Co Was denerwuje, przeszkadza w Waszych Astrach?
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Re: Co Was denerwuje, przeszkadza w Waszych Astrach?
No teraz to jest konkret
Jest jednak małe ale w temacie jest w waszych więc nie możesz się odnieść do innych. Porozmawiaj z tymi co jeżdżą twoim autem by ograniczyli ci stres
Jest jednak małe ale w temacie jest w waszych więc nie możesz się odnieść do innych. Porozmawiaj z tymi co jeżdżą twoim autem by ograniczyli ci stres
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
A czy kolega qtom czasem sam nie pisał że:
cyt."Jeśli chodzi o życie, bezpieczeństwo i zdrowie to w każdym temacie pisanie o ochronie jestem wskazane nawet jako przerywnik"
Op-com poradnik, uruchomienie, rozszerzenie komputera, błędy post nr #424 i #425
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Tak zgadzam się z tobą ale nawet ja nas granicę do zaśmiecania tematów. Myślę że założę temat ci was denerwuje w kierowcach Astry J
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Co was denerwuje i przeszkadza w kierowcach Astry J słowo się rzekło to i założyłem
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Co was denerwuje i przeszkadza w kierowcach Astry J słowo się rzekło to i założyłem
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
- NimnuL
- Posty: 570
- Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
- Imię: NimnuL
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B 1.6 XER
- Rocznik: 2016
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 19 razy
- Pomocny: 17 razy
Ekhm, powiedzenie "Uderz w stół, a nożyce się odezwą" jest wiecznie żywe
Na co dzień przeszkadza mi konstrukcja szerokich i wysokich progów drzwi, jak dotąd jest to jedyny samochód którym jeździłem, a który wymagał ode mnie uwagi i przyzwyczajenia przy wsiadaniu, żeby butem nie uderzyć o próg lub nie zahaczyć o uszczelkę. Było to na tyle przeszkadzające, że szybko nakleiłem folię ochronną, aby uniknąć porysowania lakieru.
Głęboko pochowane zaczepy ISO Fix (zamiast standardu w postaci zaślepek i łatwego do nich dostępu).
Zbyt niski prąd ładowania w porcie USB - mój telefon potrafi się powoli rozładowywać, gdy jest do niego podłączony, a działa na nim jednocześnie nawigacja, spotify (i streaming muzyki po BT) oraz sportstracker wraz z wyświetlaczem na pełnej jasności.
Trzeci uchwyt na kubek znajdujący się już pod podłokietnikiem - całkowicie bezużyteczny. I same uchwyty na kubki/butelki są mało wymiarowe, nie mają też sensownych trzymadełek i są płytkie.
Brakuje mi sensownego sposobu mocowania siatki do bagażnika, cztery uchwyty są zbyt mało praktyczne.
Podłokietnik mógłby być też nieco szerszy oraz przesuwać się bardziej do przodu.
Fabryczne światło cofania to żart.
Na co dzień przeszkadza mi konstrukcja szerokich i wysokich progów drzwi, jak dotąd jest to jedyny samochód którym jeździłem, a który wymagał ode mnie uwagi i przyzwyczajenia przy wsiadaniu, żeby butem nie uderzyć o próg lub nie zahaczyć o uszczelkę. Było to na tyle przeszkadzające, że szybko nakleiłem folię ochronną, aby uniknąć porysowania lakieru.
Głęboko pochowane zaczepy ISO Fix (zamiast standardu w postaci zaślepek i łatwego do nich dostępu).
Zbyt niski prąd ładowania w porcie USB - mój telefon potrafi się powoli rozładowywać, gdy jest do niego podłączony, a działa na nim jednocześnie nawigacja, spotify (i streaming muzyki po BT) oraz sportstracker wraz z wyświetlaczem na pełnej jasności.
Trzeci uchwyt na kubek znajdujący się już pod podłokietnikiem - całkowicie bezużyteczny. I same uchwyty na kubki/butelki są mało wymiarowe, nie mają też sensownych trzymadełek i są płytkie.
Brakuje mi sensownego sposobu mocowania siatki do bagażnika, cztery uchwyty są zbyt mało praktyczne.
Podłokietnik mógłby być też nieco szerszy oraz przesuwać się bardziej do przodu.
Fabryczne światło cofania to żart.
