sterownik silnika
- hoops
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 lut 2019, 19:10
- Auto: Astra G
- Województwo: śląskie
sterownik silnika
Mam problem z moją Astrą. Auto szarpie, dosyć obficie dymi, nie ma mowy o przełączeniu na LPG mimo sporej ilości gazu, spala bardzo dużo benzyny.
Wyskakuje check z następującymi kodami błędów: 0203, 0202, 0300, 0302, 0304.
Mechanik sprawdził cewki, świece, wtryski, kompresje - wszystko ok. Jakiś czas temu wymieniałem wydech, filtry, wycinałem katalizator. Mechanik stwierdził, że to musi być sterownik silnika i wezwał elektryka, który zdiagnozuje czy jest z nim wszystko ok, czy nadaje się do regeneracji.
W między czasie poczytałem trochę internetu, podzwoniłem po warsztatach i trochę się zaniepokoiłem, bo po podaniu silnika Z14XE - dwóch elektryków stwierdziło, że nie podejmują się regeneracji, bo każdy z dotychczasowych regenerowanych z tych aut wracał do nich po tygodniu, jeden stwierdził, że może mi to zrobić, ale wszystko co na ten silnik da to trzymiesięczną gwarancję, ale proponuje mi kupić sterownik w Oplu za kilka tys., bo długo nie pochodzi.
Dlatego mam pytanie, co jest z tymi sterownikami, rzeczywiście regeneracja pomaga na krótko, czy raczej chodzi o umiejętności elektryków? Miał ktoś regenerowany ten sterownik i był zadowolony? Miał ktoś odwrotną sytuację? Proszę o podzielenie się swoimi doświadczeniami...
Wyskakuje check z następującymi kodami błędów: 0203, 0202, 0300, 0302, 0304.
Mechanik sprawdził cewki, świece, wtryski, kompresje - wszystko ok. Jakiś czas temu wymieniałem wydech, filtry, wycinałem katalizator. Mechanik stwierdził, że to musi być sterownik silnika i wezwał elektryka, który zdiagnozuje czy jest z nim wszystko ok, czy nadaje się do regeneracji.
W między czasie poczytałem trochę internetu, podzwoniłem po warsztatach i trochę się zaniepokoiłem, bo po podaniu silnika Z14XE - dwóch elektryków stwierdziło, że nie podejmują się regeneracji, bo każdy z dotychczasowych regenerowanych z tych aut wracał do nich po tygodniu, jeden stwierdził, że może mi to zrobić, ale wszystko co na ten silnik da to trzymiesięczną gwarancję, ale proponuje mi kupić sterownik w Oplu za kilka tys., bo długo nie pochodzi.
Dlatego mam pytanie, co jest z tymi sterownikami, rzeczywiście regeneracja pomaga na krótko, czy raczej chodzi o umiejętności elektryków? Miał ktoś regenerowany ten sterownik i był zadowolony? Miał ktoś odwrotną sytuację? Proszę o podzielenie się swoimi doświadczeniami...
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Pewne jest że byle kto nie naprawi, w zasadzie nikt 100% . Jest mnóstwo tematów odnośnie naprawy. W mojej ocenie ten o z14xe nie rózni sie w naprawie od hybrydowych pozostałych. Niestety to bubel, którego faktycznie nie zawsze sie naprawic Do z14xe bedzie chyba pasował ten z16xe ale na 100% nie jestem pewien.
Ps. Mi naprawiał elektronik(z16se) z marnym skutkiem, skończyło sie zakupem uzywki.
Tu masz do samodzielnego montazu( po uprzednim sprawdzeniu numerów z swoim) [External Link Removed for Guests]
Ps. Mi naprawiał elektronik(z16se) z marnym skutkiem, skończyło sie zakupem uzywki.
Tu masz do samodzielnego montazu( po uprzednim sprawdzeniu numerów z swoim) [External Link Removed for Guests]
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
wyślij do elektrobip, sprawdzają sterownik pod kątem sensu naprawy za darmo. Osatnio naprawili taki sterownik w corsie c i smiga. w najgorszym przypadku stracisz tylko kilka złoty na wysłkeDlatego mam pytanie, co jest z tymi sterownikami, rzeczywiście regeneracja pomaga na krótko, czy raczej chodzi o umiejętności elektryków? Miał ktoś regenerowany ten sterownik i był zadowolony? Miał ktoś odwrotną sytuację? Proszę o podzielenie się swoimi doświadczeniami...
[External Link Removed for Guests]
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Jest gość w Kłomnicach k- Częstochowy, co robi wszystkie marki, osobiście też naprawiałem dawno temu ster do z18xe i dał rade. Programuje elektronikę i stery, klucze i co tam jeszcze wymyślimy.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- hoops
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 lut 2019, 19:10
- Auto: Astra G
- Województwo: śląskie
Dziękuję wszystkim za pomoc i odzew. Mój niepokój związany ze sterownikiem silnika okazał się niepotrzebny. Problemem okazał się sterownik, ale gazu, który mimo jazdy na benzynie rozmontował mi auto
Po wymianie auto odżyło, mniej pali, nawet nie gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł na mrozie, co wcześniej się zdarzało.
Po wymianie auto odżyło, mniej pali, nawet nie gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł na mrozie, co wcześniej się zdarzało.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Z tego co piszesz to mocno masz rozjechane mapy PB, czas zresetować kompa i polatać na benzynie i wszystko będzie ok.
Przy wypadających zapłonach i szarpaniu wychodzi, że był bardzo zły skład mieszanki jeśli oczywiście zakładamy ,że świece cewka/kable i luz zaworowy jest ok.
Przy wypadających zapłonach i szarpaniu wychodzi, że był bardzo zły skład mieszanki jeśli oczywiście zakładamy ,że świece cewka/kable i luz zaworowy jest ok.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...