Astra H 1.6 2008 - Klekotanie Silnika.

mpek

Astro-maniak
Posty: 76
Rejestracja: 03 maja 2012, 14:17
Imię: Maciek
Auto: AH
Silnik: Z16XEP
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 1 raz

Re: Astra H 1.6 2008 - Klekotanie Silnika.

#11

Nieprzeczytany post autor: mpek »

A jakie masz te błędy?

Awatar użytkownika
d2t6

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2014, 13:10
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: wielkopolskie

#12

Nieprzeczytany post autor: d2t6 »

coś takiego się pokazało ECN 001304 i ECN 001004
w necie sprawdziłem że to zapłon i zasilenie powietrzem/paliwem ale pewności nie mam
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015, 7:47 przez d2t6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mofades

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 kwie 2015, 10:50
Imię: Damian
Auto: Astra H 1.6
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Szkocja

#13

Nieprzeczytany post autor: Mofades »

Hejka!

Sytuacja wyglada nastepujaco, dotarlem do mechanika gdy objaw sie nasilil (goracy silnik / bardzo ciepla pogoda).
Przysluchiwanie sie klekotaniu raczej nie dalo pewnego rezultatu, kolektor ssacy, tloki lub popychacze hydrauliczne lub zmienne fazy rozrzadu.
Nie wie do konca co to jest, moze tylko zakladac, mowi ze bez rozebrania nie da sie na 100% stwierdzic co to jest.
Koszt poczatkowy to 1000zl za samo rozebranie i zlozenie + czesci (w zaleznosci co to bedzie).

Na razie z tym jezdze, niebawem bede wymienial rozrzad wiec przy okazji powiem by zajrzeli zeby te stuki zlokalizowac.

Jestem troszke zalamany jakoscia, myslalem ze kupilem dobre autko no ale wszystkiego na miejscu nie da sie sprawdzic :)

Pozdrawiam.

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Z16XEP nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. ZMIEŃ MECHANIKA na początek, bo generalnie albo Ty coś przekręcasz, albo gość nie ma zielonego pojęcia o tym samochodzie. Sprawdź luz zaworowy na początek i kolektor. Silnik zostaw narazie w spokoju.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

Awatar użytkownika
d2t6

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2014, 13:10
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: wielkopolskie

#15

Nieprzeczytany post autor: d2t6 »

u mnie tak to brzmi filmik zrobiony w garażu więc echo trochę potęguje dźwięk do mechanika jestem już ustawiony nie powiedział nic konkretnie ale zacznie od sprawdzenia luzu zaworowego

a tu filmik
[External Link Removed for Guests]

MarsAstra

#16

Nieprzeczytany post autor: MarsAstra »

Witam,

Miałem ten sam problem, ale został rozwiązany:). Silnik pracował bardzo głośno, klekotał prawie jak diesel, chociaż pracował równo. Podczas jazdy samochód nie tracił mocy.
Cóż, jak się okazało przyczyną takiego stanu był kolektor ssący,a ściślej jedna z czterech płytek - przepustnic, która była po prostu wyrobiona i zluzowana. Klekotała, a jak się łatwo domyślić w momecie, gdy samochód stał - wpadała w wibracje i stukała głośniej - stąd ten dziwny dzwięk podobny do silnika diesela. Koszt nowego kolektora - niecałe 3000
Ale i na to jest sposób.
Najlepiej udać się do dobrego mechanika - niech wymonutuje kolektor i pokaże o co cho. Następnie trzeba wziąć go i poszukać na własną rękę na autokasacjach (koszt - kilkaset złotych) i zweryfikować osobiście także po numerach czy mamy ten sam model części. (można przy okazji na miejscu sprawdzić luz na płytkach używanego kolektora.....albo zakupić na allegro ale wiadomo jak jest....
Odpaliłem silnik i.....nie słyszę, że pracuje....jaaaka ulga, a jaka radość! .
Jeśli ktoś chce namiary na serwis w Gda - zapraszam.

Awatar użytkownika
d2t6

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2014, 13:10
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: wielkopolskie

#17

Nieprzeczytany post autor: d2t6 »

u mnie to niestety koła zębate zmiennych faz rozrządu we wtorek jadę na wymianę wszystko razem ok. 1600 zł :(

piter77

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 26 mar 2015, 20:09
Auto: Astra J kombi
Silnik: A16XER
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: piter77 »

Hej.
Co do kół rozrządu ( bo mialem to samo w poprzedniej Astrze w tym samym silniku).
Charakterystycznym jest fakt że przy odpalaniu silnik przez kilka sekund zazgrzyta ( troszke podobny zgrzyt jak ten przy przetrzymaniu rozrusznika). Po tej krótkiej chwili dzwięk ustaje. Mi powiedzieli zeby jezdzic az nie bedzie juz bardzo głosno...i ja jezdzilem z tym od78 tys do ok 120 tys. Potem faktycznie dzwiek sie nasilil wiec wymieniłem kolo, ale.... jedno tylko. Mechanik rozebral i stwierdzil ktore do wymiany ( a w ASO oczywiscie odrazu chcieli wymienic dwa kola).
Koszt z robocizną wyszedl mi 900zl

Awatar użytkownika
d2t6

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2014, 13:10
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: wielkopolskie

#19

Nieprzeczytany post autor: d2t6 »

ja to tylko mam nadzieje, że tych dwóch różnych mechaników u których byłem wystawili dobrą diagnozę bo u mnie aż do rozgrzania silnika nic nie słychać (słychać tylko na wolych obrotach)chociaż dźwięk klekotania ewidentnie nawet na moje ucho dochodzi spod osłony paska rozrządu

pio124

Astro-maniak
Posty: 167
Rejestracja: 12 lut 2012, 19:30
Imię: Piotr
Auto: Była AH Z13DTH, jest Zafira
Silnik: Z18XER
Województwo: Zagranica - UE

#20

Nieprzeczytany post autor: pio124 »

piter77 pisze: ...i ja jezdzilem z tym od78 tys do ok 120 tys.
A można wiedzieć jaki to był okres czasu ?

ODPOWIEDZ