Opel Astra G 1,6 8v ,gaśnie silnik

Awatar użytkownika
pawelec

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2017, 7:39
Auto: Astra G 1,6 8v
Silnik: z16szr
Województwo: śląskie

Opel Astra G 1,6 8v ,gaśnie silnik

#1

Nieprzeczytany post autor: pawelec »

Witam
Od dłuższego czasu borykam się z problemem gaszenia silnika oraz prędkościomierzem.Opel Astra G 1,6 8v 75 z16szr 2002r(przebieg 240tys).
Sprawa wygląda następująco jadąc samochodem z jaka kolwiek prędkością samochód po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Obroty spadają do 0 nie zatrzymują sie na określonej wartości wskazań obrotomierza. Problem występuje co jakiś czas.Obecnie żadnych błędów na komputerze,wczesniej błąd sondy lambda za katalizatorem (wymieniona na oryginał).
Filtr paliwa,powietrza wymieniony układ dolotowy szczelny . Miałem samochód u trzech mechaników jeden twierdzi ze zapadnięty katalizator,drugi ze czujnik położenia wału bo jest w oleju , a trzeci za niskie obroty ale podciągnąć sie nie da bo sterowanie elektroniczne,poza tym na biegu jałowym delikatnie faluje wskazówka obrotomierza. Kolega podpowiadał ze przepływomierz ale z tego co się orientuje tu jest czujnik temperatury dolotu?.
Natomiast wskazówka prędkościomierza podnosi się dopiero po przekroczeniu 60km/h i pokazuje normalnie. Po zwolnieniu poniżej 60km/h leci na zero . Pozostałe wskaźniki pokazują normalnie. Gdzie szukać problemu? Czy te dwie usterki nie są razem powiązane?.
Mechanicy twierdza ze nie ma żadnych błędów i trzeba wymieniać po kolei: cewki(świece juz wymieniałem) kable ,silnik krokowy ,egr? katalizator,czujnik położenia wału ,czujnik temp. płynu itp.

Proszę Panów o pomoc tej walce.
Dziękuję
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 8:06 przez pawelec, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Nie wiem jak jest do końca w AG, ale np AF był czujnik prekosci pojazdu. Był własnie po to by poinformować ecu że auto jedzie-wtedy ecu odpowiednio "podnosiło" obroty silnika by nie gasł podczas jazdy. Czyli u Ciebie bym zaczał od naprawienia predkosciomierza, potem ewentualnie szukac dalej. W ty silniku nie ma przepływki, nie ma czujnika tem zasysanego powietrza.(w z16se był)

Usunięty użytkownik 861235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

To nie tak zupełnie, jest czujnik indukcyjny na wale na dole ,ECU od niego zbiera info czy silnik się kręci i jak zapłon ustawić i w ogóle go podać, i może nawet nie tylko ECU tylko bardziej moduł zapłonowy.
MAP sensor (czujnik podciśnienia w kolektorze) sprawdza obciążenie silnika
Czujnik spalania stukowego na bloku żeby nie przeginał z wyprzedzeniem zapłonu i nie tylko chyba.
Wolne obroty ustawia silnik krokowy, do tego jest oczywiście czujnik, potencjometr otwarcia przepustnicy
Czujnik temperatury cieczy dla ECU żeby widział czy silnik ciepły czy zimny.
Na koniec jeszcze Sonda Lambda która informuje ECU o składzie mieszanki i na bieżąco ją koryguje (zawartośc tlenu w spalinach)

Prędkościomierz nie ma na pewno nic do rzeczy bo jest to jakby oddzielny obwód, oddzielny temat.

Tak mniej więcej.

Pierwsza sprawa to czy jak zimny jest i go odpalisz to podnosi obroty, odpal zimnego bez dodawania gazu i zobacz czy się ogarnia. Powinien mieć koło 1000 obr, Jak nie, to pierwszym podejrzanym jest czujnik temperatury cieczy dla silnika, na kolektorze dolotowym, nowszy typ z półokrągłą wtyczką.

Silnik krokowy można wyczyścić, nie trzeba od razu go wymieniać.

