Geometria koł

Awatar użytkownika
wesolyaniol

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2014, 23:53
Imię: Kamil
Auto: Astra H
Województwo: małopolskie

Geometria koł

#1

Nieprzeczytany post autor: wesolyaniol »

Witam robiłem geometrie zawieszenia i wyszlo mi pochylenie koła lewego przod 0s. i 30' gdzie tolerancja jest -1s 20' - 0s 10'
prawe mam dobrze -1s 12' mechanik mowił ze jest to nie duze wykroczenie i jesli podczas jazdy jest wszystko ok to mozna jezdzic. Dodam ze cala reszte mam bdb. Ale jak to moja ciekawość jesli bede robil w przyszlosci zawieszenie to co wymienić zeby skorygowac ta roznice ? tuleje wahacza juz dwa wymieniałem

Opel Astra h 1.9 GTC 150 km

Pozdrawiam

mateusz1988

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: z16se
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA

#2

Nieprzeczytany post autor: mateusz1988 »

Kazde auto ma normy wychylenia sa ta zbieznosc ,rozbierznośc kat wychylenia sworznia zwrotnicy i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Inne nastawy maja auta przednio napedowe a inaczej tylno napędowe. Badania powinno sie robic na kołach dedykowanych do auta nie wiekszych i nie mniejszych. Bo da to juz przekłamanie. Przy złym ustawieniu kół bieznik nie bedzie sie równomiernie scierał.
Dziwi mnie czemu ten mechanik nie ustawił tego?? Przeciez juz rozłozył przyządy pomiarowe na koła wystarczyło dokrecic/odkręcic srubę czy drązek i po kłopocie. Koszt zbieznosci jest smieszny bo od 50 do 100 zł taniej niz nowe opony wydaje mni sie gra nie warta swieczki. . Za ile przewidujesz nastepny remont zawieszenia??

Awatar użytkownika
wesolyaniol

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2014, 23:53
Imię: Kamil
Auto: Astra H
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: wesolyaniol »

Zbieznosc mi ustawił, ale mowil ze kat pochylenia kola nie moze ustawic.. moze to byc wybita sprezyna,zwrotnica itp nie wiem kiedy nastepny remont po ogledzinach stwierdzili ze tylko 2 x tuleje wahacza do wymiany i to zrobilem.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Faktycznie w Astrach H, jak i w wielu innych nowych konstrukcjach zawieszenia, kąta pochylenia się nie reguluje.
Jedyny parametr podlegający regulacji z przodu to zbieżność a z tyłu nie ma w ogóle regulacji czegokolwiek.
Ale jest wyjście z sytuacji:
[External Link Removed for Guests]

Takie śruby pozwalają na regulację w granicach plus/minus 3 stopnie.

Awatar użytkownika
wesolyaniol

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2014, 23:53
Imię: Kamil
Auto: Astra H
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: wesolyaniol »

Są to uniwersalne śruby ? czy do astra h musze szukać ?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Nie ma uniwersalnych, są ściśle dedykowane do konkretnego auta.
Ważna jest średnica, długość. Także musisz szukać do swojego modelu auta.

gomez405

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 04 cze 2012, 15:07
Imię: marcin
Auto: Astra h
Silnik: z16xep
Województwo: małopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: gomez405 »

A czy po wymianie amortyzatorów należy jechać na geometrie i kąty???

Astrid

Astro-maniak
Posty: 99
Rejestracja: 20 wrz 2013, 20:49
Imię: Dominika
Auto: Turbo :)
Silnik: Z20LEL
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Astrid »

a czy niedźwiedź sra w lesie???

gomez405

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 04 cze 2012, 15:07
Imię: marcin
Auto: Astra h
Silnik: z16xep
Województwo: małopolskie

#9

Nieprzeczytany post autor: gomez405 »

Aleś inteligent w tym temacie piszą ze nie a w innych ze regulować zbieżność i kąty

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: melon »

Przy wymianie amora odkręcasz go od zwrotnicy - 2 śruby. Mała szansa, aby udało Ci się to skręcić tak jak było. Mimo, że na oryginalnych śrubach teoretycznie regulacji nie ma, to w praktyce mają niewielki luz co wpływa na kąt pochylenia koła. Wraz ze zmianą kąta pochylenia zmienia się zbieżność. Ja mimo, że się starałem poskręcać tak samo, to i tak się okazało, że potrzebna była korekta.

ODPOWIEDZ