Zasilanie wideorejestratora

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

Zasilanie wideorejestratora

#91

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

pepedealer,
To nie jest zasilacz rejestratora. To jest zwykły przekaźnik czasowy i zabezpieczający akumulator przd całkowitym rozładowaniem w ładnej obudowie za 200 zł.
Wepchnąć się to da w konsolę oświetlenia wnętrza - tam jest sporo miejsca. A czy znajdziesz tam stałe napięcie prądu, wymagane do pracy wideorejestratora w trybie parkingowym? To już musisz sam pomierzyć miernikiem u siebie. U mnie stałe zasilanie znalazłem w jednej z kostek - takie które nie zanika po 20 minutach od zgaszenia auta.
Ten "zasilacz rejestratora" chroni akumulator przed nadmiernym rozładowaniem. Nic poza tym.
Kamerka ma tak mały pobór prądu, że nie rozładuje Ci aku nawet jak będzie nagrywała non stop (mam tak w jednym z aut - 24h / przez 7 dni w tygodniu), pod warunkiem że autko użytkujesz codziennie. A gdy włączysz tryb parkingowy to rejestrator będzie w trybie uśpienia do momentu zadziałania g-sensora lub czujnika ruchu i pobór prądu będzie jeszcze mniejszy.
Druga sprawa to w Astrze J jest inteligentny system ładowania akumulatora. Więc o ile zimą, gdy u mnie aku praktycznie cały czas wymagał ładowania podczas jazdy, to teraz gdy jest cieplej - często zdarza się że podczas jazdy są momenty gdy aku nie jest ładowany. Wtedy napięcie aku spada do wartości niższych aniżeli jego napięcie spoczynkowe , by po jakimś czasie ponownie doładowć baterię w czasie jazdy. I w takim wypadku to zabezpieczenie ustawione przykładowo na 12,5V podczas zgaszonego auta powinno załączać rejestrator gdy ładowanie przekroczy owe 12,5V. Lecz podczas jazdy zdaża się że napięcie aku spada do ok 12V zanim zostanie właczony tryb ładowania. I wtedy kamerka nie będzie nagrywała...
Trochę to skomplikowane ale niestety tak jest. Mam tak podłączone cb radio i o ile zimą było wszystko ok, to teraz zdarzają się podczas jazdy takie momenty, że są przerwy w ładowaniu aku i radio wtedy jest wyłączone.
A tu masz alternatywę dla tego "zasilacza rejestraora" za 60 zł - [External Link Removed for Guests]
161nt167

pepedealer

Astro-maniak
Posty: 120
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:39
Imię: Przemek
Auto: Astra J sedan
Silnik: B14NET LPG
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ostrołęka
Pomocny: 1 raz

#92

Nieprzeczytany post autor: pepedealer »

krystiano, Dzięki za wyjaśnienie.
U mnie stałe zasilanie znalazłem w jednej z kostek
Gdzie tak kostka się znajduje?
Czy może robić jak kolega Jamniczysko pokazał wcześniej na swoich zdjęciach?

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#93

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

pepedealer,
Zobacz w moim garażu. Tam są zdjęcia z montażu kamerki u mnie i pokazane jest skąd wziąłem stałe zasilanie.
Nie jest powiedziane że u Ciebie będzie tak samo. Wydaje mi się że to zależy od wersji wyposażenia auta.
Możesz również przeciągnąć nowy przewód ze stałym napięciem jeżeli nie znajdziesz u siebie takowego w podsufitce.
161nt167

demolkaa

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 19 mar 2012, 22:07
Imię: Przemek
Auto: ASTRA J
Województwo: śląskie

#94

Nieprzeczytany post autor: demolkaa »

Misza pisze:QR_BBPOST W Astrach J nie było OnStar, pewnie jakaś nadmiarowa instalacja.
W astrach J jest system OnStar tylko to było jako opcja 1950zł koszt. Ja w swoim posiadam taki system.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Qmot

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2018, 19:22
Auto: Opel Astra J 2012 1.7CDTI 110KM
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie

#95

Nieprzeczytany post autor: Qmot »