Jeżdżę, więc jestem
- Astroholik
- Posty: 708
- Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
- Imię: Dariusz
- Auto: Szkoda Octavia
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
- Wdzięczny: 39 razy
- Pomocny: 36 razy
-Brak otwieranego schowka w podłokietniku
-bardzo niewygodne otwieranie szyb z panelu w drzwiach,
-nietypowy profil opon
-brak siłowników do podnoszenia maski
-słabe wręcz znikome ładowanie z usb
-bardzo niewygodne otwieranie szyb z panelu w drzwiach,
-nietypowy profil opon
-brak siłowników do podnoszenia maski
-słabe wręcz znikome ładowanie z usb
[External Link Removed for Guests]
1. Przecież schowek w podłokietniku się otwiera...Astroholik pisze: ↑11 cze 2019, 21:45-Brak otwieranego schowka w podłokietniku
-bardzo niewygodne otwieranie szyb z panelu w drzwiach,
-nietypowy profil opon
-brak siłowników do podnoszenia maski
-słabe wręcz znikome ładowanie z usb
2. Tzn?
3. Jaki masz profil? Co to znaczy nietypowy? Ja mam 235/45/18
4. Siłowniki można kupić na dark ice design. Wysyłka z UK.
- adamoo
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
- Imię: Adam
- Auto: Ceed
- Silnik: 1.6 GDI
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 28 razy
1. Skrynia biegów. Mam J-kę 1.4 turbo ze skrzynią M32. Do tej pory jeździłem Astrą G 1.6 16V 370kkm przebiegu i skrzynia w starej Astrze to bajka w porównaniu z M32.
2. Elastyczność. Starą Astrę bez problemów dało się wyciągnąc z 60 km/h na piątym biegu. Nową ledwo z 80 km/h na piątym. Proporcjonalnie na czwartym biegu.
3. Słaby skręt. Może nie ma tragedii ale z początku gdy przesiadłem sie z Astry G nie mogłem się nigdzie zmieścić przodem. (Tyłem OK)
4. Słaba widoczność
5. Przyciski otwierania szyb w niewygodnym miejscu.
6. Radio CD 400. Minimalna głośność jak dla mnie za duża (w czasie jazdy może być ale na postoju za glośno na 1)
2. Elastyczność. Starą Astrę bez problemów dało się wyciągnąc z 60 km/h na piątym biegu. Nową ledwo z 80 km/h na piątym. Proporcjonalnie na czwartym biegu.
3. Słaby skręt. Może nie ma tragedii ale z początku gdy przesiadłem sie z Astry G nie mogłem się nigdzie zmieścić przodem. (Tyłem OK)
4. Słaba widoczność
5. Przyciski otwierania szyb w niewygodnym miejscu.
6. Radio CD 400. Minimalna głośność jak dla mnie za duża (w czasie jazdy może być ale na postoju za glośno na 1)
Co Ty wiesz o słabej widoczności i kiepskim skręcie... Nie miałeś Hondy Civic UFO....adamoo pisze: ↑12 cze 2019, 2:281. Skrynia biegów. Mam J-kę 1.4 turbo ze skrzynią M32. Do tej pory jeździłem Astrą G 1.6 16V 370kkm przebiegu i skrzynia w starej Astrze to bajka w porównaniu z M32.
2. Elastyczność. Starą Astrę bez problemów dało się wyciągnąc z 60 km/h na piątym biegu. Nową ledwo z 80 km/h na piątym. Proporcjonalnie na czwartym biegu.
3. Słaby skręt. Może nie ma tragedii ale z początku gdy przesiadłem sie z Astry G nie mogłem się nigdzie zmieścić przodem. (Tyłem OK)
4. Słaba widoczność
5. Przyciski otwierania szyb w niewygodnym miejscu.
6. Radio CD 400. Minimalna głośność jak dla mnie za duża (w czasie jazdy może być ale na postoju za glośno na 1)
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
Astra G 16V to pewno skrzynia F17CR, w A14NET masz M32(I) (to I jest istotne, bo M32 występują z różnymi zestawami przełożeń w zależności od silnika i ewentualnie wersji np. GTC ma "R")
Skrzynia: bieg 1 2 3 4 5 6 R
F17CR 3,73; 2,14; 1,41; 1,12; 0,89; - 3,31
M32(I) 3,82; 2,05; 1,30; 0,96; 0,74; 0,61; 3,55
i jeszcze M32 z 1.4T GTC:
M32(R) 4,27; 2,35; 1,48; 1,07; 0,88; 0,74; 3,82
no i dla porównania moja M32 z 1.6T
M32(H) 3,82; 2,16; 1,48; 1,07; 0,88; 0,74; 3,55
Widzisz różnicę? O ile biegi 1 - 3 są dość zbliżone jeśli chodzi o przełożenie (no, 3 już minimalnie dłuższa), to F17CR na 5 biegu miałeś przełożenie prawie jakie teraz masz na 4 biegu. Stąd ta Twoja subiektywna "różnica" w elastyczności zwłaszcza na dolnym zakresie obrotów. Piąty bieg w obu skrzyniach tą samą ma tylko nazwę, przełożenia zupełnie inne.
