Astra j 1,4 t Brak doładowania !!
- Coro1993
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 gru 2018, 0:38
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NEL
- Województwo: Zagranica - UE
Astra j 1,4 t Brak doładowania !!
Mam problem który się ciągnie za mną już jakieś 2 miesiące . Zacznijmy od początku , Posiadam astrę J sport tourer 1,4 t A14NEL samochód ma problem przyspieszeniem ogólnie max jaki osiąga teraz wynosi jakieś 70-90 km/h , Próba wyciągnięcia czegoś więcej lub wciśnięcia pedału gazu do dechy jest równoznaczna z pojawieniem się błędu "Awaria pojazdu , skontaktuj się z serwisem "P0299 doładowanie silnika za niskie. W oplu wymieniłem bardzo dużo zaczynając od : regeneracja turbo , regeneracja dolotu ,czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym , wszystkie uszczelki itp . Mój mechanik się podał i poradził żebym się udał do serwisu opla po diagnozę lub naprawę niestety okazało się ze serwis jest jeszcze gorszy gdyż wymienił mi klepkę turbo na nowa po czym stwierdził ze to nie to i wsadził stara i chce zainkasować 345 e za robociznę (sprawa w toku nic jeszcze nie zapłaciłem ). W serwisie diagnoza jest taka że to wina braku katalizatora który mogą wymienić za 600 e ale nie wiadomo czy to pomoże , takie były słowa serwisanta . Z dodatkowych informacji w samochodzie brak katalizatora jest wstawiona tulejka z aledrogo nie wyskakuje żaden błąd z tym związany , jest też wstawiona nowy gwint w jeden dok świecy zapłonowej gdyż poprzedni serwis spierdolił robotę i przykleił świece na klej ( długa historia ) ale samochód po tym zabiegu działał równy rok nie było żadnych zastrzeżeń . Teraz pytanie czy ktoś miał podobne problemy gdzie chociaż zacząć szukać ? Dzięki za każdą pomoc .
- Coro1993
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 gru 2018, 0:38
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NEL
- Województwo: Zagranica - UE
Cała cewka była wymieniana na nowa ma teraz jakieś 20-25 tyś nalotu , sprawdzę i dam znać bo samochód mam jeszcze w serwisie opla czekam na odpowiedz w sprawie wymieniana nowych części na nowsze .Rysiob pisze:W jakim stanie jest cewka zapłonowa? Wyciągnij i obejrzyj, czy nie ma nalotu na fajkach, czy sprężynki w ich środku są nieuszkodzone.
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 lip 2017, 21:18
- Auto: Astra J a14net & Polonez 1.6 GLI
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 3 razy
Czyszczenie przepustnicy, czujnika na rurze idącej do przepustnicy, sprawdź jeszcze czujnik na termostacie - przeczysc styki.
Sprawdź czy masz tzw grzybek w kolektorze ssącym
Sprawdź czy masz tzw grzybek w kolektorze ssącym
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 20:24 przez Rysiob, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coro1993
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 gru 2018, 0:38
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NEL
- Województwo: Zagranica - UE
Zaworek jest bo kolektor nowy po regeneracji zobaczę resztę i dam znać .Rysiob pisze:Czyszczenie przepustnicy, czujnika na rurze idącej do przepustnicy, sprawdź jeszcze czujnik na termostacie - przeczysc styki.
Sprawdź czy masz tzw grzybek w kolektorze ssącym
EDIT:
regulacji zresztą był razem ze sprezarka po regeneracji . Coś dalej sprawdzać ? jest możliwość ze to od braku katalizatora i tulejki na 2 sodzie z alledrogo ?Rysiob pisze:Czyszczenie przepustnicy, czujnika na rurze idącej do przepustnicy, sprawdź jeszcze czujnik na termostacie - przeczyść styki.
Sprawdź czy masz tzw grzybek w kolektorze ssącym
Witam, u mnie skonczylo sie na wymianie katalizatora który się stopił uniemożliwiając odprowadzanie spalin tak, że turbo nie funkcjonowało. Objawy były prawie takie same, z tym że umiałem rozkulać Asie do 130km/h.
Może być, że zamiennik jest przypchany albo już wypalony.
Zapoznaj się z moim tematem.
Pozdrawiam
Może być, że zamiennik jest przypchany albo już wypalony.
Zapoznaj się z moim tematem.
Pozdrawiam
- Coro1993
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 gru 2018, 0:38
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NEL
- Województwo: Zagranica - UE
Dzięki za rade na pewno to sprawdzę bo już wszystko wymieniłem i nadal nic wiec bede próbował dalej . Czytałem twój temat i też miałem problem z wypadająca cewką ale ostatnio jak patrzałem z mechanikiem to katalizator mam pusty . A ty miałeś zapchany katalizator czy odłamki poleciały dalej ?Slabek3101 pisze: ↑19 gru 2018, 6:32Witam, u mnie skonczylo sie na wymianie katalizatora który się stopił uniemożliwiając odprowadzanie spalin tak, że turbo nie funkcjonowało. Objawy były prawie takie same, z tym że umiałem rozkulać Asie do 130km/h.
Może być, że zamiennik jest przypchany albo już wypalony.
Zapoznaj się z moim tematem.
Pozdrawiam
katalizator sie stopil zostawiajac 4cm otwor, turbo nie mialo jak przepchac wiec przeszlo w tryb awaryjny.
>> brak doladowania > bledy doladowania, brak bledow sondy przy stopionym kacie.
przyczyn moglo byc duzo: czujnik polozenia walu, kolektor, membrana, pekniete turbo, zawor przy turbie, cieki podcisnieniowy przewod z kolektora do turba, przeplywka, przepustnica, MAP sensor.. itd.
ale sprawdzil wyszystkie parametry (wszystkie w normie) i siadl do kawy na przerwie by pomyslec i nie naciagac na koszta, a auto chodzilo dalej. Gdy spaliny doszly do biura poczul, ze spaliny jakos dziwnie pachna i zaswiecila mu sie lampka w glowie dopil kawe i wyciagnal kata.
>> brak doladowania > bledy doladowania, brak bledow sondy przy stopionym kacie.
przyczyn moglo byc duzo: czujnik polozenia walu, kolektor, membrana, pekniete turbo, zawor przy turbie, cieki podcisnieniowy przewod z kolektora do turba, przeplywka, przepustnica, MAP sensor.. itd.
ale sprawdzil wyszystkie parametry (wszystkie w normie) i siadl do kawy na przerwie by pomyslec i nie naciagac na koszta, a auto chodzilo dalej. Gdy spaliny doszly do biura poczul, ze spaliny jakos dziwnie pachna i zaswiecila mu sie lampka w glowie dopil kawe i wyciagnal kata.
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
No to nie wiem, czy nie naciągał na koszta spalanego paliwaSlabek3101 pisze: ↑05 mar 2019, 17:45siadl do kawy na przerwie by pomyslec i nie naciagac na koszta, a auto chodzilo dalej.
Z drugiej strony, niewielki koszt znalezienia przyczyny