Wymiana taśmy i kierownicy

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

#61

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Tylko że w odzielnej wiązce są od zasilania. Natomiast taśma od grzania ma dwa dodatkowe PINy 9 i 10 , sygnał załączenia grzania z panelu oraz sygnał potwierdzenia załączenia -dioda na panelu. Czyli problemem nie działania tempomatu może być różnica w taśmach. Końcówka pomarańczowa polift żółta przedlift.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

SQ9KRD

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

#62

Nieprzeczytany post autor: SQ9KRD »

Dziś już za późno by znów rozbierać kierownice ale wydaje mi się ze i w jednej i w drugiej piny leciały tak samo . Zastanawia mnie to programowanie CIM gdyż przy całkowitym skręcie kierownicy pokazuje wartość 260 stopni a gdy kręcę w drugą wartość wychodzi poza zakres i wtedy wyskakuje błąd. Szukam sposobu ja zresetowanie wskazań z CIM`a.

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#63

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Wychodzi poza zakres czyli jaka jest ostatnia wartość. Czy przechodzi przez zero czy nie. Trzeba zaobserwować na Opcomie czy wartość zmienia sie od 0-360 czy przechodzi przez 0. Przypuszczam że od 0-360. Ustaw czujnik na 180 odłącz akumulator, wyjmij czujnik z taśmy ustaw ją na środku jeżeli nie jest, oczywiście kierownica ustawiona na wprost. Podłącz akumulator może bedzie dobrze.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

SQ9KRD

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

#64

Nieprzeczytany post autor: SQ9KRD »

Taki mam plan na jutro + wymontowałem manetke tempomatu ze starej i przełożę do nowej. Zobaczymy czy tempomat odżyje.
Aczkolwiek w OP-Comie jest opcja kalibracji co powinno załatwić sprawę bez rozbierania. Niestety niewiem jak wyglada procedura kalibracji.

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#65

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Właśnie o tym miałem napisać żeby przełożyć przełącznik tempomatu w końcu jest jeden przycisk więcej i jakaś różnica musi być.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

SQ9KRD

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

#66

Nieprzeczytany post autor: SQ9KRD »

Miałem chwile luzy w robocie wiec wyskoczyłem i pobawiłem się troszkę oto co ustaliłem :)

Po pierwsze wiązki w kierownicy są identyczne ( oczywiście pomijając układ grzania ale o tym było już wcześniej )

Po drugie zrobiłem jeszcze raz test błędów

Wiadomo błędy programowania szyb pomijam. Kierownice i resztę podłączyłem na pająka wraz poduchą

Obrazek

Okazuje się że błędy wynikały ze złego położenia czujnika CIM. Czujnik pracuje w zakresie +/- 720 stopni.

Obrazek

Postanowiłem ustawić go w wartości 0 ( tak mi się jednak zdawało ) . Tak poskładałem całość.
Błąd ESP - zgasł
Błąd wspomagania kierownicy - zgasł

Po ponownym odpaleniu i sprawdzeniu okazuje się ze jestem przesunięty o ok -180 stopni.

Obrazek

Pozostał 1 błąd i prawdopodobnie wynika właśnie ze złego ustawienia czujnika.

Obrazek

Dla potomności w między czasie znalazłem instrukcję kalibracji tego czujnika więc prawdopodobnie nie trzeba go nawet demontować.

[External Link Removed for Guests]

oray

[External Link Removed for Guests]

Dodam iż w pierwszej kolejności wymieniłem manetkę tempomatu na starą i znów działa.

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#67

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Najważniejsze że wszystko ogarnąłeś i działa, bo stres musiał lekki być.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2015, 12:59 przez aras2, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

SQ9KRD

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

#68

Nieprzeczytany post autor: SQ9KRD »

W drodze do domu sprawdzę czy przy pełnym skręcie kół nie pojawi się jakiś problem gdyż te 180 stopni może wyjść poza zakres pracy. Jeśli ktoś posiada AFL to na 100 % musi mieć prawidłowo ustawione gdyż z tego czujnika bierze informacje o doświetlaniu

PS. Jakie warunki muszę spełnić by móc przeglądać inne części forum między innymi garaże ??

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#69

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Osoby nie posiadające przynajmniej 15 postów na forum mają status "Nowo zarejestrowany użytkownik".
Osoby takie, ze względów bezpieczeństwa mają na forum ograniczone możliwości. W skład tego wchodzi:
ograniczenie dostępu do niektórych działów na forum m.in. giełda, prezentacje samochodów, czat
brak możliwości używania avatarów
brak możliwości używania podpisów/sygnatur
brak możliwości przeglądania profili

Już powinieneś móc.

Tę manetkę tempomatu możesz sprzedać, czasem się ludziom psuja i kupują całą kierownicę.

EDIT:
I jeszcze jedno, AFL to akurat najmniej ważny układ, dla którego czujnik skrętu daje sygnał.
Przede wszystkim dla ABS, ESP oraz dla wspomagania kierownicy. Jest to jeden z ważniejszych czujników w aucie.

SQ9KRD

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

#70

Nieprzeczytany post autor: SQ9KRD »

Niestety przygód ciąg dalszy. W drodze do domu nagle kierownica sama skręciła o ok 20 stopni w lewo i permanentnie chciala skręcać. To prawdopodobnie było powodem nie skalibrowanego czujnika CIM. Ponieważ autkiem porusza się i moja druga połówka postanowiłem podjechać do Opla na kalibrację . Po kalibracji błędy wykasowane. W drodze do domku niestetyu znow sie pojawiły . Występuje jeden błąd wyświetlany 2 razy :

C0710-71 - Steering Position Signal - Invalid Data

Ktoś wie może jak się go pozbyć??

ODPOWIEDZ