Wideorejestrator - jakie polecacie i czy jest przydatne?

co polecacie i jak obsługiwać
Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

Wideorejestrator - jakie polecacie i czy jest przydatne?

#201

Nieprzeczytany post autor: prozor »

19darkangel91 pisze:QR_BBPOST Od Xiaomi są spoko kamerki.
Nowa kamerka od Xiaomi będzie ciekawą konkurencją dla kamer Garmina.
Co prawda nazwa niewiele się zmieniła, bo dalej nazywa się 70mai jak wcześniejsza kamerka, jednak dodano do nazwy PRO i pełna nazwa to: XIAOMI 70mai Dash Cam Pro. Różnice? Spore:
Obrazek
Nowa została wyposażona w optykę od Sony IMX335 5MP i może nagrywać wideo w rozdzielczości 1944p. Kąt widzenia wynosi 140 stopni.
[External Link Removed for Guests]

Uwaga - dostępna będzie w 2 wersjach: z modułem gps i bez niego - warto raczej dołożyć dychę dolców i uważać, żeby się nie zdziwić, że nie ma GPS. Ewentualnie dokupić można będzie sam moduł GPS (ok. $15)
Co ciekawe, fundusze na produkcję kamerki zbierali na [External Link Removed for Guests].

Dlaczego ta kamerka będzie konkurentem kamerek Dash Cam 55 Garmina? Bo oprócz podstawowego sterowania głosem (w wersji chińskiej i angielskiej, rosyjska tego nie posiada), będzie wspierać asystenta linii (mam w Astrze...), ostrzeżenie o możliwej kolizji (te 2 funkcje ponoć tylko z modułem GPS?), monitor parkingowy z dodatkowym modułem zasilania za ok. $16 - Garmin za swój moduł zasilania parkingowego chce ponad 2x tyle.
Fakt, kamerka garmina umożliwia nagrywanie timelaps i ostrzeganie o fotoradarach, ale 70mai powinien mieć lepszą jakość rejestrowanego obrazu: HDR i 2592 * 1944.
Kamerki z obsługą j.angielskiego mają być dostępne od połowy listopada (pierwsze zapowiedzi szacowały od 25 października), na ali można kupić w przedpłacie lub poczekać aż będą dostępne w ciągłej sprzedaży. Kamerki, które można kupić "od ręki" póki co są to wersje tylko chińskie, więc również tu warto o ostrożność.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2018, 13:46 przez prozor, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 431
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Insignia B
Silnik: B20DHT
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#202

Nieprzeczytany post autor: Vexator »

To może na odwrót? Kamerkę sportową używaj w samochodzie?
nie znam się, więc się wypowiem

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#203

Nieprzeczytany post autor: prozor »

A wiesz, że to pytanie było z połowy maja, a teraz jest koniec października?

Edit 07.12.2018
Po tym, jak wczoraj widziałem potrącenie pieszego przez samochód jadący z naprzeciwka i musiałem zeznawać jako świadek ze szczegółami co i jak widziałem (a widziałem niestety niewiele - mżawka, ciemno...) zapadła decyzja o zakupie kamery. Zamówiona 70mai Dash Cam Pro z modułem GPS (może będzie przydatny, a może gadżet?) oczywiście w wersji angielskiej w cenie 282 złocisze. Teraz ze 2 - 3 tygodnie oczekiwania, o ile nie będzie poślizgu świątecznego...
Ostatnio zmieniony 07 gru 2018, 14:57 przez prozor, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalpg

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 15 kwie 2018, 19:26
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 net
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#204

Nieprzeczytany post autor: rafalpg »

prozor pisze:A wiesz, że to pytanie było z połowy maja, a teraz jest koniec października?

