Niepojęty problem Bertone!

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

Niepojęty problem Bertone!

#11

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Jak rozumiem thermostat sprawny? czujnik temperatury silnika sprawny ?

Awatar użytkownika
bondziu19

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2016, 16:21
Imię: Robert
Auto: Astra G 1,8 16V 1998r
Silnik: X 18 XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#12

Nieprzeczytany post autor: bondziu19 »

Termostat sprawny, czujnik wymieniony na nowy, bo myślałem że to on ma wine. W sumie niepotrzebnie go wymieniłem.
Dziś zdemontowałem ten moduł chłodzenia rozebrałem go wyczyściłem i nic nie jest ani nadpalone na tej płytce, ani zaśniedziałe styki nie są. Na dodatek dziś zauważyłem że jak się zapali kontrolka układu chłodzenia to na wyświetlaczu MID pokazuje jak jadę spalanie chwilowe 999,99l/km a jak stoję na światłach to 0.0l/km. Po chwili pokazuję tylko literkę F na wyświetlaczu. Jak kontrolka zgaśnie to pokazuję dobrze. Coraz gorzej jest z tym autem :(
Czy jedno z drugim ma coś wspólnego ?
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 18:38 przez bondziu19, łącznie zmieniany 1 raz.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

O nowe info na temat problemu. Moim zdaniem ewidentnie problem z elektryką, trudno tak na odległość coś doradzić jeśli nie widać co jeszcze się dzieje. Sprawdźcie czy wszystkie masy są dobre, najlepiej miernikiem. Sygnały do MID idą (jeśli się nie mylę) przez sterownik silnika, więc może warto obejrzeć wiązki i kostki od sterownika.

Awatar użytkownika
bondziu19

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2016, 16:21
Imię: Robert
Auto: Astra G 1,8 16V 1998r
Silnik: X 18 XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: bondziu19 »

Jak kupowałem tą astrę to koleś (poprzedni właściciel) mówił że sterownik od silnika był regenerowany. Nie wiem co tam było dokładnie robione ale coś mi się wydaję że teraz wychodzą problemy. Auto jeździ bez zarzutu nie szarpie pali na dotyk itd ale te problemy z chłodzeniem silnika teraz dochodzi ten problem na MIDzie to zaczyna mnie to martwić.

Awatar użytkownika
bondziu19

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2016, 16:21
Imię: Robert
Auto: Astra G 1,8 16V 1998r
Silnik: X 18 XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#15

Nieprzeczytany post autor: bondziu19 »

Sterownik wentylatorów kupiony wymieniony dalej problem występuje. Każda wtyczka, wiązka prześwietlona dokładnie i ja już nie mam pojęcia co się dzieje z tym samochodem. Jeszcze się zastanawiam czy nie zmienić termostatu bo jedna strona chłodnicy jest zimna jak zauważyłem ostatnio, choć ostatnio go zmieniłem ale może się zacina i to jest powodem. Bo nie wiem czy dobrze wnioskuję, sterownik wentylatorów czyta temperaturę z tego małego czujnika w termostacie a jak się zacina to temp. jest wysoka i dlatego wchodzi w stan awaryjny i odpala dwa wentylatory. Czy dobrze wnioskuję ?

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Góra chłodnicy zawsze jest cieplejsza od dołu, więc nie doszukiwałbym się tu problemu. Jeśli nagrzewa się pierwszy silnik, a dopiero później chłodnica, to termostat działa prawidłowo. Z tego co piszesz, to problem z elektryką jest. Zanika sygnał z czujnika temperatury i moduł chłodzenia wchodzi w tryb awaryjny. No i jeszcze ten MID, też gubi sygnał (w tym przypadku z przepustnicy chyba). Jeśli wszystkie kable, połączenia i kostki sprawdzone, to sterownik moim zdaniem jest podejrzany. Jedź do dobrego elektryka.

Awatar użytkownika
bondziu19

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2016, 16:21
Imię: Robert
Auto: Astra G 1,8 16V 1998r
Silnik: X 18 XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#17

Nieprzeczytany post autor: bondziu19 »

Sprawa wygląda następująco. Tata mojego kolegi który pracuje w Oplu podpowiedział mi co robić. Winny jest sterownik silnika który jak wiadomo jest przykręcony do bloku silnika. Powiedział mi aby go odsunąć minimalnie od bloku za pomocą dłuższych śrub i powiem że jest lepiej. Na jakiś czas starczy wiadomo jest że nadaję się do regeneracji i bardzo bym prosił o jakiś namiar na firmę która się zajmuje regeneracją sterownika silnika od Opli.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Firm specjalizujących się w naprawach elektroniki samochodowej jest trochę, ale z nimi jest tak jak ze służbą zdrowia, jest lekarz i lekarz. Trudno jednoznacznie kogoś wskazać, kieruj się pozytywnymi opiniami na temat ich usług. Nie wiem z jakiej części województwa jesteś, ale w miejscowości Lubicz Górny jest dobry fachowiec (p. Witkowski), z tego co wiem dla ASO wielu marek wykonuje usługi. No i chyba nie jest tani, słyszałem że 500 zł średnio bierze, ale czy to jeszcze aktualna cena nie wiem. W google znajdziesz namiary. Ja korzystałem kiedyś z firmy : [External Link Removed for Guests] .

ODPOWIEDZ