jaki akumulator polecacie?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

jaki akumulator polecacie?

#251

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

caly czas trabie ze miernikiem sprawdza sie napiecie czyli sile elektromotoryczna. Czyli tylko to z jakich ogniw jest zrobiony aku i i ilu tych ogniw. Czyli np ogniwa olowiowe i 3 sztuki t 6 V a 6 sztuk w szeregu to 12 volt itd. Dwa ogniwa litowe to mamay 7.2V itd itd. Stan aku sprawdzisz tylko pod obciazeniem odpowiednim sprawdzajac napiecie przez odpowiedni czas np 5 sekund czy 10 sekund mocnego obciazenia. Oczewiscie aku nie moze byc uprzednio ladowany i chwile temu odlaczony od ladowarki. Poprostu musi byc naladowany i odlaczony dzien wczesniej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#252

Nieprzeczytany post autor: melon »

Napięcie znamionowe ogniwa ołowiowego to koło 2,1 V, więc 6 ogniw to około 12,6 V a nie 12.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#253

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

tylko czemu na aku pisze 12V co??
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#254

Nieprzeczytany post autor: melon »

A czemu samochód ma na przykład 1350 pojemności, a piszą 1400?

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#255

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Akumulator powinien mieć minimum 12.5V, dlatego na kupno nowego warto zabrać ze sobą miernik. Jeśli ma mniej niż 12.5 to znaczy ze długo leżakował i odpuścił bym go sobie

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#256

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To co pokaze miernik to owszem ma wplyw czy byl ladowany niedawno jak i to czy przed chwila nie byl robiony pomiar pradu rozruchowego. Aczkolwiek jak zawsze mowie mozna starego trupa podlaczyc pod prostownik i podladowac go nawet tylko pradem 1-2 ampera z 10 godzin i tez pokaze napiecie calkiem przyjemne. Pamietajmy ze napiecie aku czyli sila elektromotoryczna mniejwiecej jest stala dosc dlugo. Czyli wykres wyglada tak ze po odlaczeniu od ladowania napiecie spada nawet i o 1 volta ale potem od pojemnosci aku mniejwiecej 90% do 10% juz napeicie jest prawie na stalym poziomie by pozniej juz drastycznie leciez w dol. Wszystko co napisalem bylo w szkole ale i na necie do tez do zweryfikowania. Zreszta kiedys na kursie na sztaplake tez wszyscy poleglismy z tymnapieciem w widlaku elektrycznym.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#257

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

[External Link Removed for Guests]

Troche informacji ze swiata.

Awatar użytkownika
Gravemind

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 08 paź 2016, 13:04
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#258

Nieprzeczytany post autor: Gravemind »

Cześć,

Piszę, aby odnieść się do sytuacji, którą opisywałem kilka postów wcześniej, może komuś się taka informacja przyda.

Po miesiącu jazdy z nowym akumulatorem, sytuacja zdecydowanie wróciła do normy. Praktycznie po tygodniu zaobserwowałem spadek wskazań w zakładce "napięcie akumulatora" z 15,1 na 14,6 a później na 14,2-14,4 i tak już się utrzymuje. Możliwe, że ten, który kupiłem był lekko niedoładowany, jednak teraz podczas codziennego cyklu (12 km do pracy i powrót), wskazania są stałe, niezależnie od mrozów.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
enodorius

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 04 gru 2018, 21:39
Auto: Astra J
Silnik: B16dtl
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#259

Nieprzeczytany post autor: enodorius »

Jaki powinien być oryginalny akumulator w Astrze J ST 2015r. 1.6 CDTI 110KM (B16DTL)z systemem start/stop?? Co myslicie o tym aku [External Link Removed for Guests] czy lepiej wziąć 70 Ah, 760 A?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2018, 17:22 przez enodorius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#260

Nieprzeczytany post autor: prozor »

enodorius pisze:
06 gru 2018, 17:19
Jaki powinien być oryginalny akumulator w Astrze J ST 2015r. 1.6 CDTI 110KM (B16DTL)z systemem start/stop??
Sprawdź po VIN ([External Link Removed for Guests]) jaki fabryka zainstalowała.

ODPOWIEDZ