Edit 07.12.2018
Po tym, jak wczoraj widziałem potrącenie pieszego przez samochód jadący z naprzeciwka i musiałem zeznawać jako świadek ze szczegółami co i jak widziałem (a widziałem niestety niewiele - mżawka, ciemno...) zapadła decyzja o zakupie kamery. Zamówiona 70mai Dash Cam Pro z modułem GPS (może będzie przydatny, a może gadżet?) oczywiście w wersji angielskiej w cenie 282 złocisze. Teraz ze 2 - 3 tygodnie oczekiwania, o ile nie będzie poślizgu świątecznego...
Witam czekam na recenzję kamerki jak i montażu od dłuższego czasu wacham się z zakupem. Myślałem nad kamera w lusterku i odrazu wstecznej kamerze. Ale nigdzie nie ma info(chiński market;-)) czy jest ściemniające gdy styłu jedzie pojazd i oślepia. Druga sprawa to ,że mam kamerkę do automatycznych długich, czujnik zmierzchu i deszczu. Czyli wyspę i musiało by być wysuwane lub dość mocno wychylone na bok. Więc czekam na zdjęcia jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2018, 21:36 przez rafalpg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
qbaw92

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 09 wrz 2018, 22:27
Imię: Jakub
Auto: Astra J
Województwo: dolnośląskie

#205

Nieprzeczytany post autor: qbaw92 »

Witam,
Jaki polecacie aktualnie wideorejestrator na sam przód oraz przód i tył? Znacie może jakieś warsztaty godne polecenia w Warszawie, które odpowiednio zamontują go bez walających się wszędzie kabli :)? Jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę i elektrykę dlatego wolę się sam za to nie zabierać. Samochód to Astra J Sedan 2013 :)

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#206

Nieprzeczytany post autor: prozor »

rafalpg pisze:QR_BBPOST Witam czekam na recenzję kamerki jak i montażu od dłuższego czasu wacham się z zakupem. Myślałem nad kamera w lusterku i odrazu wstecznej kamerze. Ale nigdzie nie ma info(chiński market;-)) czy jest ściemniające gdy styłu jedzie pojazd i oślepia. Druga sprawa to ,że mam kamerkę do automatycznych długich, czujnik zmierzchu i deszczu. Czyli wyspę i musiało by być wysuwane lub dość mocno wychylone na bok. Więc czekam na zdjęcia jak to wygląda.
Z tego co wiem, to to raczej bez ściemniania. Zastępowanie oryginalnego lusterka to imho średni pomysł. No ale każdy robi jak mu wygodniej.
Przykład nakładki na oryginalne lusterko spełniającej funkcję tak normalnego lusterka, kamery wstecznej z opcją parkowania oraz oczywiście kamery przedniej:
[External Link Removed for Guests]
Opcja dość ciekawa, montaż prosty, lusterko/kamera/wyświetlacz (jak to nazwać?!) ma sporo funkcji w tym automatyczne wyświetlanie podglądu z tylnej kamery przy włączeniu światła cofania, równoczesny zapis danych z dwóch kamer (tylna 720p, przednia 1080). Jednak na samościemnianie raczej nie licz... No chyba, że włączysz wyświetlacz na widok kamery z tyłu - aczkolwiek sądzę, że jeśli lusterko będzie ustawione do podglądu tego co jest z tyłu to i tak będzie odbijać światło pojazdu, trzeba byłoby przestawić lusterko, żeby nie świeciło po oczach, a kamera będzie przekazywać obraz. O ile oczywiście nie zabrudzi się, o co nie trudno zwłaszcza jeśli będzie montowana na zewnątrz. Jakość rejestrowanego obrazu całkiem przyzwoita.

Jak wygląda normalna kamera możesz popatrzeć np. w garażu kristiano. Najlepsze podłączenie do instalacji elektrycznej zwłaszcza gdy kamera posiada tryb parkingowy. A nawet bez tego to i tak unika się ciągnięcia kabla.
Kamera ma kąt np. 140*, tak więc do 180* jeszcze trochę brakuje i "wyspa" z kamerą i czujnikami nie powinna być w polu widzenia.

Jeszcze jedno - przy podłączeniu kamery w trybie parkingowym należy pamiętać o uzupełnieniu zasilania w układ odcinający prąd od rejestratora w przypadku spadku napięcia poniżej około 11,6V tak żeby zabezpieczyć akumulator przed rozładowaniem. Wbrew pozorom niektóre rejestratory potrafią rozładować akumulator w parę godzin i będzie problem z uruchomieniem samochodu.

