Remont silnika Z18XE

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2401
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,229k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

Re: Remont silnika Z18XE

#81

Nieprzeczytany post autor: Automat » 07 kwie 2019, 20:43

Jak Ktoś zechce powtórzyć taki remont,to będzie miał jakiś punkt startowy.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2401
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,229k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#82

Nieprzeczytany post autor: Automat » 09 kwie 2019, 22:26

Czy Ktoś z Forumowiczów korzystał z dostaw części iParts i czy w tej firmie warto lokować zamówienie ?
Sześć pozycji na 9 zamawianych to produkty firmy Erling.Następne dwa to KOLBENSCHMIDT.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2401
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,229k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#83

Nieprzeczytany post autor: Automat » 14 kwie 2019, 11:05

Za dwa dni rozbiórka silnika.Proszę obstawiać: co było przyczyną padnięcia uszczelki pod głowicą ?
Kto zawinił : producent uszczelki,mechanik czy eksploatacja ?
Dla tego,kto pierwszy trafi: czteropak dobrego piwa(weekend majowy tuż,tuż) :D .
Do jasnowidzów: co będzie przyczyną stuków/pukania w silniku ?
Zjawisko lokalizowane w strefie 4 cylindra.

bambula

Astro-maniak
Posty: 354
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie

#84

Nieprzeczytany post autor: bambula » 14 kwie 2019, 12:14

Ważne są ewentualne ślady i miejsce uszkodzenia.U mnie był przedmuch między 3 i 4 cylindrem.Małe szanse na pewną diagnozę.
ad.2.U mnie był uszkodzony tłok(wykruszona dolna część)Stukanie zanikało po zdjęciu obciążenia(fajki) też przypadkiem na 4.Oba przypadki bez związku?ze sobą-2lata różnicy.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2401
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,229k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#85

Nieprzeczytany post autor: Automat » 14 kwie 2019, 12:47

U mnie natężenie stukania zmniejszało się po zablokowaniu wtrysku na 4 cylinder. Mechanik utrzymuje, że do dokładnego obejrzenia tłok.Zagadką jest uszczelka UPG,która po wymianie wytrzymała tylko nieco ponad 40 tys. km.
Czy śruby mocujące głowicę smaruje się jakąś pastą , czy wkręca na sucho ?

bambula

Astro-maniak
Posty: 354
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie

#86

Nieprzeczytany post autor: bambula » 14 kwie 2019, 14:48

Instrukcja na opakowaniu upg wskazywała na delikatne nawilgocenie gwintu olejem(kropelka) i podkładki od strony łba śruby (3 kropelki)
W" strolizowanym" wydaniu sam naprawiam nie ma nic o smarowaniu.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2401
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,229k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#87

Nieprzeczytany post autor: Automat » 14 kwie 2019, 15:16

Pytam,bo wydaje mi się,że gdzieś Rosjanie smarowali śruby (Z18XE)jakąś miksturą.Musiałbym znaleźć tego linka i sprawdzić.

Awatar użytkownika
Digyl

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 18 sie 2017, 17:39
Imię: Marcin
Auto: Astra f 1994 1.4nz
Silnik: 14nz
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

#88

Nieprzeczytany post autor: Digyl » 14 kwie 2019, 15:18

Według AJUSA jak żeliwny blok, śruby (tylko nowe) trzeba nasmarować...No może ma to sens żeby nie strzelał klucz jak gwint suchy.

Wysyłkowo z iparts.pl nie brałem bo mają punkt odbioru w W-Wie (ul.Staniewicka), zawsze git było, solidna hurtownia, najlepsze że pracują do 20:00 i można wieczorkiem po części podjechać, to jest mega, czy zadzwonić i zamówić, zawsze zamawiam telefonicznie , można domniemać że szybciej idzie niż przez neta no i nie ma upierdliwości w tym internetowym sklepie,klikaj, koszyk, coś tam, często nie ma czasu jak trzeba coś dobrać, a tak telefonik pyk myk i poszło tylko nie ma co w dyskusje wchodzić co kupić jakie ma być, to nie mechanik tylko sprzedawca.
Dla mnie numer 1 jeśli chodzi o części, tylko dramat nawigacja na stronie, trzeba klikać poniżej kategorii pokaż wszystko albo wyszukiwarka.

Dlaczego poszła uszczelka ?

Stare śruby, nie oczyszczone dobrze otwory (gwintownikiem machnąć do końca,wydmuchać otwory, często płyn siedzi albo inny syf.)
No i musi być dobry klucz dyno.

To już może powodować że klucz dyno strzeli na momencie pod koniec i niby jest moment jak trzeba a go nie ma wcale.

Odtłuścić dobrze, najlepszy alkohol izopropylowy.

Mało tego...

Według Elringa są dwa rodzaje uszczelek i to jest dość dziwne bo np. inne firmy mają tylko jeden typ.
to jest 128231
https://www.iparts.pl/czesc/uszczelka-g ... tml#100225
to jest 128230
https://www.iparts.pl/czesc/uszczelka-g ... tml#100225

W tym silniku jest chyba metalowa uszczelka ?

Nowe śruby trzeba dać, nie ma przebacz...

Jest mało "mięsa" między garkami to też wpływa.
Pytanie jak dobrze doczyścić blok żeby był płaski, czysty, najlepiej go oczywiście splanować.
Czy taki blok żeliwny może siąść gdzieś ?

