brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Re: brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę
Szukaj mechanika, a nie gazownika. UPG to najtansze z mozliwych..
- jachtmen
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
- Imię: Janek
- Auto: ASTRA G KOMBI
- Silnik: Z14XE
- Województwo: zachodniopomorskie
Podczas jazdy silnik trzymał 100st,jazda bardzo spokojna,a dużym plusem -4 do -5 mrozu.Teraz już jestem mądry,gazownik wykluczył moje sugestie,więc albo pompa wody zdechła albo termostat.W sobotę rozbieram sprawdzam i wymieniam.Pomyślę też o remoncie głowicy.Po zakończeniu dam znać.Pozdrawiam.
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Po takim numerze to nie bawi.l bym sie w zadne remonty tylko szukał nowego motoru. Wyjdzie najtaniej. przegrzanie + spalenie 4 litrów płynu świadczy o jednym
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Michale,nie "przytępiaj" Pasjonatów .Ma czas , kasę i szczere chęci...to niech robi.Nas zadowolą pozytywne wyniki końcowe.Zawsze to jest taniej zbierając doświadczenia innych.Ja mojej starej Jetta1 zrobiłem "kapitalny" remont silnika wsadzając detale,które przywiozłem z niemieckiego szrotu.Auto pracowało bez awarii silnika aż po złomowanie zaliczając 32 lata eksploatacji.Remont zrobiłem,jak miała 9 lat,głównie z ciekawości .
Ale jak pije płyn po naprawie układu chłodzenia to kaplica, naczy na pewno głowica, bo gdzie by tyle płynu zjadł.
Nie przeżył przegrzania. Były tylko dwie opcje przecież.
Który to 1.4 16V
Były 3
X14XE
Z14XE
Z14XEP
Nie wiadomo jak głowica po tym, trzeba by szczelność sprawdzić, to nie diesel raczej jej nie zwichrowało.
Wypalił uszczelkę może tylko.
Jak dół, potrafi pierścień pęknąć, będzie widać.
To musi mechanik ocenić.
Drugi silnik, ale dobry, sprawdzić można kompresję jak wyjęty, można jak się chce i jest sprzęt.
Sam będziesz wymieniał, pewno nie, znów koszt.
Te pierwsze 1.4 16V bez twinport są tanie, tańsze nie raz jak X16SZR.
Z fury z UK albo z DE taki co LPG nie widział może znajdziesz, czy z powypadku.
600 700zł ? to przecież już stare silniki.
Aby nie przeleżały.
Wymiana z 500zł (sama robota) może by ktoś się podją, prosty temat.
No tylko nowy rozrząd obowiązkowo.
Płyn, olej, parę uszczelek i robi się mały 1000zł
Drugi motor w sumie z 1700zł ??
Pompa płynu i tak do wymiany i tak.
Samą głowicę na szybkości tylko splanować i wrzucić to masz w plecy jakby nie wyszło z 800zł minimum.
8V za 600zł robią? Zależy gdzie i kto.
Z materiałem oczywiście i nie na Mirka tylko dobrze, nowe śruby, uszczelka markowa, pierdoły, płyny, ale jeszcze pompa czy rozrząd.
Uszczelniacze wałków warto, wyjść może.
Coś coś mniej więcej.
Zawsze wychodzi więcej, chyba że sam robisz.
Dodano po 14 minutach 25 sekundach:
A sam będziesz chciał to klucze musisz mieć, torxy, dymo gdzieś pożyczyć, planowanie chyba 80zł ale to 16v to więcej.
Dobrze oczyścić otwory,gwintownikiem machnąć.
Plus rozrząd plus płyny pierdoły
Nie wiem czy w 500zł się zmieścisz...jest szansa.
A jak nie wyjdzie...
Decyzja należy do Ciebie.
Jak silnik padnie to są takie zagadki właśnie.
Też może miejscami przesadzam.
Dodano po 36 minutach 57 sekundach:
Z tel nie widziałem, sorry
Z14XE czyli ten jakby stary ale nowszy.