Te dwie sprawy sam ogarniesz, czujnik można sprawdzić ale jest tani więc na ślepo można zmienić
Silnik krokowy wyjąć i przeczyścić, jest taki spray do czyszczenia gaźników super usuwa osad i nagar, tylko śmierdzi! o jezu...

Jest tylko myk, że jak go założysz to może nie zamykać do końca i Ci na obroty wskoczy jak szalony, to trzeba zgasić silnik, potem zapłon, zdjąć wytczkę, wyłączyć zapłon i potem znowu, zapiąć wtyczkę, zapłon i powinno być git, on się cofa, jakoś kalibruje jak poczuje opór. Niby są inne metody, nie wiem, u mnie w dwóch f-kach tak było i tak zrobiłem i śmiga elegancko.

A żeby prościej było to zrozumieć, jak włączysz zapłon idzie do przodu, jak wyłączysz to się cofa, jak mu wyłączysz możliwość cofania to w końcu na drugim włączeniu zapłonu dojdzie do końca kanału gdzie go zamyka.

Coś tak jakoś tak.

Za ewentualne szkody, nie odpowiadam he he

Miłej zabawy.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Marcin czujnik wału, a czujnik predkosci to dwie rózne sprawy. Ten drugi odpowiada za gasniecie pojazdu w czasie jazdy. Nie wiem jak do konca rozwiazali to w ag, ale odepnij np linke prekosci w AF x16sz/x16szr i zobaczysz co bedzie sie działo.

Usunięty użytkownik 861235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

No to mnie zaciekawiło....
W sumie to mega idiotyzm żeby w astrze F linka od prędkościomierza/przebiegu miała coś do pracy silnika.
Dziwne...bardzo dziwne...toć to analog, od skrzyni do zegarów i nic więcej.

EDIT:
Czujniki prędkości to i owszem ale to w autach już bardziej na wypasie, i taki czujnik był w dyferencjale napędu.
Czujniki ABS też pełnią tą funkcję. Kontrola trakcji jest przecież rozwinięciem ABS.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Kolego do sprawdzenia czujnik ABS w przednim lewym kole (po stronie kierowcy). Kontrolka od ABS nie zapala Ci się ? A i nie każdy komputer połączy się z modułem ABS aby sprawdzić ewentualne błędy, do dobrej diagnostyki najlepszy jest TECH 2.

Usunięty użytkownik 861235

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Nie no, bez przesady, może w Astrze G coś odjebali ale nie wydaje mi się.

Ani ABS, ani czujnik prędkościomierza/przebiegu nie ma nic do pracy silnika, jego gaśnięcia czy cokolwiek.

To już fantazja by była.


Dobra już wiem wsio.

Tak czujnik jest w lewej przedniej piaście 8-)

Ale to raczej nie powinno wpływać na pracę silnika tak btw.

Jeśli wpływa to na pracę silnika, no to tylko powinszować inżynierom, może zapłon po zamknięciu bagażnika zrobić?

Fakt że w nowej skodzie Fabii i wielu innych nie odpalisz jak sprzęgła nie wciśniesz...

Kurde, jeszcze trochę to trzeba będzie się przedstawić jako kierowca żeby odpalił, paranoja...

Najlepiej VAG dojebał, czujnik wału na uszczelniaczu tylnym silnika...jak się zwali to trzeba skrzynie ściągać.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 19:26 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Marcin doczytaj co to jest czujnik predkos-impulsator i po co.
Skoro sygnał w AF potrzebny, to pewnie w AG też.
Myślisz że praca silnika na jałowych obrotach jest taka sama jak podczas jazdy?
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 20:30 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Nie będę się tu boksował na rację.
Nie zależy mi.
Mam inne zdanie i inne doświadczenie.
Oczywiście co do aut które miałem (czyli np. tu Astra F), bo są różne rozwiązania.

To jest korzystne żeby ECU wiedział czy auto jedzie czy stoi, zwłaszcza jak automat...

Prawda jest gdzieś po środku.
Nie zabronię nikomu szukać problemu wolnych obrotów w prędkościomierzu i jego, czy to lince czy to impulsatorowi.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Tu nie chodzi o doswiadczenie, a fakty-a o te nie trudno w dobie internety....


Ps. W wyswietlaczu TID w AF skad jest pokazywana predkosc?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2017, 17:24 przez mk5, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