W GTC 1.4T i wersji R skrzyni miałbyś przełożenia bardziej zbliżone do Twojej starej skrzyni F17CR
No i trzeba jeszcze pamiętać o przełożeniu głównym i brać na to poprawkę: w G z X16XEL miałeś 3,17, w J A14NEL masz 4,18 - nieco zmienia to powyższe rozważania, aczkolwiek to, że subiektywnie elastyczność na 4/5 biegu w tych dwóch samochodach zależy nie tylko od silnika, ale również od przełożeń skrzyni biegów, jak i od... znacznie większej masy J w porównaniu do G.
Skrzynia: bieg 1 2 3 4 5 6 R
F17CR 3,73; 2,14; 1,41; 1,12; 0,89; - 3,31
M32(I) 3,82; 2,05; 1,30; 0,96; 0,74; 0,61; 3,55
i jeszcze M32 z 1.4T GTC:
M32(R) 4,27; 2,35; 1,48; 1,07; 0,88; 0,74; 3,82
no i dla porównania moja M32 z 1.6T
M32(H) 3,82; 2,16; 1,48; 1,07; 0,88; 0,74; 3,55
Widzisz różnicę? O ile biegi 1 - 3 są dość zbliżone jeśli chodzi o przełożenie (no, 3 już minimalnie dłuższa), to F17CR na 5 biegu miałeś przełożenie prawie jakie teraz masz na 4 biegu. Stąd ta Twoja subiektywna "różnica" w elastyczności zwłaszcza na dolnym zakresie obrotów. Piąty bieg w obu skrzyniach tą samą ma tylko nazwę, przełożenia zupełnie inne.
W GTC 1.4T i wersji R skrzyni miałbyś przełożenia bardziej zbliżone do Twojej starej skrzyni F17CR
No i trzeba jeszcze pamiętać o przełożeniu głównym i brać na to poprawkę: w G z X16XEL miałeś 3,17, w J A14NEL masz 4,18 - nieco zmienia to powyższe rozważania, aczkolwiek to, że subiektywnie elastyczność na 4/5 biegu w tych dwóch samochodach zależy nie tylko od silnika, ale również od przełożeń skrzyni biegów, jak i od... znacznie większej masy J w porównaniu do G.
- adamoo
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
- Imię: Adam
- Auto: Ceed
- Silnik: 1.6 GDI
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 28 razy
Dzięki prozor za profesjonalne i szczegółowe objaśnienie. No cóż inrzynierowie tak to wymyślili.... Miejmy nadzieję że to najlepsze co mogli dobrać dla tego silnika. Nam pozostaje wajchowanie biegami i nasłuchiwanie łożyskprozor pisze: ↑12 cze 2019, 9:35Astra G 16V to pewno skrzynia F17CR, w A14NET masz M32(I) (to I jest istotne, bo M32 występują z różnymi zestawami przełożeń w zależności od silnika i ewentualnie wersji np. GTC ma "R")
Skrzynia: bieg 1 2 3 4 5 6 R
F17CR 3,73; 2,14; 1,41; 1,12; 0,89; - 3,31
M32(I) 3,82; 2,05; 1,30; 0,96; 0,74; 0,61; 3,55
i jeszcze M32 z 1.4T GTC:
M32(R) 4,27; 2,35; 1,48; 1,07; 0,88; 0,74; 3,82
no i dla porównania moja M32 z 1.6T
M32(H) 3,82; 2,16; 1,48; 1,07; 0,88; 0,74; 3,55
Widzisz różnicę? O ile biegi 1 - 3 są dość zbliżone jeśli chodzi o przełożenie (no, 3 już minimalnie dłuższa), to F17CR na 5 biegu miałeś przełożenie prawie jakie teraz masz na 4 biegu. Stąd ta Twoja subiektywna "różnica" w elastyczności zwłaszcza na dolnym zakresie obrotów. Piąty bieg w obu skrzyniach tą samą ma tylko nazwę, ....
Ale samo działanie skrzyni, płynność zmiany biegów itp. bez porównania na korzyść F17CR. M32 to porażka. Po przebiegu który mam w G ( 370 000 km) M32 była by pewnie z 5 razy w remoncie a z F17CR nigdy żadnych problemów. Nawet nigdy nie wymieniany olej.