Temperatura cieczy chłodzącej
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 14 mar 2015, 20:47
- Imię: Marek
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP + LPG
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Temperatura cieczy chłodzącej
Cześć. Ostatnimi dniami zrobiło się nieco cieplej i z ciekawości włączyłem sobie tryb serwisowy w mojej astrze, by sprawdzić, jak zachowuje się przy takich temperaturach. I chyba jest pewien problem. Zauważyłem, że przy staniu w korkach, jeździe na 1, 2 biegu, czyli czołganiu się przez skrzyżowania Wrocławia o godzinie 17:00, komputer pokazywał czasami 110 stopni płynu chłodzącego. Gdy udało mi się przejechać normalną prędkością ok. 40-50 km/h dłuższy odcinek, temperatura schodziła. W zimie, czy w chłodniejsze dni, komputer zawsze pokazuje zakres temperatur między 89 a 94 stopnie. Powiedzcie mi, czy tak wysoka temperatura w takich warunkach miejskich to norma?
[External Link Removed for Guests]
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Ja ma podobnie. Przy 108 stopniach załącza wentylator.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Jest to norma, silnik czy jedzie czy stoi w korku cały czas produkuje ciepło, które ma odprowadzić chlodnica. Jak auto jedzie to opływ powietrza studzi chłodnicę a wiec płyn a jak auto stoi w korku to temperatura rośnie. Ale ktoś kiedyś pomyślał, ze takie cos będzie miało miejsce i po to montowane są wentylatory aby zamiast samoczynnego opływu powietrza wymuszały ten opływ... Tak wiec jak sam widzisz, producent niejako sam mówi nam pośrednio, ze takie temperatury są norma.gemaro pisze:Powiedzcie mi, czy tak wysoka temperatura w takich warunkach miejskich to norma?
A w zimie miales "zimniejszy" płyn bo było zimniej i temperatura otoczenia chodziła płyn, nawet w korku...
[External Link Removed for Guests]
- gryngol
- Posty: 76
- Rejestracja: 21 lut 2009, 19:04
- Imię: Maciej
- Auto: Astra H Caravan SPORT
- Silnik: z18xe
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Sprawdźcie czy załącza się Wam pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Ja tak miałem jak był uszkodzony rezystor i włączał się jedynie drugi bieg przy 109-110 st. Po wymianie załącza się teraz pierwszy przy ok 100st.
No ale w 1.6 może być inaczej.
No ale w 1.6 może być inaczej.
Pozdrawiam
Gryngol
Astra H Caravan Sport 1.8 16v
[External Link Removed for Guests]
Gryngol
Astra H Caravan Sport 1.8 16v
[External Link Removed for Guests]
- Herdalis
- Posty: 69
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 21:26
- Imię: Piotrek
- Auto: Aktualnie brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa - Ursus
Również przerabiałem ten temat niedawno Generalnie temperatura dochodziła do 108, załączał się wentylator i temperatura spadała do 103 i tak w kółko (na postoju). Przeglądnąłem dosyć dokładnie zasoby internetowe i w końcu na forum vectry c z silnikiem z18xer napisali, że jest to w tych silnikach norma - odpowiada za to grzałka, która znajduje się w termostacie, cytuje (pisownia oryginalna): "Kolego w tym silniku jest grzałka która podgrzewa płyn w termostacie gdy silnik pracuje pod obciążeniem żeby się wcześniej otwierał, a z małym obciążeniem nie podgrzewa i wtedy otwiera się przy 105 stopniach, jest wtedy ekonomiczniejszy, jeśli grzałka nie działa to sterownik widzi wyższą tęperaturę i może go ograniczać, w tych silnikach chyba wymienia się cały termostat a nie wkład".
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 kwie 2015, 14:22
- Auto: Opel Astra H GTC
- Województwo: lubelskie
Witam,
Dzisiaj pierwszy raz odkopałem w BID kontrolkę temperatury pracy, no właśnie to jest temp silnika, oleju czy czego?
Na starcie było 73 stopnie, potem podczas jazdy wskazy bujały się głównie w przedziale 88-95, raz mi podskoczyło gdy stałem na światłach do 98 i potem spadło do 90 znowu tak sobie skakało raz 89, raz 90 itd, ogólnie 89-95 najczęściej. Rozumiem, że nie mam się czym martwić i to normalne wskazy?
Zastanawia mnie tylko ten skok do 98, to już prawie temperatura wrzenia! Jak jest u Was, mam panikować?
Dzięki za pomoc.
Astra H GTC 1,4 90KM Z14XEP
Dzisiaj pierwszy raz odkopałem w BID kontrolkę temperatury pracy, no właśnie to jest temp silnika, oleju czy czego?
Na starcie było 73 stopnie, potem podczas jazdy wskazy bujały się głównie w przedziale 88-95, raz mi podskoczyło gdy stałem na światłach do 98 i potem spadło do 90 znowu tak sobie skakało raz 89, raz 90 itd, ogólnie 89-95 najczęściej. Rozumiem, że nie mam się czym martwić i to normalne wskazy?
Zastanawia mnie tylko ten skok do 98, to już prawie temperatura wrzenia! Jak jest u Was, mam panikować?
Dzięki za pomoc.
Astra H GTC 1,4 90KM Z14XEP
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Tu masz opis co oznaczają poszczególne pozycje Test Mode [External Link Removed for Guests]
A co do temperatury 1,4 to jest mnóstwo informacji na forum, wystarczy poszukać
A co do temperatury 1,4 to jest mnóstwo informacji na forum, wystarczy poszukać
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 42 razy
Wodę masz zalaną, czy płyn? Po to się stosuje płyn, aby w zimie nie zamarzał i w lecie miał wyższą temperaturę wrzenia niż woda. W mojej ocenie wszystko u ciebie jest ok.NowyPosiadaczAstry pisze: Zastanawia mnie tylko ten skok do 98, to już prawie temperatura wrzenia! Jak jest u Was, mam panikować?
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 kwie 2015, 14:22
- Auto: Opel Astra H GTC
- Województwo: lubelskie
No płyn, płyn, różowy sikacz Dzięki za odpowiedź, uspokoiłeś mnie. Dopiero się uczę tego auta...