Osobiście zamówiłem do kompletu 70 Mai Universal Car Buck ([External Link Removed for Guests]) chociaż równie dobrze może być każdy inny zasilacz z odcięciem prądu w przypadku zbyt niskiego napięcia akumulatora. Przydałoby się, żeby również nie wprowadzał zakłóceń do instalacji radiowej, co czasami zdarza się przy najtańszych egzemplarzach...

Dodatkowo warto pomyśleć o opcji przełącznika zasilania: zasilanie stałe / zasilanie po stacyjce. Czyli przełączanie w tryb parkingowy tylko wtedy, gdy jest to rzeczywiście konieczne. Podczas normalnej jazdy czy parkowania w indywidualnym garażu nie ma najmniejszej potrzeby używania trybu parkingowego.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2018, 20:38 przez prozor, łącznie zmieniany 3 razy.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#207

Nieprzeczytany post autor: qtom »

a ja znalazłem w końcu coś dla siebie nie jest może szczytem techniki ale montaż magnetyczny i przyzwoita jakość nagrania mnie przekonały. [External Link Removed for Guests]#
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#208

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Kamerka Garmina to całkiem przyzwoity sprzęt. Miałem przez chwilę do konfiguracji/testu model ciut wyższy, czyli DC 55 - nieco wyższa rozdzielczość i sterowanie głosowe paroma funkcjami. Jakość dziennego nagrania całkiem przyzwoita, w nocy nie miałem możliwości sprawdzenia. Do dużych plusów zaliczałbym bazę fotoradarów (chociaż mam to w nawigacji garmina, zresztą jeżdżę przepisowo :P), no i właśnie sterowanie głosowe, chociaż gadanie "OK Garmin, save video" wydaje się trochę dziwne.
Minusem jest przyklejenie części uchwytu bezpośrednio do szyby. Niby nie duży kawałek, ale jednak...

Wracając do mojego nabytku. No cóż, sama kamera została przechwycona przez celników i musiałem ją ovatować. Niby 65 zł VAT, ale doszły opłaty za wysłanie listu informującego o konieczności oclenia (6 zł z małym hakiem), opłata za wysyłkę po ocleniu (8 z hakiem) i koszt pobrania w/w kasy (3 z hakiem). Razem wyszło nieco powyżej 8 dych ekstra... Powiedzmy, że ujdzie.

Dziś miałem chwilkę na montaż. Zamówiłem wcześniej moduł zasilania USB umożliwiający monitorowanie na parkingu (czasami się może przydać), po podłączeniu do stałego zasilania odcina prąd jak napięcie spadnie poniżej 11,6V (dla instalacji 12V) kolejne 4 dychy (bez VAT tym razem), podłączyłem przy lampce w podsufitce do wolnej wtyczki od prawdopodobnie sterowania szyberdachem (kabel jest nawet jeśli szyberdachu nie ma...)
IMG_20190105_165205.jpg
na zdjęciu widać w które złącze się wpiąć, nie zrobiłem zdjątka po uporządkowaniu kabli, ale wygląda to schludnie.
Ok, czemu ten moduł został zamówiony i zainstalowany? Bo ze wcześniej uzyskanych informacji dowiedziałem się, ze tryb parkingowy kamery działa po uzupełnieniu instalacji o tego typu moduł.
Co ciekawe, moduł garminowski wymaga podłączenia do 3 kabli: masy, stałego plusa i plusa po stacyjce. Kamera Garmina ma informację, że ma pracować w trybie parkingowym, gdy wyłączy się plus po stacyjce.
Tu tego nie ma, jest stałe zasilanie i tylko odcięcie zasilania przy spadku napięcia akumulatora poniżej 11,6V.
Jeśli ktoś chce, żeby mu się kamera automatycznie włączała z przekręceniem stacyjki, to należy podłączyć pod plus po stacyjce.
W przypadku podłączenia pod stały plus niezbędne jest dotknięcie przycisku dolnego. Tym samym przyciskiem wyłącza się kamerę. Da się przeżyć.
No chyba, że ktoś chce, żeby mu kamera monitorowała 24/7. Inna sprawa, że nie wiadomo na jak długo wystarczy mu akumulator. Czyli jaki jest pobór prądu kamery. Kamera ma zasilanie 12V/5V z dwoma złączami, do kamery przeznaczone jest o obciążalności 2A. Tak więc jeśli faktycznie miałoby to być 2 A, to przez 24h może wyciągnąć z akumulatora 48Ah. Czy zostałoby coś do zakręcenia rozrusznikiem? Oczywiście to tylko teoretyczne rozważania, w praktyce należałoby sprawdzić rzeczywisty pobór prądu. Jednak wydaje się nieodzownym zabezpieczenie przed nadmiernym wyczerpaniem akumulatora.

