Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Re: Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.
Wyzwanie podjęte.Michale(NISMO),będę się kierował Twoimi wskazówkami oraz Rosjan:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Rozważam zestaw naprawczy wiązki z Allegro:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Rozważam zestaw naprawczy wiązki z Allegro:
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
- Auto: astra H
- Silnik: Z18xe
- Województwo: śląskie
mi centralny przestał działać, właśnie jak wiązka była uszkodzona w jednych z dzwi z tyłu, ułamały się już drugi raz, jak będzie cieplej bede wymieniał cała wiązke bo niema już co lutować
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Jak obejrzysz podane linki,to będziesz miał pogląd,jak do tej roboty się zabrać.
Polecam Ci wiązkę naprawczą z Allegoro.Mają wybór zestawów od 150 do 300 zł.
Kolor kabli w zestawie identyczny z oryginalnymi kablami.Lutowanie na wysokości środkowego słupka.
Swoją drogą producent mógł przewidzieć konieczność takich remontów i mógł na środkowym słupku umieścić jakąś kostkę czy przejściówkę,to wymiana złamanych kabli nie stanowiła by kłopotu.
Osobiscie sie zastanowię i kto wie,czy takie rozwiązanie u siebie wdrożę.Trzeba poszukać jakiejś 13-pinowego złącza,lub kostki elektrycznej.Zadzwoniłem do producenta owych wiązek.W komplecie dostaje się jakieś specjal szybko-złączki i lutownicy nie ma potrzeby używać.Kontakt pewny elektrycznie i w czasie.Super !
Zamieszczem schemat i opis wtyku wiązki tylnych drzwi:
1 czerwony - 12 v dla silnika elektrycznych szyb (2.5mm)
2 brązowy – masa dla silnika elektrycznych szyb (2.5mm)
3 czerwony – centralny (0.75mm)
4 biały – centralny (0.75mm)
5 czarno –zielony – centralny/ ryglowanie (0.75mm) -
6 szary – włącznik otwartych drzwi (0.50mm)
7
8
9 żółto-brązwoy – open and start (0.50mm) -
10 biało – niebieski – blokada odsuwania szyb przed dziećmi (0.50mm)
11 fioletowo-zielony – elektryczne szyby (0.50mm)
12 fioletowo brązowy – elektryczne szyby (0.50mm)
13
14
15
16 zielony - głośnik (0.75mm)
17 brązowo-zielony - głośnik (0.75mm)
18
19 brązowo-czarny – funkcja szyby komfort (0.50mm)
Polecam Ci wiązkę naprawczą z Allegoro.Mają wybór zestawów od 150 do 300 zł.
Kolor kabli w zestawie identyczny z oryginalnymi kablami.Lutowanie na wysokości środkowego słupka.
Swoją drogą producent mógł przewidzieć konieczność takich remontów i mógł na środkowym słupku umieścić jakąś kostkę czy przejściówkę,to wymiana złamanych kabli nie stanowiła by kłopotu.
Osobiscie sie zastanowię i kto wie,czy takie rozwiązanie u siebie wdrożę.Trzeba poszukać jakiejś 13-pinowego złącza,lub kostki elektrycznej.Zadzwoniłem do producenta owych wiązek.W komplecie dostaje się jakieś specjal szybko-złączki i lutownicy nie ma potrzeby używać.Kontakt pewny elektrycznie i w czasie.Super !
Zamieszczem schemat i opis wtyku wiązki tylnych drzwi:
1 czerwony - 12 v dla silnika elektrycznych szyb (2.5mm)
2 brązowy – masa dla silnika elektrycznych szyb (2.5mm)
3 czerwony – centralny (0.75mm)
4 biały – centralny (0.75mm)
5 czarno –zielony – centralny/ ryglowanie (0.75mm) -
6 szary – włącznik otwartych drzwi (0.50mm)
7
8
9 żółto-brązwoy – open and start (0.50mm) -
10 biało – niebieski – blokada odsuwania szyb przed dziećmi (0.50mm)
11 fioletowo-zielony – elektryczne szyby (0.50mm)
12 fioletowo brązowy – elektryczne szyby (0.50mm)
13
14
15
16 zielony - głośnik (0.75mm)
17 brązowo-zielony - głośnik (0.75mm)
18
19 brązowo-czarny – funkcja szyby komfort (0.50mm)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
- Auto: astra H
- Silnik: Z18xe
- Województwo: śląskie
Ja akurat z racji tego że jestem elektrykiem i lubie sobie komplikować życie, nie kupiłem gotowca tylko piny do wtyczki plus nowe przewody za około 30 zł
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Ja z tej racji , że jestem elektronikiem...ułatwiam sobie życie . Zaoszczędzony czas pewnie wykorzystam na "rwanie" plastikowych osłon progów.Nowa wiązka przekonała mnie tym,że ma nowy wtyk i kable identycznego koloru,które w zasadzie wykluczają mozliwość pomyłki.... a Ty musisz uważać i to aż co najmniej 13 razy skupiać uwagę(tyle jest kabelków podczepionych do wtyku).Trzynaście kolorów w sklepie z kabelkami raczej nie znajdziesz,chyba,że kupisz tzw. wstążkę,ale jej kolory odbiegają od oryginału.
