Z19DTH - czyszczenie/wymiana/usunięcie EGR? (co z DPF?)
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Z19DTH - czyszczenie/wymiana/usunięcie EGR? (co z DPF?)
Teoretycznie tak, bo mniejsze luzy, lepsze uszczelki, dłużej potrwa zanim w odczuwalny sposób coś się zapcha.
Ale tak samo jest z silnikiem, im starszy tym częściej się wymienia olej a nie koniecznie trzeba go wymieniać
Ale tak samo jest z silnikiem, im starszy tym częściej się wymienia olej a nie koniecznie trzeba go wymieniać
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Panaś
- Posty: 206
- Rejestracja: 09 lip 2011, 20:12
- Imię: Rafał
- Auto: Astra H Caravan wcześniej Astra F
- Silnik: Z19DTH i X17DTL
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
cóż co do DPF-a to jeżeli jeździsz po mieście w miarę często to lepiej jest usunąć ja wcześniej byłem też tego zdania, że jak jest i jest ok to po co ruszać zaraz po zakupie zmieniłem tylko czujnik różnicy ciśnień 200zł i był rok spokoju aż padł mi czujnik podciśnieniowy doładowania turbiny wtedy po paru dniach wymiana lecz niestety pomogło to skończyć żywot i moją cierpliwość do DPF-a. Po usunięciu widzę tylko same Plusy...
-żwawsze auto
-mniejsze spalanie
-nie musisz pilnować się z wypalanką
-mniejsza temperatura na wydechu z racji braku DPF (kolektor wydechowy ma lżej ... i z tego co zauważyłem od naprężeń przy Z19DTH jest tendencja właśnie do urywania się śruby na kolektorze wydechowym bądź pękania samego kolektora widzę, że to częsty przypadek szczególnie kiedy DPF jest)
-jeżeli samochodem jeździ i żona jak i w moim przypadku to bezcenny plus tego, że już na pewno nie będzie musiała się pilnować z wypalanką xD
Co do samego EGR wystarczy, że przeczyścisz go co jakiś czas tyle, że według mnie to razem z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym.
-żwawsze auto
-mniejsze spalanie
-nie musisz pilnować się z wypalanką
-mniejsza temperatura na wydechu z racji braku DPF (kolektor wydechowy ma lżej ... i z tego co zauważyłem od naprężeń przy Z19DTH jest tendencja właśnie do urywania się śruby na kolektorze wydechowym bądź pękania samego kolektora widzę, że to częsty przypadek szczególnie kiedy DPF jest)
-jeżeli samochodem jeździ i żona jak i w moim przypadku to bezcenny plus tego, że już na pewno nie będzie musiała się pilnować z wypalanką xD
Co do samego EGR wystarczy, że przeczyścisz go co jakiś czas tyle, że według mnie to razem z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Dodałbym do tych cech jeszcze sprawniejszą pracę turbiny. Wysoka temperatura wypalania dpf po pewnym czasie zapieka łopatki w turbinie. Auto nie przyspiesza jak powinno + przeładowania turbo.Panaś pisze:QR_BBPOST -żwawsze auto
-mniejsze spalanie
-nie musisz pilnować się z wypalanką
-mniejsza temperatura na wydechu z racji braku DPF (kolektor wydechowy ma lżej
Z drugiej strony po wycięciu dpf auto przestaje spełniać warunki homologacji. Musimy koniecznie powiadomić o tym fakcie potencjalnego kolejnego kupca auta. Wyjazd samochodem do niemiec może się skończyć soczystym mandatem i powrotem na lawecie. Kto wie, może za parę lat wprowaszą na stacjach diagnostycznych sprawdzenie sprawności działania dpf, wtedy ludzie się pozabijają o te parę dpf które jest na allegro...
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
- Panaś
- Posty: 206
- Rejestracja: 09 lip 2011, 20:12
- Imię: Rafał
- Auto: Astra H Caravan wcześniej Astra F
- Silnik: Z19DTH i X17DTL
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Myślę, że do tego nie dojdzie i nie będzie tak strasznie po za tym już nie jedne problemy polak przechodził i w ogóle jest na to ogólne przyzwolenie i tyle i na razie tak pozostanie do tego czasu może coś się z tym zmieni i znajdzie się inna alternatywna metoda pożyjemy zobaczymy
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
- Auto: Astra H
- Województwo: wielkopolskie
ja czyściłem EGR rok temu po wywaleniu błędu - za pierwszym razem z 2h roboty.
