Opony - dylemat

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

Opony - dylemat

#21

Nieprzeczytany post autor: kecram »

Jeszcze jedne wpadły mi w oko a mianowicie Fulda SportControl tylko cena jest wyższa niż produktów Premium Goodyear Uniroyal Pirelli Continental itp. Trochę dziwne i ciekawe dlaczego. Może są trwalsze?
Czy ktoś używał tych opon?

Awatar użytkownika
Laz

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2016, 16:57
Imię: Piotr
Auto: Astra J Sport
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Laz »

patryk_wey pisze:QR_BBPOST Co do głośności opony to nie przypominam sobie żeby mi dokuczał jakiś szum, więc z tym było ok. Są twarde i ładnie się kleją, ale to też zasługa zawieszenia jakie miałem w samochodzie.
Opony dobrze się trzymały na zakrętach, nawet jak było mokro to mogłem sobie pozwolić żeby szybciej je pokonywać. Mam taki jeden zakręt jadać do pracy na którym sprawdzam opony i jak go pokonam bez pomocy ESP to znaczy że dają rade. Jak dobrze pamiętam te dunlopy wytrzymały dwa sezony czyli jakieś 25-30 tyś. Miałem je założone w AR 156 2,4 jtd po chipie na 187KM i chyba 430 Nm, nawet jeden raz poleciałem na nich KJS na zlocie alfy gdzie byłem drugi. Przegrałem z AR 156 GTA. Slalom na nich to była bajeczka :D
25-30tyś - jak byś określił styl jazdy?... :) bo odkąd mam bebe na pokladzie, to regularnie testuje ale szybka jazde jedynie na wprost, po zakretach raz w roku na zagranicznych autostradach... i zastanawiam się w tym momencie czy mogę sobie zalozyc wiekszą zywotnosc, czy max rzedu 40-50tys

Awatar użytkownika
patryk_wey

Astro-maniak
Posty: 461
Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
Imię: Patryk
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z18XE + LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: patryk_wey »

Gum nie paliłem, ale z racji tego, że to było moje pierwsze mocniejsze auto to cieszyłem się z dynamiki i wykorzystywałem przyczepność tych opon. Przy normalnej spokojnej jeździe powinny wytrzymać więcej. Ten model to tanich nie należy więc sprawdziłbym zbieżność na Twoim miejscu, bo załatwiłem sobie też kiedyś Goodyeary Eagle F1, które po sezonie były do wyrzucenia, bo od wewnątrz się zjechały. Dunlopy założyłem właśnie po ustawieniu zbieżności.
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Laz

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2016, 16:57
Imię: Piotr
Auto: Astra J Sport
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: Laz »

zbieżności i wogóle stan ukladu jezdno hamulcowego to pilnuje, zwyczajnie musi byc u mnie tiptop. nie szczedze na to srodkow, nie szukam oszczednosci/polsrodkow, bo ma zwyczajnie moja rodzine z punktu a do b przewiezc w jednym kawalku, bez uszczerbkow.

przyczepnosci nigdy za wiele, stad tez zapatruje sie na ten sektor opon, a nie efficient gripy czy bluresponse'y. niemniej tez nie chce opon ktore scieraja sie szybciej od gumki do olowka :)
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 10:56 przez Laz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: kecram »

No właśnie a raczej opony Premium mają właściwością bardzo dobre lecz kosztem trwałości. Zauważyłem że opony z klasy średniej mają gorsze parametry. Wnioskuję że są twardsze choć mogę się mylić.

Krystek

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 24 sty 2017, 10:22
Imię: Krystian
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: pomorskie

#26

Nieprzeczytany post autor: Krystek »

Automat pisze:QR_BBPOST A próbował ktoś kombinacji opon : 2 zimowe na przód a na tył 2 wielosezonowe ?....= nieco lepiej i taniej na zimę.
Ja mam aktualnie i sobie chwale tyle ze z tylu zimowki a przod wielosezony. Kupilem auto na takim zestawie i zima nie bylo zadnych problemow

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Mnie "wpajano",że lepsze opony(lepsza przyczepność) powinny być na osi napędowej.

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: Misza »

To źle wpajano. Poszukaj dlaczego, też tak myślałem ale są bardzo konkretne argumenty dlaczego to jest błędne myślenie
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

kotlet

Astro-maniak
Posty: 55
Rejestracja: 26 cze 2016, 0:22
Auto: Astra J ST
Województwo: małopolskie

#29

Nieprzeczytany post autor: kotlet »

Dlatego:
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 23:33 przez kotlet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szprynkiel

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:01
Auto: Astra J HB
Silnik: A16XER
Województwo: lubuskie
Pomocny: 1 raz

#30

Nieprzeczytany post autor: Szprynkiel »

Jeżeli jesteś wirtuozem prowadzenia to lepsze opony możesz sobie założyć jak chcesz, nawet na krzyż - jedna z przodu druga z tyłu i jeżdżąc ze świadomością, że masz tak założone opony będziesz sobie wyprowadzał auto z każdej sytuacji. Jednak dla przeciętnego kierowcy poruszającego się po drogach zaleca się założenie lepszych opon na tył dlatego, że kiedy tył traci przyczepność i auto zaczyna tańczyć to większość kierowców nie wie lub wie ale nie zdąża odpowiednio zareagować i kończy się to różnymi kolizjami bocznymi lub, przy większych prędkościach, nawet dachowaniem . Kiedy straci przyczepność przód to w najgorszym wypadku wali się w przeszkodę przodem gdzie jest najwięcej stref zgniotu itp.
1996 Astra F kombi X20XEV --> 2007 Vectra C kombi Z19DT --> 2014 Astra J HB A16XER
Obrazek

ODPOWIEDZ