Miło mi,że mam kolegę we wspólnej niedoli .
Miło mi,że mam kolegę we wspólnej niedoli .
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Trochę dziwne, bo jak mi wysiadła elektryka w lewych tylnych drzwiach, to tylko ten siłownik nie działał. Reszta chodziła normalnie. Pewnie masz Janku system antywłamaniowy i stąd takie działanie.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
"Wszystko" siadło jakby o tej samej porze,chwilę po remoncie silnika.Z wiązką w tylnych lewych drzwiach bujam się już prawie rok.Teraz nadszedł ten moment,że będę Aśkę "rozrywał".Przypuszczam,że brak reakcji centralnego i klapki wlewu paliwa ma to samo żródło.Ciekawe czy akumulator z jakiegoś powodu się rozładowywał, czy też podziękował za dalszą pracę,bo było mu za ciężko . Czekam za zamówioną wiązką do tylnych lewych drzwi.Jak to obskoczę,to zweryfikuję wszystkie pozostałe.Za parę dni to i pogoda dopisze i będę mógł pracować przy aucie pod chmurką.Być może w piątek otrzymam przesyłkę z wiązką.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
- Auto: astra H
- Silnik: Z18xe
- Województwo: śląskie
może się zdarzyć tak że masz przetarty plus oraz mase z centralnego i gdzieś się stykają możliwe że wtedy sterownik mógł zablokować obwód
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
A napięcie na bezpieczniku się pojawia od centralnego? Tam chyba do klapki jest krótki obwód sądząc po schemacie. Ja niestety ani elektryk ani elektronik. W Autosanach H9-21 i polskich wynalazkach typu fiat 125p, polonez to schemat wiązek się mieścił na jednej kartce No może w autosanie na dwóch Ale na praktyce to ja bardziej rozruszniki, alternatory i silniczki wszelkiego rodzaju naprawiałem. Od wiązek był "szef".
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
U mnie brzydka pogoda,ale od jutra ma być zdecydowanie cieplej z przelotnymi deszczami.Mam nadzieję,że ową wiązkę otrzymam jutro,to w piątek,sobotę i niedzielę bede mógł popracować, a trochę tego się nazbierało. Czeka mnie podnoszenie osłon progowych jak i prucie boczków całego bagażnika.Poprzedni właściciel(Niemiec) pozostawił mi trochę "zabawek" ze swoich modów.Dyskotekę z bagażnika zabrał,ale za to zostawił trochę kablarstwa i jakichś wynalazków,które w końcu muszę zinwentaryzować.Z przodu auta,w kabinie mam 4 przełączniki,z czego trzy mam rozpracowane,ale do czego służy czwarty ,to do dzisiaj nie wiem .Na boczkach mam pochowane jakieś kostki do których biegły kabelki od jakby miniaturowych świetlówek.W prawym boczku,namacałem jakieś pudełko-chyba przetwornice do owych świetlówek.Te świecidełka zapewne oświetlały wnętrze bagażnika.Mam jeszcze kamerę wstecznego,z której nie mam obrazu. Tutaj trzeba bedzie prucie zacząc od tapicerki klapy bagażnika.Do ogarnięcia klapka wlewu paliwa i centralny.Żeby było ciekawiej,to na teraz nie otwiera sie również klapa bagażnika.Szczęśliwie,koła Aśki nie odpadły i grzecznie stoi pod blokiem,naprzeciw moich okien na parterze .Zadbałem o mechanikę,a otrzymuje kuksańca od elektryko-elektroniki .W tym całym biorze usterek i błędów fajnie,ze jeżdzi i mogę robić zakupy.Wczoraj z zaskoczenia zaczął drzeć się brzęczyk i światełko nie zapietych pasów.Obajrzałem siebie -jestem zapięty...ki diabeł ? Po chwili lokalizuję na przednim siedzeniu siatkę z zakupami i wszystko stało się jasne .Nigdy nie lubiłem sytuacji,gdy komputer chciał być mądrzejszy ode mnie .