szarpiące przerywające obroty w zakresie 2-2,5 tyś obr.

Awatar użytkownika
leszekastrag

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 26 kwie 2015, 14:02
Imię: Leszek
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

szarpiące przerywające obroty w zakresie 2-2,5 tyś obr.

#1

Nieprzeczytany post autor: leszekastrag »

Opel Astra G 1.6 16v 101 KM ecotec, Witam mój problem to szarpiące falujące przerywające obroty wystepujące tylko na zagrzanym silniku w zakresie 2-2,5 tyś obrotów na zimnym problem nie wystepuje, na zagrzanym, poniżej 2 tys obrotów i powyzej 2.5 wszytko ok !, w samochodzie wyczyściłem już przepustnice, zawór EGR, czujnik przepływu powietrza, silniczek krokowy, tak samo wymieniony został już czujnik położenia wałka przepustnicy, czujnik map sensora, po podłączeniu do komputera nie wykazuje błędów, mechanik twierdzi, że może trzeba wymienić cewke zapłonową,

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Żadne awarie cewki nie zmieniają się wraz z obrotami. Temperatura może mieć wpływ na cewke ale nie obroty. Z kolei obroty mogą mieć wpływ na czujniki wałków. Sprawdź na komputerze. Bo to coś wygląda tak, jakby on zaczynał wariować wtedy gdy zaczynają pracować zmienne fazy rozrządu.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

leszekastrag pisze:po podłączeniu do komputera nie wykazuje błędów
Przeciez napisal ze nie pokazuje.
kupie podłokietnik przód astra g

Awatar użytkownika
leszekastrag

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 26 kwie 2015, 14:02
Imię: Leszek
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: leszekastrag »

Już trzy razy był podpinany komputer i nie pokazało żadnego błędu za pierwszym razem czujnik map podmieniłem z innego samochodu ale to nie to pozostałe trzy podpięcia nie pokazały nic...........Jutro zobaczę do czujnika wałków ! Dzięki za podpowiedzi jeśli coś jeszcze będe wdzięczny.Jeszcze jedna rzecz strzelanie w wydech wcześniej tego nie było. POZDRAWIAM

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Ja nie mówię o czytaniu błędów. Wejdź w 'life diagnostic" wtedy komputer pokaże wykresy aktualnych parametrów. Potem przejedź się tak ze 5-10km z ciągle odpalonym kompem. I zobaczysz na wykresie który czynnik powoduje ten efekt.

Przykładowo - wyjdzie ci, że szarpie gdy cisnienie czegoś-tam spada poniżej iluśtam. albo gdy kąt wyprzedzenia zapłonu maleje poniżej 16st.

Tylko, że mechaniorowi też musi się chcieć. Ja musiałem w serwisie subaru płacić za usługę i jeszcze do łapy bo nikt nie chciał czasu poświęcić.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
scoTT

Astro-maniak
Posty: 403
Rejestracja: 01 mar 2011, 11:40
Imię: Tadzik
Auto: Astra F hb 3D, F kombi, GSI c20ne
Silnik: x16xel, x16szr+gaz
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok i 20 km akalic
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: scoTT »

Tu poruszaliśmy temat strzelania w wydech [External Link Removed for Guests]
"Opinia jest jak dupa, Watson"-powiedział Holmes. "Każdy ma własną..."
+ dodatkowo mój drugi grat Jedencztery w trakcie rozbierania, szpachlowania, malowania, składania viewtopic.php?f=100&t=830608

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#7

Nieprzeczytany post autor: certino »

Miałem kiedyś przypadek strzelania w wydech w X16XEL w vectrze b. Okazało się, że rozrząd skoczył o dwa zęby. Wszyscy się dziwili, że silnik to przeżył bez poważnej awarii.

ODPOWIEDZ