Kupiłem wtedy w IC za 20zł preparat do czyszczenia EGRów i na dwa razy wystarczył (tydzień temu czyściłem drugi raz) - już w niecałą godzinkę bo wiedziałem co i jak. A w sumie nie był zasyfiony - po prostu prewencyjnie go teraz wyczyściłem
w mojej opinii jaka jest ekologia wypalania się DPFa np. w korku? ŻADNA - tylko dusi się siebie i ludzi w koło bo tego graństwa nie można załączyć z automatu, a jeśli wyłączysz silnik, to zalewasz ropą silnik...
Kupiłem wtedy w IC za 20zł preparat do czyszczenia EGRów i na dwa razy wystarczył (tydzień temu czyściłem drugi raz) - już w niecałą godzinkę bo wiedziałem co i jak. A w sumie nie był zasyfiony - po prostu prewencyjnie go teraz wyczyściłem
w mojej opinii jaka jest ekologia wypalania się DPFa np. w korku? ŻADNA - tylko dusi się siebie i ludzi w koło bo tego graństwa nie można załączyć z automatu, a jeśli wyłączysz silnik, to zalewasz ropą silnik...
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 18:35 przez maniuu, łącznie zmieniany 1 raz.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
nie jak wylaczasz silnik to nic nei zalewasz. alewanie jest z automatu zawsze jak wypala sie dpf. Nawet jak wy0pala sie poprawnie. Poprost wtrysk ropy jest w fazie wydechu wiec po sciankach paliwo trafia do miski olejowej. Przerywac wypalania nie powinno sie co nei znaczy ze jak sie przerwie to katastrowa. Zawsze wszyscy wyolbrzymiaja. Sa tacy co jezdza caly czas w miescie i jak sie chce wypalic to nie ma kiedy. Poprostu tak sie dzieje jedno po drugim. I potem po pol roku nagle chcemy jechac gdzies dalej i cisniemy a tu auto ani jechac nei chce ani sie juz wypalac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Ostatnio w serwisie Bosch usłyszałem, że dawno nie widzieli u siebie auta z tak ładnie wypalonym dpf jak u mnie. Zawsze jak przyjeżdżali klienci to musieli ręcznie aktywować wypalanie bo z automatu sam się nie chciał załączać prawdopodobnie przez ciągłą jazdę po mieście.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
- Auto: Astra H
- Województwo: wielkopolskie
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
co innego sprawny uklad a co innego uklad gdzie masz problem z tym. Producent przewidzial ze ludzie nie zawsze beda migli wypalic dpf kiedy zajdzie potrzeba ale wiadomo ze nie moze to trwac wiecznie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- GanjaFighter
- Posty: 191
- Rejestracja: 18 sty 2011, 7:16
- Imię: RaDeK
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Rzepin FSL
Witam,
Podepnę się pod ten temat.
Wczoraj usłyszałem jakieś dziwne "szumienie", zaobserwowałem również czarny dym z wydechu i zapach spalin w kabinie.
Zauważyłem, że w EGR brakuje jakiejś zaślepki, poniżej zdjęcie:
Na zdjęciach w necie zauważyłem, że otwór ten jest zaślepiony.
Czy taką zaślepkę można dokupić czy do wymiany cały zawór EGR?
Czy można tak jeździć bo spaliny lecą teraz w kierunku pompy abs oraz zbiorniczka z płynem chłodzącym?
Czy jeżeli odłączę wtyczkę od EGR to spaliny nadal będą leciały do komory silnika? (spaliny czuć również w kabinie) Zawór będzie wówczas otwarty czy zamknięty? Jakie będą konsekwencje odłączenie wtyczki?
Podepnę się pod ten temat.
Wczoraj usłyszałem jakieś dziwne "szumienie", zaobserwowałem również czarny dym z wydechu i zapach spalin w kabinie.
Zauważyłem, że w EGR brakuje jakiejś zaślepki, poniżej zdjęcie:
Na zdjęciach w necie zauważyłem, że otwór ten jest zaślepiony.
Czy taką zaślepkę można dokupić czy do wymiany cały zawór EGR?
Czy można tak jeździć bo spaliny lecą teraz w kierunku pompy abs oraz zbiorniczka z płynem chłodzącym?
Czy jeżeli odłączę wtyczkę od EGR to spaliny nadal będą leciały do komory silnika? (spaliny czuć również w kabinie) Zawór będzie wówczas otwarty czy zamknięty? Jakie będą konsekwencje odłączenie wtyczki?
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2018, 8:04 przez GanjaFighter, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]