Remont silnika Z18XE

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Re: Remont silnika Z18XE

#81

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:23 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#82

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:23 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#83

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:24 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#84

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Ważne są ewentualne ślady i miejsce uszkodzenia.U mnie był przedmuch między 3 i 4 cylindrem.Małe szanse na pewną diagnozę.
ad.2.U mnie był uszkodzony tłok(wykruszona dolna część)Stukanie zanikało po zdjęciu obciążenia(fajki) też przypadkiem na 4.Oba przypadki bez związku?ze sobą-2lata różnicy.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#85

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:24 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#86

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Instrukcja na opakowaniu upg wskazywała na delikatne nawilgocenie gwintu olejem(kropelka) i podkładki od strony łba śruby (3 kropelki)
W" strolizowanym" wydaniu sam naprawiam nie ma nic o smarowaniu.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#87

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:24 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#88

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Według AJUSA jak żeliwny blok, śruby (tylko nowe) trzeba nasmarować...No może ma to sens żeby nie strzelał klucz jak gwint suchy.

Wysyłkowo z iparts.pl nie brałem bo mają punkt odbioru w W-Wie (ul.Staniewicka), zawsze git było, solidna hurtownia, najlepsze że pracują do 20:00 i można wieczorkiem po części podjechać, to jest mega, czy zadzwonić i zamówić, zawsze zamawiam telefonicznie , można domniemać że szybciej idzie niż przez neta no i nie ma upierdliwości w tym internetowym sklepie,klikaj, koszyk, coś tam, często nie ma czasu jak trzeba coś dobrać, a tak telefonik pyk myk i poszło tylko nie ma co w dyskusje wchodzić co kupić jakie ma być, to nie mechanik tylko sprzedawca.
Dla mnie numer 1 jeśli chodzi o części, tylko dramat nawigacja na stronie, trzeba klikać poniżej kategorii pokaż wszystko albo wyszukiwarka.

Dlaczego poszła uszczelka ?

Stare śruby, nie oczyszczone dobrze otwory (gwintownikiem machnąć do końca,wydmuchać otwory, często płyn siedzi albo inny syf.)
No i musi być dobry klucz dyno.

To już może powodować że klucz dyno strzeli na momencie pod koniec i niby jest moment jak trzeba a go nie ma wcale.

Odtłuścić dobrze, najlepszy alkohol izopropylowy.

Mało tego...

Według Elringa są dwa rodzaje uszczelek i to jest dość dziwne bo np. inne firmy mają tylko jeden typ.
to jest 128231
[External Link Removed for Guests]
to jest 128230
[External Link Removed for Guests]

W tym silniku jest chyba metalowa uszczelka ?

Nowe śruby trzeba dać, nie ma przebacz...

Jest mało "mięsa" między garkami to też wpływa.
Pytanie jak dobrze doczyścić blok żeby był płaski, czysty, najlepiej go oczywiście splanować.
Czy taki blok żeliwny może siąść gdzieś ?

Obrazek

Mechanik powinien koniecznie zobaczyć liniałem pomiarowym blok przed montażem

Chodzi o to co się dzieje na tym filmie w 1:26 , zwłaszcza na środku cylindrów.
Przedmuch między garami był to coś może być, ale uszczelka też kompensuje trochę nierówności mimo wszystko.

[External Link Removed for Guests]


Dobra
Kończę te mądrości i teorię. :oops:

Staranność jest drogą do sukcesu, rutyna do upadku

Robiłem kiedyś sobie Fiata Sienę 1.2 8V
Stare śruby, bez planowania głowicy, szybko szybko, najtańsza uszczelka i taki mega gówniany klucz.
Nie wyszło, po miesiącu przedmuch.

Obrazek

Taki klucz nie nadaję się do użytku...

Często kupi auto po takiej "szybkiej naprawie" no ale komisówka stoi, nie jeździ, w momencie zakupu jest wszystko super a jak pójdzie do normalnego użytkowania to nagle JEB! i się zesrało... a taki był dobry...

To wszystko wychodzi ale po czasie...
W ogóle jest dramat z gwarancją na tego typu usługi...

No i zasiałem trochę dramatu...

Ciężko dzisiaj o dobrego silnikowca...
Każdemu się wydaję że to tylko odkręć i przykręć, a tak nie jest...
No i nie ma serwisówek do aut, producent się płaszczem zakrywa,trzeba płacić za Know How, chociaż do Astry są te WKŁ Sam Naprawiam, to już coś.

Pff, niedziele i trochę taka refleksja.

Czym by głowy nie nakarmił, to na spokojnie i rozsądnie, nie ma prostych recept.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, 15:20 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#89

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Czy Ktoś z Forumowiczów korzystał z dostaw części iParts i czy w tej firmie warto lokować zamówienie ?
Nie masz jakiegoś lokalnego dostawce czesci? iParts w porównaniu do mojego dostawcy ma zawsze większe ceny za te same czesci.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#90

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:26 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