Dobrze że nie XEP... Bez 2000zł nie podchodź na zakup silnika
Upewnij się na 100% który po numerze VIN.
Różnią się zupełnie osprzętem i pewno głowicą, ale niech ktoś potwierdzi, a wie tak naprawdę ten komu wyszło włożenie X w miejsce Z.
Z14XE od X14XE.
Nie masz linki gazu to Z14XE.
Od 1000zł się zaczyna albo lepiej.
Nie fajnie.
Nie przeżył przegrzania. Były tylko dwie opcje przecież.
Który to 1.4 16V
Były 3
X14XE
Z14XE
Z14XEP
Nie wiadomo jak głowica po tym, trzeba by szczelność sprawdzić, to nie diesel raczej jej nie zwichrowało.
Wypalił uszczelkę może tylko.
Jak dół, potrafi pierścień pęknąć, będzie widać.
To musi mechanik ocenić.
Drugi silnik, ale dobry, sprawdzić można kompresję jak wyjęty, można jak się chce i jest sprzęt.
Sam będziesz wymieniał, pewno nie, znów koszt.
Te pierwsze 1.4 16V bez twinport są tanie, tańsze nie raz jak X16SZR.
Z fury z UK albo z DE taki co LPG nie widział może znajdziesz, czy z powypadku.
600 700zł ? to przecież już stare silniki.
Aby nie przeleżały.
Wymiana z 500zł (sama robota) może by ktoś się podją, prosty temat.
No tylko nowy rozrząd obowiązkowo.
Płyn, olej, parę uszczelek i robi się mały 1000zł
Drugi motor w sumie z 1700zł ??
Pompa płynu i tak do wymiany i tak.
Samą głowicę na szybkości tylko splanować i wrzucić to masz w plecy jakby nie wyszło z 800zł minimum.
8V za 600zł robią? Zależy gdzie i kto.
Z materiałem oczywiście i nie na Mirka tylko dobrze, nowe śruby, uszczelka markowa, pierdoły, płyny, ale jeszcze pompa czy rozrząd.
Uszczelniacze wałków warto, wyjść może.
Coś coś mniej więcej.
Zawsze wychodzi więcej, chyba że sam robisz.
Dodano po 14 minutach 25 sekundach:
A sam będziesz chciał to klucze musisz mieć, torxy, dymo gdzieś pożyczyć, planowanie chyba 80zł ale to 16v to więcej.
Dobrze oczyścić otwory,gwintownikiem machnąć.
Plus rozrząd plus płyny pierdoły
Nie wiem czy w 500zł się zmieścisz...jest szansa.
A jak nie wyjdzie...
Decyzja należy do Ciebie.
Jak silnik padnie to są takie zagadki właśnie.
Też może miejscami przesadzam.
Dodano po 36 minutach 57 sekundach:
Z tel nie widziałem, sorry
Z14XE czyli ten jakby stary ale nowszy.
Dobrze że nie XEP... Bez 2000zł nie podchodź na zakup silnika
Upewnij się na 100% który po numerze VIN.
Różnią się zupełnie osprzętem i pewno głowicą, ale niech ktoś potwierdzi, a wie tak naprawdę ten komu wyszło włożenie X w miejsce Z.
Z14XE od X14XE.
Nie masz linki gazu to Z14XE.
Od 1000zł się zaczyna albo lepiej.
Nie fajnie.
- jachtmen
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
- Imię: Janek
- Auto: ASTRA G KOMBI
- Silnik: Z14XE
- Województwo: zachodniopomorskie
Witam kolegów.Jak zaznaczałem wcześniej sobota była dniem naprawy mojej asterki.Rozebrałem motorek,wyjąłem pompę i cóż,wirnik luźny i wyłamany na obwodzie jakieś 1/6 całości.Po wymianie i złożeniu wszystko wróciło do normy,lpg działa,ogrzewanie też.Pojeżdzę trochę i popatrzę na poziom płynu i czy nie kopci na biało.Dzieki za podpowiedzi i sugestie.Pozdrawiam