Zdjęcie nadkola z przodu

AgentOrange

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2017, 18:28
Imię: Filip
Auto: Vauxhall Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: Zagranica - UE

Zdjęcie nadkola z przodu

#1

Nieprzeczytany post autor: AgentOrange »

Przestał mi działać spryskiwacz w tylnej szybie, więc chcę sie dostać na spód zbiornika płynu i zobaczyć czy pompkaa działa. Zdaje się, że jedyny dostęp możliwy jest od strony koła. Chcę zdjąć plastikową ochronę nadkola, która wydaje się być przymocowana na zatrzaski (lub wkręty - we łbie jest otwór który wygląda jak imbus). Moje pytanie: jak zdejmuje się plastikowe nadkola po stronie zbiornka spryskiwacza? Nie chcę zbyt mocno ciągnąć aby nie urwać czegoś ale jak z wyczucie zaczynałem od dołu to nie szło.
Nie wiem czy się dobrze wyrażam, chodzi mi o długą plastikową część która jest nad kołem z przodu i za którą są już bebechy silnika.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: soszo »

AgentOrange pisze:QR_BBPOST Chcę zdjąć plastikową ochronę nadkola, która wydaje się być przymocowana na zatrzaski (lub wkręty - we łbie jest otwór który wygląda jak imbus)
To pewnie będzie torx. Zatrzaski? nie pamiętam dokładnie bo zdejmowałem prawe nadkole tylko raz. Jeśli nie wkręty, to będą tam dwu częściowe spinki. Trzeba z nich wyciągnąć powiedzmy "kołek" rozporowy i dopiero próbować ją wyjąć.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

nie tyle wyciągnąć, co go wepchnąć. Nadkole jest mocowane na wkręty na torx i trzeba je wykręcić, natomiast kołki, to trzeba ten wewnętrzny kołek wepchnąć aż wpadnie do środka a kołek wyciągnąć. Niestety, te kołki są jednorazowe. Są miejsca gdzie można wewnętrzny kołek odzyskać i cały jest do powtórnego użycia, ale sa miejsca,, gdzie wpada do profilu zamkniętego, i trzeba kupić nowy.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Krzysztof - chyba kołek jest z łebkiem i trzeba go wyciągnąć. Coś jak na tej aukcji. Na pewno nic nie kupowałem nowego, złożyłem na stare [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2018, 20:51 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

u mnie są takie jak te 8 dużych
[External Link Removed for Guests]
po montażu wciskasz ten kołek i jest na równo z łepkiem, aby kołek wyjąć, trzeba ten środkowy wepchnąć, aż wyleci.
Część idzie odzyskać, ale ze 2 wpadają w profil zamknięty i trzeba dać nowe. można nowe kupić takie jak wskazałeś. Ale fabrycznie były te jednorazowe.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: soszo »

To może u mnie nie są fabryczne z prawej strony, a z lewej nie zaglądałem ;)
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2018, 10:41 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Albo raz montowali takie a innym razem, albo w innej fabryce inne :) w oplu nie takie rzeczy się zdarzają :)

AgentOrange

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2017, 18:28
Imię: Filip
Auto: Vauxhall Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: Zagranica - UE

#8

Nieprzeczytany post autor: AgentOrange »

Ok tam jest torx T15. Pierwsze trzy sruby od przodu auta to torx a pozostale od strony kabiny to zatrzaski (z obu stron). Czekam na zestaw krotkich kluczy torx bo zwykly srubokret nie wejdzie - jest za dlugi (chyba ze kolo sie zdejmie).

ODPOWIEDZ