jaki akumulator polecacie?
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
jaki akumulator polecacie?
caly czas trabie ze miernikiem sprawdza sie napiecie czyli sile elektromotoryczna. Czyli tylko to z jakich ogniw jest zrobiony aku i i ilu tych ogniw. Czyli np ogniwa olowiowe i 3 sztuki t 6 V a 6 sztuk w szeregu to 12 volt itd. Dwa ogniwa litowe to mamay 7.2V itd itd. Stan aku sprawdzisz tylko pod obciazeniem odpowiednim sprawdzajac napiecie przez odpowiedni czas np 5 sekund czy 10 sekund mocnego obciazenia. Oczewiscie aku nie moze byc uprzednio ladowany i chwile temu odlaczony od ladowarki. Poprostu musi byc naladowany i odlaczony dzien wczesniej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- nismo
- Posty: 3671
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Akumulator powinien mieć minimum 12.5V, dlatego na kupno nowego warto zabrać ze sobą miernik. Jeśli ma mniej niż 12.5 to znaczy ze długo leżakował i odpuścił bym go sobie
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
To co pokaze miernik to owszem ma wplyw czy byl ladowany niedawno jak i to czy przed chwila nie byl robiony pomiar pradu rozruchowego. Aczkolwiek jak zawsze mowie mozna starego trupa podlaczyc pod prostownik i podladowac go nawet tylko pradem 1-2 ampera z 10 godzin i tez pokaze napiecie calkiem przyjemne. Pamietajmy ze napiecie aku czyli sila elektromotoryczna mniejwiecej jest stala dosc dlugo. Czyli wykres wyglada tak ze po odlaczeniu od ladowania napiecie spada nawet i o 1 volta ale potem od pojemnosci aku mniejwiecej 90% do 10% juz napeicie jest prawie na stalym poziomie by pozniej juz drastycznie leciez w dol. Wszystko co napisalem bylo w szkole ale i na necie do tez do zweryfikowania. Zreszta kiedys na kursie na sztaplake tez wszyscy poleglismy z tymnapieciem w widlaku elektrycznym.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- Gravemind
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 paź 2016, 13:04
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: śląskie
Cześć,
Piszę, aby odnieść się do sytuacji, którą opisywałem kilka postów wcześniej, może komuś się taka informacja przyda.
Po miesiącu jazdy z nowym akumulatorem, sytuacja zdecydowanie wróciła do normy. Praktycznie po tygodniu zaobserwowałem spadek wskazań w zakładce "napięcie akumulatora" z 15,1 na 14,6 a później na 14,2-14,4 i tak już się utrzymuje. Możliwe, że ten, który kupiłem był lekko niedoładowany, jednak teraz podczas codziennego cyklu (12 km do pracy i powrót), wskazania są stałe, niezależnie od mrozów.
Pozdrawiam.
Piszę, aby odnieść się do sytuacji, którą opisywałem kilka postów wcześniej, może komuś się taka informacja przyda.
Po miesiącu jazdy z nowym akumulatorem, sytuacja zdecydowanie wróciła do normy. Praktycznie po tygodniu zaobserwowałem spadek wskazań w zakładce "napięcie akumulatora" z 15,1 na 14,6 a później na 14,2-14,4 i tak już się utrzymuje. Możliwe, że ten, który kupiłem był lekko niedoładowany, jednak teraz podczas codziennego cyklu (12 km do pracy i powrót), wskazania są stałe, niezależnie od mrozów.
Pozdrawiam.
- enodorius
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 gru 2018, 21:39
- Auto: Astra J
- Silnik: B16dtl
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Jaki powinien być oryginalny akumulator w Astrze J ST 2015r. 1.6 CDTI 110KM (B16DTL)z systemem start/stop?? Co myslicie o tym aku [External Link Removed for Guests] czy lepiej wziąć 70 Ah, 760 A?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2018, 17:22 przez enodorius, łącznie zmieniany 1 raz.