Sam w ostatni weekend podjąłem się montażu wideorejestratora. Długo myślałem skąd wziąć zasilanie, mój sposób był taki.
Rejestrator zamontowałem na szybie po stronie pasażera za lusterkiem, kabel po podsufitce, potem wcisnąłem go na łączeniu dachu ze słupkiem A, potem pod uszczelką drzwi, pod schowkiem, pod plastikiem przy podłodze od środkowego panelu, i pod fotel. Następnie zdemontowałem tylną zapalniczkę ( zdejmuje się cały plastik jednym ruchem), podpiąłem się pod zapalniczkę i kabel poprowadziłem pod fotel pasażera. Tam pod fotelem znajduje się taki schowek, w którym oryginalnie jest schowana wtyczka. Kabel od zasilania zakończyłem zapalniczką, podpiąłem wideorejestrator i całość schowałem do tego schowka. Zasilanie pojawia się po przekręceniu kluczyka i znika po jego wyjęciu. Zdecydowałem się na podpięcie do tylnej zapalniczki bo po prostu łatwiej się do niej dostać, jeden ruch i zdejmujesz cały plastik. Jeżeli ktoś jest zainteresowany zdjęciami to piszcie podrzucę koło czwartku. Dodam że nie ma miejsca w którym widać kabel, no jedynie przy lusterku :)

Awatar użytkownika
znanamarka

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 maja 2018, 8:59
Imię: Krzysiek
Auto: Astra J
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie

#96

Nieprzeczytany post autor: znanamarka »

@Qmot Poproszę o zdjecia

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#97

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Ja mam poprowadzone przewody podobnie jak Przemek - demolkaa z tą różnica że zasilanie ciągnę z przedniego gniazda 12V. Przewody puszczone za schowkiem pasażera do ładowarki rejestratora znajdującej się za przednim słupkiem drzwi pasażera. Ale zmieniam cały układ zasilania ponieważ po zmianie radia na stacje z androidem zasilacz rejestratora sieje niewielkie zakłócenia. Wybór padł na przetwornicę 6-24V na 5,1 - 5,2V 3A USB którą podłącze do oświetlenia w podsufitce. Zwrotnica jest mała z polaryzacją. Jest niewiele większa od gniazda przedłużacza USB. Koszt poniżej 8 zł.
308a7d5940319ed2f3c9b046adf7.jpg
EDIT:
demolkaa pisze:QR_BBPOST
Misza pisze:QR_BBPOST W Astrach J nie było OnStar, pewnie jakaś nadmiarowa instalacja.
W astrach J jest system OnStar tylko to było jako opcja 1950zł koszt. Ja w swoim posiadam taki system.
PESa ma wyłączyć OnStara bodajże w 31 grudnia 2020. System przeniesiony z USA do Europy nie wpasowuje się w aktualne dyrektywy UE.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2018, 11:55 przez janpat, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#98

Nieprzeczytany post autor: qtom »

janpat pisze:QR_BBPOST PESa ma wyłączyć OnStara bodajże w 31 grudnia 2020. System przeniesiony z USA do Europy nie wpasowuje się w aktualne dyrektywy UE.
hymm może jednak nie do końca piszesz prawdę. PSA kupiło opla ale bez systemu onstar nowe auta nadal mają onstar wiec tak naprawdę nie wiadomo jak będzie to działać po 2020 gdyż aktualnie wszystkie auta musza mieć system ecall. Na dzień dzisiejszy temat tabu ale pewnie pozostanie sam ecall bez całej otoczki serwisowej przynajmniej dla aut od IV-2018
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#99

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Tylko że OnStar nie jest własnością PESy tylko GM. Tak samo jak Vauxhall i Opel niestety już nie należą do GM. Jak na razie w sprawie przyszłości tego systemu wypowiedzieli się tylko przedstawiciele Vauxhalla. Ogłosili że to rozwiązanie zostanie na dobre wyłączone 31 grudnia 2020r. Od początku roku 2019 płytka komunikująca kierowcę ze służbami bezpieczeństwa czy doradcą serwisowym przestanie być montowana w fabrycznie nowych samochodach.
Ople i Vauxhalle mają w niedalekiej przyszłości korzystać z systemu dostarczanego przez nowego właściciela – koncern PSA.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

Awatar użytkownika
NimnuL

Astro-maniak
Posty: 570
Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
Imię: NimnuL
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B 1.6 XER
Rocznik: 2016
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 19 razy
Pomocny: 17 razy

#100

Nieprzeczytany post autor: NimnuL »

Obecnie w standardzie montuje się 'eCall'
[External Link Removed for Guests]

Jest to uproszczona wersja OnStar (lub wersji alternatywnyc innych marek, np. BMW Assist).

OnStar zdaje się ma nadal funkcjonować bo umożliwia rzeczy, których eCall nie oferuje. Zapotrzebowanie na OnStar pewnie jednak spadnie.

EDIT:
janpat pisze:QR_BBPOST Vauxhall i Opel niestety już nie należą do GM
Ja bym powiedział, że na szczęście. Według mnie współpraca z Peugeot/Citroen wyjdzie Oplowi na dobre (silniki, stylistyka, wygoda pod dupą). Francuskie auta to już nie rozpadające się barachło jak kiedyś...
Jeżdżę, więc jestem

ODPOWIEDZ