Kamera ma tryb parkingowy, ale jest on czasowy i umożliwia nagranie zdarzeń w czasie od 20 do 50 minut po wyłączeniu zasilania kamery. Nagrywa tylko zdarzenia, nie w trybie ciągłym. Gdyby użyć tylko zasilania z gniazda 12V, to tryb parkingowy jest aktywowany po zaniku zasilania i zasilanie jest pobierane z akumulatora kamery. Stąd ten maksymalny czas nagrania do 50 minut, bo akumulator kamery na dłużej nie wystarczy. Jak widać, kamera do monitorowania parkingu do 50 minut (niby czasem wystarczy...) nie musi mieć podłączenia do stałego plusa. Z drugiej strony akumulator w przypadku wysokich temperatur to nie najlepsze rozwiązanie (kamera domyślnie wyłączy się po przekroczeniu chyba 60*C), a i do 50 minut to może być niekiedy mało.
Stąd warto podłączyć kamerę pod stały plus, jednak warto zabezpieczyć się przed wyczerpaniem akumulatora poniżej 11,6V, tak żeby można było odpalić samochód.

Ok, kwestia zasilania rozwiązana. Prawie, bo do poprawki będzie jeszcze wymiana kabla z wtyczką kątową na wtyczkę prostą. Okazało się, że po umieszczeniu kamery we właściwym miejscu, kabel można schować w puszce lusterka/czujników. No i wystarczy tylko kilkanaście cm kabla.
IMG_20190105_210637.jpg
tutaj jeszcze nie do końca kabelek włożony do puszki, ale docelowo jest ładnie wsunięty we właściwe miejsce i nic nie widać...
No i na koniec jeszcze widok z przodu:
IMG_20190105_210737.jpg
Za pierwszym razem kamerka była przyczepiona nieco wyżej, folia przesunięta była częściowo na część szyby z "kropkami". Niestety folia elektrostatyczna nie trzymała się dobrze na tej części i musiała być przesunięta nieco niżej.
No właśnie mocowanie kamery - na szybę "nakleja" się folię elektrostatyczną, do której dokleja się uchwyt (lub moduł GPS) za pomocą taśmy dwustronnej odpornej na wysoką temperaturę. Folię można w każdej chwili usunąć i umieścić w innym miejscu lub samochodzie. Folia przyczepia się do szyby nie za pomocą kleju (dotykałem paluchem - nie lepi się), ale ponoć "elektrostatycznie", tak czy siak trzyma dobrze, trzeba tylko usunąć ewentualne powietrze spomiędzy szyby i folii. Oczywiście uchwyt/gps jest do folii przyklejony już raczej na stałe, no chyba, że ktoś wymieni taśmę mocującą uchwyt/gps do folii.

No właśnie: uchwyt/gps. Czemu uchwyt łamane przez gps? Bo do kamerki można dokupić za około $15 moduł gps. Póki co służy on do zapewnienia 3 funkcji ostrzegania: przed zderzeniem z pojazdem poprzedzającym, o samochodzie ruszającym (czyli na światłach rusza i mamy jechać, a nie spać ;)), no i przed zmianą pasa czy przejechaniem linii. To ostatnie działa lepiej u mnie w Astrze, bo od znacznie niższej prędkości, w kamerce od chyba 80 km/h i raczej jest dedykowane do obudzenia zasypiającego na autostradzie. Funkcji ADAS jeszcze dobrze nie przetestowałem i nie bardzo mogę opisać i zrecenzować ich działanie. No może za wyjątkiem informacji o tym, że samochód ruszył, a my stoimy ;) - działa nawet, jeśli cofam spod drzwi garażowych ;).
Obrazek
W przypadku kamery Opla, informacja o zjechaniu z pasa nie będzie podawana np. gdy włączymy kierunkowskaz. Jak tu będzie to działać to dopiero muszę sprawdzić, choć prawdopodobnie ADAS zostanie z informacjami o możliwym zderzeniu czy ruszaniu auta poprzedzającego.

