Astra H, 1,4 XEP 90KM, szarpanie (wrecz 'odcinanie') podczas przyspieszania
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Re: Astra H, 1,4 XEP 90KM, szarpanie (wrecz 'odcinanie') podczas przyspieszania
Witam ponownie. Temat niestety nie jest w pelni rozwiazany. Wymienilem cewke na nowa BOSCH. Musze powiedziec, ze szarpanie znacznie sie zmniejszylo, ale niestety nadal wystepuje. Auto po prostu nierowno, niejednostajnie przyspiesza. Nowy element nakierowujacy na usterke jest taki, ze czasem, rzadko, ale czasem zapala sie po wlaczeniu silnika kontrolka auta 'z kluczykiem', co oznacza: 'awarie silnika, osprzetu lub skrzyni biegow'. Po ponownym odpaleniu auta kontrolka znika. Mam rowniez takie wrazenie ze auto nie ma pelnej mocy np na 4 biegu gdy chce go szybciej rozpedzic. Na jedynce startuje jak rakieta, dwojka szarpanie, trojka troche tez szarpie, minimalnie wyczuwalne, czworka to subiektywny brak mocy. Prosze o wskazowki bo juz naprawde nie wiem gdzie lezy problem. Podlaczylem prosty program na komputerze do odczytu bledow: bledow brak. Dziekuje za wszelka pomoc. Pozdrawiam
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 lut 2012, 17:33
- Imię: Jarek
- Auto: astra h
- Silnik: 1.4
- Województwo: pomorskie
Podlacz Opcom lub tech bo te proste nie wszystko pokazują, w moim przypadku zauważyłem ze jak temp na zewnątrz jest powyżej tak 15 auto mniej szarpie i lepiej się zbiera, kurna czasami tęsknię za moim fiatem 125[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] tam wszystko bylo jasne, a teraz znajdź dobrego mechanika ci ci nie wymieni pół auta zanim dojdzie do sedna.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 29 mar 2014, 15:40
- Auto: Astra GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: mazowieckie
A może łapie Ci gdzieś lewe powietrze?? Ja miałem podobne objawy
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Dziekuje za podpowiedzi.
A na jakie parametry zwracac uwage przy OP-COMie?
I gdzie kolego miales ta nieszczelnosc w dolocie? W ktorym miejscu dokladnie? Bo opaski mam na maxa poprzykrecane...
A na jakie parametry zwracac uwage przy OP-COMie?
I gdzie kolego miales ta nieszczelnosc w dolocie? W ktorym miejscu dokladnie? Bo opaski mam na maxa poprzykrecane...
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Przede wszystkim odczytaj błędy bo jak świeciła Ci się kontrolka to błąd w pamięci siedzi.
Co do konkretnych parametrów ciężko powiedzieć, wszystkie są ważne. Zobacz jak się zachowują wartości potencjometrów przy pedale gazu, odczyty z położenia przepustnicy, przepływki, spalanie stukowe, jak się zachowuje pozycja egr.
Co do konkretnych parametrów ciężko powiedzieć, wszystkie są ważne. Zobacz jak się zachowują wartości potencjometrów przy pedale gazu, odczyty z położenia przepustnicy, przepływki, spalanie stukowe, jak się zachowuje pozycja egr.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Witam ponownie. Chcialem sie podzielic kolejnym dosciadczeniem. Otoz poodpinalem wtyczki od roznych czujnikow i znalazlem 'mokra' wtyczke i gniazdo od czujnika polozenia walka rozrzadu. Na weekand postaram sie skontrolowac wtyczke od czujnika polozenia walu korbowego. Niestety dostep jest tragiczny, tylko z kanalu, wiec musi to zaczekac do weekandu. Jednak po wyczyszczeniu czujnika pol. walka rozrzadu szarpanie sie zmniejszylo. Przypomne ze mokra wtyczka pierwszej sondy lambda mi ja zalatwila, spowodowalo to uszkodzenie drugiej sondy oraz obecne problemy.
Co do powyzszych postow - dziekuje za wskazowki. Niestety blad sie nie zapisal. Po wymianie cewki raz swiecila kontrolka z kluczykiem ale po ponownym uruchomieniu silnika zgasla. Szczelnosc dolotu sprawdzony, przeplywka pokazuje rzeczywiste logiczne wartosci, podobnie dobre mam wskazania polozenia przepustnicy. Do EGR mam okropny dostep, caly dzien roboty, wyciaganie akumulatora itp... zostawie go sobie na koniec. Gdybyscie mieli szanowni forumowicze jeszcze jakies pomysly to z gory dziekuje.
Co do powyzszych postow - dziekuje za wskazowki. Niestety blad sie nie zapisal. Po wymianie cewki raz swiecila kontrolka z kluczykiem ale po ponownym uruchomieniu silnika zgasla. Szczelnosc dolotu sprawdzony, przeplywka pokazuje rzeczywiste logiczne wartosci, podobnie dobre mam wskazania polozenia przepustnicy. Do EGR mam okropny dostep, caly dzien roboty, wyciaganie akumulatora itp... zostawie go sobie na koniec. Gdybyscie mieli szanowni forumowicze jeszcze jakies pomysly to z gory dziekuje.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Witam. W dniiu dzisiejszym doszly nowe objawy. Moze jednak znajdzie sie ktos, kto mial podobny problem i sie z nim uporal. Otoz podczas jazdy zaczal kilkukrotnie migac check engine, potem kontrolka check sie juz palila, wowczas auto zaczelo jakby warczec podczas przyspieszania. Po ponownym uruchomieniu silnika check sie juz nie swiecil, objawy ustapily. Natomiast szarpanie na dwojce jak i ogolny brak mocy pozostal.... Niestety blad sie nie zapisal i nie mialem pozniej mozliwosci go zczytac. Pomocy ;-(
-
- Posty: 249
- Rejestracja: 02 sie 2012, 15:45
- Imię: Jarek
- Auto: AH kombi/CC van 2006
- Silnik: Z14/12XEP x2 Elpigaz
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź-Janów
- Pomocny: 1 raz
Heh.
U mnie także poszarpuje (ale lekko) przy około 2tys.
Z rzeczy które wyeliminowałem - egr - wymieniony i zaślepiony , świece wymienione , cewka podmieniana na taką z auta nie szarpiącego.Czyszczenie przewodów gumowych z pokrywy do przepustnicy i kol. dolotowego.
Ostatnio wyczyściłem i podmieniłem przepustnice.
I Astra dalej poszarpuje , został mi jeszcze reduktor (bo jest stary) wtryski były podmieniane.
Ja się muszę chyba nauczyć z tym żyć - bo wymiana silnika czy generalka nie wchodzi w grę , nie ma sensu.
pozdro
U mnie także poszarpuje (ale lekko) przy około 2tys.
Z rzeczy które wyeliminowałem - egr - wymieniony i zaślepiony , świece wymienione , cewka podmieniana na taką z auta nie szarpiącego.Czyszczenie przewodów gumowych z pokrywy do przepustnicy i kol. dolotowego.
Ostatnio wyczyściłem i podmieniłem przepustnice.
I Astra dalej poszarpuje , został mi jeszcze reduktor (bo jest stary) wtryski były podmieniane.
Ja się muszę chyba nauczyć z tym żyć - bo wymiana silnika czy generalka nie wchodzi w grę , nie ma sensu.
pozdro