tak trochę żartem/serio - wbiją mi do niemieckiej książki serwisowej wpis czy dadzą polską ??
Macie jeszcze jakieś pomysły?
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 40 razy
550 to chyba za przegląd, który zawiera wymianę filtrów i oleju? Wymiana oleju (dexos2) i filtra to 199 PLN.
Przegląd raczej do niemieckiej wpiszą Ale kto wie
Przegląd raczej do niemieckiej wpiszą Ale kto wie
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Dwa tygodnie temu byłem na wymianie. Olej + filtry. Koszt 199 pln.
550 pln to cena przeglądu.
550 pln to cena przeglądu.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
- Imię: Sławomir
- Auto: Astra J Cosmo
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
Z tego co wiem to u nas w ASO (częstochowa) nie wbijają do obcojęzycznych książek serwisowych ( nie muszą znać języka,a za to muszą ją dokładnie wypełnić), a nowej polskiej to już napewno nie dostaniesz, za to jak poprosisz to dostaniesz zastępczą książkę serwisową (za darmo), która pełni taką samo rolę.
Byłem na przeglądzie na początku kwietnia, przegląd jest ~460 zł (netto), tylko że jest to zaledwie początek faktury.
Po kupieniu samochodu zawsze warto zrobić sobie dobry start i powymieniać większosć płynów i wszystkie filtry.
Wymieniłbym świece, a nawet olej w skrzyni biegów, choć Aso ci powie, że olej jest dożywotnio, twoja decyzja czy chcesz aby ten termin "dożywotnio" wystąpił później czy wcześniej.
Jeżeli zależy ci na dobrej historii serwisowej auta, to staraj się wszystko naprawiać w ASO, bo dokumenty z ASO na których przez cały żywot samochodu będziesz miał tylko wymianę oleju, a resztę będziesz robił u pana Heńka na nic się zdadzą przy sprzedaży auta.
Jeszcze mała uwaga, przy przeglądzie mechanicy ASO czasami robią więcej niż potrzebna, więc jak przeprogramowałeś jakiś moduł to zwróć im uwagę aby go nie ruszali, szczególnie jak to jest moduł silnika, zdarzało się niektórym kolegom wjeżdzać na przegląd z chipem, a wyjeżdzać bez, bo Aso przeprogramowało moduł silnika bo akurat mieli taką aktualizację.
Byłem na przeglądzie na początku kwietnia, przegląd jest ~460 zł (netto), tylko że jest to zaledwie początek faktury.
Po kupieniu samochodu zawsze warto zrobić sobie dobry start i powymieniać większosć płynów i wszystkie filtry.
Wymieniłbym świece, a nawet olej w skrzyni biegów, choć Aso ci powie, że olej jest dożywotnio, twoja decyzja czy chcesz aby ten termin "dożywotnio" wystąpił później czy wcześniej.
Jeżeli zależy ci na dobrej historii serwisowej auta, to staraj się wszystko naprawiać w ASO, bo dokumenty z ASO na których przez cały żywot samochodu będziesz miał tylko wymianę oleju, a resztę będziesz robił u pana Heńka na nic się zdadzą przy sprzedaży auta.
Jeszcze mała uwaga, przy przeglądzie mechanicy ASO czasami robią więcej niż potrzebna, więc jak przeprogramowałeś jakiś moduł to zwróć im uwagę aby go nie ruszali, szczególnie jak to jest moduł silnika, zdarzało się niektórym kolegom wjeżdzać na przegląd z chipem, a wyjeżdzać bez, bo Aso przeprogramowało moduł silnika bo akurat mieli taką aktualizację.
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Wymieniaj to w cholerę.draxterix pisze:Żywotność oleju mam na 33% więc spokojnie poczekam do sierpnia (to tylko 3 miesiące).
[External Link Removed for Guests]