Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka [AH]

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

Re: Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka [AH]

#21

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Moduł zamontowany.

U mnie silnik już wyłamał ogranicznik. Kwestią czasu było pewnie ukręcenie oski ...

Fotki i filmik z prac ;).

Podłączenie :
Obrazek

Układ zamocowany do obudowy silnika dmuchawy :
Obrazek

Wyłamany ogranicznik :
Obrazek

Na koniec filmik, że nic nie zepsułem :lol: :
[External Link Removed for Guests]
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Dzięki za fotorelację. Oś też byś mógł skontrolować, patrząc na bezwładność silnika po zatrzymaniu klapy wydaje mi się, że już może być naderwana.

Jakby ktoś chciał wiedzieć co jest w środku bez niszczenia izolacji:
IMG_20151010_154218.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Najlepsze jest to, że użyłem tego może ze 20 razy od wyjechania autem z salonu.

Straszna niedoróbka. I to po 8 latach modelu na rynku...
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Może tak trafiłeś. Jeździło u nas w firmie przez 4 lata chyba ze 12 tych Astr H i w żadnej nie było z tym problemu, w tym w mojej, a nie raz, nie dwa przełączałem na obieg wewnętrzny.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Problem występuje niemal w każdej astrze, kwestia tylko czasu czy występuje szybciej czy później.
Brak jakiejkolwiek regulacji "pracy silnika" w krańcowych położeniach niestety należy nazwać niedoróbką bo jak widać po modyfikacjach można nad tym panować na kilka sposobów.

Być może jest to wina podziału zadań biura konstrukcyjnego i niedogadanie tematu.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Wszystko działa i działało wcześniej, a ja zainteresowałem się tym prewencyjnie.

Jakby nie ten temat to do dzisiaj bym nie wiedział, że tam sie może coś zepsuć.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Po kupnie auta (używane) pierwsze co zrobiłem to zajrzałem na tą klapke, to co ujrzałem wcale mnie nie zdziwiło :lol:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
rabanekDNB

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:43
Imię: Adam
Auto: opel astra 3 GTC
Silnik: Z18XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#28

Nieprzeczytany post autor: rabanekDNB »

Witam,

U mnie silnik już wyłamał plastik i nie mam obiegu zamkniętego w astrze:( Czy jest jeszcze możliwośc zakupu tego "dodatku"?

Pozdrawiam Adam

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Tak, zawsze mam jedną sztukę na biurku gotową do wysyłki.
Jednak w przypadku gdy silniczek narobił już szkód to trzeba będzie je naprawić a "dodatek" jedynie chroni przed ponownym zepsuciem.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
rabanekDNB

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:43
Imię: Adam
Auto: opel astra 3 GTC
Silnik: Z18XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#30

Nieprzeczytany post autor: rabanekDNB »

W takim razie jak juz obieg wewnętrzny przestał działać bo "klapka juz sie nie rusza" w jaki najtańszy sposób mozna to naprawić? Czy mozna dokupić ta uszkodzoną część bez wymiany całej nagrzewnicy?

ODPOWIEDZ