Obrazek

Mechanik powinien koniecznie zobaczyć liniałem pomiarowym blok przed montażem

Chodzi o to co się dzieje na tym filmie w 1:26 , zwłaszcza na środku cylindrów.
Przedmuch między garami był to coś może być, ale uszczelka też kompensuje trochę nierówności mimo wszystko.

https://www.youtube.com/watch?v=8JKSHW2mwME


Dobra
Kończę te mądrości i teorię. :oops:

Staranność jest drogą do sukcesu, rutyna do upadku

Robiłem kiedyś sobie Fiata Sienę 1.2 8V
Stare śruby, bez planowania głowicy, szybko szybko, najtańsza uszczelka i taki mega gówniany klucz.
Nie wyszło, po miesiącu przedmuch.

Obrazek

Taki klucz nie nadaję się do użytku...

Często kupi auto po takiej "szybkiej naprawie" no ale komisówka stoi, nie jeździ, w momencie zakupu jest wszystko super a jak pójdzie do normalnego użytkowania to nagle JEB! i się zesrało... a taki był dobry...

To wszystko wychodzi ale po czasie...
W ogóle jest dramat z gwarancją na tego typu usługi...

No i zasiałem trochę dramatu...

Ciężko dzisiaj o dobrego silnikowca...
Każdemu się wydaję że to tylko odkręć i przykręć, a tak nie jest...
No i nie ma serwisówek do aut, producent się płaszczem zakrywa,trzeba płacić za Know How, chociaż do Astry są te WKŁ Sam Naprawiam, to już coś.

Pff, niedziele i trochę taka refleksja.

Czym by głowy nie nakarmił, to na spokojnie i rozsądnie, nie ma prostych recept.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, 15:20 przez Digyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak jest dobrze to jest dobrze
Jak jest źle to jest źle
Jak jest rdza, najgorzej
Jak wybrałeś złą drogę, zawsze można zawrócić...
Digyl.

Awatar użytkownika
nismo

Rekrut
Posty: 1914
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra GTC & Astra H Kombi
Silnik: z18xe & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 6 razy

#89

Nieprzeczytany post autor: nismo » 14 kwie 2019, 15:20

Czy Ktoś z Forumowiczów korzystał z dostaw części iParts i czy w tej firmie warto lokować zamówienie ?
Nie masz jakiegoś lokalnego dostawce czesci? iParts w porównaniu do mojego dostawcy ma zawsze większe ceny za te same czesci.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2401
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,229k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#90

Nieprzeczytany post autor: Automat » 14 kwie 2019, 19:21

Niekoniecznie. Mój zestaw jest OK-nie przepłacam.Przykład z brzegu:

warsztat: rozrząd(SWAG) +pompa(BGA)=253.68+107,21=360,89 zł
iParts: komlety rozrząd z pompą firmy INA: 366 zł
warsztat: komplet śrub(producent nieznany) do głowicy : 86 zł
iParts: komplet śrub Elringa: 73 zł
warsztat: komplet pieścieni firmy Power Seal 54,89 zł
iParts: komplet pieścieni Kolben Schmidt: 67 zł
warsztat; tłok firmy MOTREX z pierścieniami: 244,41 zł
iParts: tłok firmy Kolben Schmidt z pierścieniami : 237 zł

Ponadto w iParts realizuję całość zmówienia-wszystkie detale.Producenci podzespołów dobrzy i znani.

Dodano po 20 minutach 26 sekundach:
Michałe,masz całą listę podzespołów,które zakupię :

regeneracja głowicy: 500-600 zł
Uszczelka kolektora ssącego 128430 ELRING...26 zł iParts
Uszczelniacz wałka rozrządu(2 szt) 702269 ELRING...10 zł iParts. Razem 20 zł
Uszczelka głowicy silnika 128231 ELRING.....77 zł iParts
Uszczelka pokrywy zaworów gumowa 010370 ELRING.....40 zł iParts
Uszczelka kolektora wydechowego 447560 ELRING.....24 zł iParts
Śruby głowicy ( 8 sztuk) 803060 ELRING.....73 zł Parts
Pierścienie tłokowe 800038910000 KOLBENSCHMIDT .....67 zł iParts 1 komplet; razem: 4x67=268 zł
Panewki korbowodowe (8 sztuk) 87409600 KOLBENSCHMIDT.....54 zł Parts
Tłok KOLBENSCHMIDT(z pierścieniami) 997 41601 ......237 zł iParts
Rozrząd z pompą INA 530044131............366 zł (20 mm,162 zęby) iParts
Silikonowa masa uszczelniająca 703141410 REINZ.....24 zł Parts(-50-300 st)
Olej (Total Quarc 9000 Energy_ 5W-40 ) 5 l........100 zł
Filtr oleju(Mann 712/75)...............................17 zł
Płyn chłodzący Venol 5 l................................33 zł
Zbiorniczek wyrównawczy za 73 zł :D Siedlce, Artur Mościcki 799-323-336

Dodano po 19 minutach 17 sekundach:
Digyl pisze:
14 kwie 2019, 15:18
....Dlaczego poszła uszczelka ?
....Według Elringa są dwa rodzaje uszczelek i to jest dość dziwne bo np. inne firmy mają tylko jeden typ.
....W tym silniku jest chyba metalowa uszczelka ?
....No i zasiałem trochę dramatu...
Digyl,odpowiadam w kolejności:
- nie wiem dlaczego poszła uszczelka.Jak trafisz dlaczego i to jako pierwszy z Forumowiczów,
to jest nagroda: czteropak dobrego piwa
- dwie uszczelki Elringa.Fajnie, że napisałeś.Jutro będę się pytał o co biega z tymi uszczelkami
- nie mam pojęcia czy mam metalową uszczelkę. Na starej nie mogę się wzorować,
bo pewnie wymieniał ją Komis.
- jak zasiałeś dramat,a jeśli tak będzie....to Cię znajdę i resztę to sobie dośpiewaj :roll:

ODPOWIEDZ