Wymiana Filtra Paliwa
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Wymiana Filtra Paliwa
ja założyłem tym razem Boscha i jak na razie cisza. Przejechałem dopiero kilkaset km więc na razie za wcześnie aby się cieszyć. Poprzednio na MANie ten odgłos powrócił po kilku tys km.
- KonstantinPol
- Posty: 459
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Przy wymianie dobrze się zaopatrzyć w strzykawkę 60ml i wężyk dopasowany średnicą do istniejących w aucie.
Dzisiaj wymieniłem filtr. Niestety po odpaleniu i około 30sekundach na 3000 obrotów silnik zgasł i nie dał się uruchomić. Kilkukrotne włączanie zapłonu figę dało. Musiałem zlane wcześniej z obudowy filtra paliwo wstrzyknąć w przewody paliwowe rozpinając je pod maską. Dopiero wtedy silnik po kilkunastu sekundach kręcenia rozrusznikiem załapał. Może dobrym pomysłem było by namoczenie nowego filtra w paliwie przed założeniem - nie wiem, ale uważajcie... Bo już myślałem, że będę pociągiem z działki wracał . Na szczęście na tym forum przeczytałem o manewrze ze strzykawką i przezornie z domu wziąłem
Założony filtr to BOSCH.
Dzisiaj wymieniłem filtr. Niestety po odpaleniu i około 30sekundach na 3000 obrotów silnik zgasł i nie dał się uruchomić. Kilkukrotne włączanie zapłonu figę dało. Musiałem zlane wcześniej z obudowy filtra paliwo wstrzyknąć w przewody paliwowe rozpinając je pod maską. Dopiero wtedy silnik po kilkunastu sekundach kręcenia rozrusznikiem załapał. Może dobrym pomysłem było by namoczenie nowego filtra w paliwie przed założeniem - nie wiem, ale uważajcie... Bo już myślałem, że będę pociągiem z działki wracał . Na szczęście na tym forum przeczytałem o manewrze ze strzykawką i przezornie z domu wziąłem
Założony filtr to BOSCH.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 20:28 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 2 razy.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 wrz 2016, 12:50
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Ja robię inaczej -zaciągam strzykawką paliwo z baku do filtra na podciśnieniu.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Ja zdejmuję cała obudowę filtra i zmieniam go na stole . Nowy filtr zalewam paliwem po czym montuje do samochodu. Auto zapala i chodzi ok 15-20 sekund . Potem zapala za drugim może trzecim razem i już jest ok.
Następnym razem muszę udoskonalić metodę o zatyczkę do przewodu paliwowego idącego do silnika. Z niego wycieka paliwo, jak by je tam zatrzymać to uruchomienie po wymianie powinno być jeszcze łatwiejsze
Następnym razem muszę udoskonalić metodę o zatyczkę do przewodu paliwowego idącego do silnika. Z niego wycieka paliwo, jak by je tam zatrzymać to uruchomienie po wymianie powinno być jeszcze łatwiejsze
Ostatnio zmieniony 02 maja 2017, 9:23 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
kupcie sobie po prostu pompkę gruszkę i po wymianie filtra zaciągacie poprzez puszkę filtra paliwo z baku - metoda szybka, czysta i auto nie gaśnie tylko chodzi bez problemu po odpaleniu...
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
ta gruszka to jak przeowdy puste to nic nie zaciagniesz z baku. Poza tym nie przepchasz przez pompe wysokiego cisnienia. A tak nawiasem to te A17dtj nie mialy elektrycznej juz pompki w baku??
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- tomasz146
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 sie 2017, 0:01
- Imię: Tomek
- Auto: Astra j
- Województwo: lubuskie
Witam wczoraj wymieniłem filtr paliwa w serwisie auto po tej operacji nie chciało zapalić więc mechanik odpalił go samostartem.Pytanie brzmi czy mógł coś uszkodzić silnik 1.7 110KM common raill Pozdrawiam
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 07 sie 2016, 23:21
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,7 110KM
- Województwo: śląskie
Problem jest z zaciągnięciem paliwa po wymianie filtra. Ja wymieniałem u siebie sam na garażu. Trzeba było długo kręcić rozrusznikiem aby auto zaskoczyło - paliwo musi przepłynąć od pompy do silnika a filtr musi się napełnić i to właśnie trwa. Akumulator prawie się rozładował. Ale jak zaskoczy niech popracuje chwilkę najlepiej po trasie i problem rozwiązany do następnej wymiany. Gość w serwisie powinien auto oddać jak był pewny że odpala i pracuje równo.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 07 sie 2016, 23:21
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,7 110KM
- Województwo: śląskie
ASO miałem kiedyś z nimi przygodę. Na gwarancji piszczał układ hamulcowy. Zgłosiłem wyczyścili, po dwóch miesiącach zareklamowałem czyszczenie bo dalej piszczało, po 4 miesiącach od pierwszego zgłoszenia znowu zgłosiłem że piszczy wtedy powiedzieli że tarcza zuzyta poniżej minimum na pierwszych fabrycznych klockach, zalecili wymianę klocków i tarczy za ponad 1 tyś zł. odmówiłem, w domu zmierzyłem bo wydawało mi się że najpierw zużywają się klocki dwa komplety a później tarcza. Pomiary wykazały że nic nie jest wytarte ani klocek ani tarcza. Reklamacja i info o tym, że naciągają. przepychanka emailowa trwała około 5 miesięcy w tym do centrali opla. Wtedy odpisali że tarcza jest przegrzana a nie zużyta i że żle przekazali mi informacje. Jesli przegrzanie nie występowało przy pierwszym zgłoszeniu to ich wina. Przed świętami napisałem do nich że skoro nie potrafimy się dogadać to zostaje auto świat i TVN turbo. w 30 minut oddzwonili i ustalili termin wymiany na swój koszt i tarcz i klocków. Układ czyszcze sam przy każdej zmianie opon lato zima.
Więc serwis zmieniłem a teraz robią tylko olej i zrobią rozrząd końcem roku bo przebieg się zbliża.
Więc serwis zmieniłem a teraz robią tylko olej i zrobią rozrząd końcem roku bo przebieg się zbliża.