Działanie kamery w praktyce.
Sprawdziłem w jeździe tylko w nocy. Oprogramowanie optymalizowane jest pod "jasność". Ma to swoje wady, bo w nocy co prawda obraz jest widoczniejszy niż to co widzą oczy, ale na nagraniu z odczytem rejestracji najlepiej nie jest. Chyba, że oświetla się ją własnymi światłami. Z naprzeciwka nie ma mowy.
Co ciekawe, jeśli połączy się smartfon z kamerą, to obraz na smartfonie jest lepszy niż to co widać oczami przez szybę. Czyli łatwiej dostrzec pieszego czy zwierzę. Ciekawe...
Obraz nocy zbyt dobry nie jest. Duże szumy, aczkolwiek może być to zrozumiałe. To co jest oświetlone przez światła (samochodu czy nawet uliczne) jest dobrze widoczne.
Obraz w dzień - bez zarzutu. Ale testy bez umieszczenia kamery w samochodzie, jutro zweryfikuję również to.

Sterowanie głosem. Możliwe 4 komendy: włącz/wyłącz ekran, nagraj wideo, zrób zdjęcie. Oczywiście po angielsku (lub chińsku jak ktoś ma wersję chińską - ;)). Czyli trzeba nauczyć się 4 zdań. Raczej bez problemów. Z tym że zdjęcie nocne jest kiepskawe, wycinana klatka z nagrania wideo o docelowej rozdzielczości. Szkoda, że nie większej, bo do zdjęcia to trochę lipa.
No właśnie: rozdzielczość. Kamera nagrywa w kilku rozdzielczościach. Przy kodowaniu w H265 dostępne są wyższe rozdzielczości, chociaż jak dla mnie maksymalna rozdzielczość nie ma za bardzo sensu, bo dodaje albo duży kawałek nieba, albo podszybie samochodu. Lepiej używać 2560x1440, zapewnia to objęcie monitoringiem całego obszaru szyby. Przy umieszczeniu kamery jak wyżej, widać część "wyspy" lusterka/czujników. Jednakże nagrywa się obraz obejmujący cały przód samochodu i większy kąt niż 140* raczej nie miałby sensu.

Czułość czujników jest dość duża. W trybie wysokiej czułości nawet mocniejsze przyspieszenie jest rejestrowane. Podobnie uderzenie w dziurę w drodze. To akurat ma sens.
A właśnie. Zapis wideo "awaryjnego" obejmuje również czas 15 sekund (może ciut więcej?) przed chwilą wykrycia uderzenia, wstrząsu, czy aktywacji przyciskiem/głosem nagrywania klipu awaryjnego. Czas nagrania pojedynczego klipu to 1 minuta.

Może jeszcze coś dorzucę po eksploatacji obejmującej tryb dzienny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

buba

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
Imię: Jacek
Auto: Astra J HB
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 5 razy

#209

Nieprzeczytany post autor: buba »

Cześć,

Testował ktoś, bądź ktoś używa
Garmin Dash Cam 65W?
Znajde coś lepszego w podobnym przedziale cenowym?

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#210

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Główna różnica pomiędzy modelami 65, a 55 to przede wszystkim szerokość kadru, właściwie kąt rejestrowanego obrazu. Ale porównując wideo zarejestrowane przez modele 45,55 i 65:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
to raczej najlepszy obraz będzie w 55. Ma największą rozdzielczość, 1440p, 65 ma tylko 1080p. Zbyt szeroki kąt 18* raczej zbyt dużego sensu tu nie ma...

ODPOWIEDZ